محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826262430
گزارش نمایش و نقد فیلم سینمایی «انارهای نارس» مصطفوی:روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست/ «انارهای نارس» ماحصل 5 سال دوندگی من بود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش نمایش و نقد فیلم سینمایی «انارهای نارس»
مصطفوی:روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست/ «انارهای نارس» ماحصل 5 سال دوندگی من بود
کارگردان فیلم «انارهای نارس» گفت: قبل از این که این فیلم را بسازم چند سال تدوینگر سینما بودم. تدوینگر فیلم هایی از همین جنس فیلم های مستق جشنواره ای؛ کلا هم روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس، عصر دو شنبه(سوم شهریور ماه)نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم«انارهای نارس » در قالب شصت و سومین برنامه خانه فیلم فردوس با حضور مجیدرضا مصطفوی(کارگردان و تهیه کننده)،آرش الیاسی(مجری طرح و سرمایه گذار)،بهروز معاونیان(مدیرصدابرداری)،حسن روح پروری(طراح صحنه و لباس)،مهدی تراب بیگی(نویسنده)،آنا نعمتی،شبنم معززی،رابعه مدنی(بازیگران) و محمدرضا لطفی مجری و منتقد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد که این نشست با استقبال زیاد مخاطبان روبرو گردید. براساس این گزارش،محمدرضا لطفی (مجری – منتقد) در ابتدای این نشست درباره این فیلم گفت: وقتی یک فیلم اولی با سرمایه مستقل تن به معادلات تحمیلی سینمای بدنه نمی دهد و فیلمی با پیام انسانی می سازد فارغ از اینکه کیفیت اثرش چیست باید او را تشویق کرد و به او دست مریزاد گفت،انارهای نارس به عنوان فیلم اول یک فیلمساز اثر قابل قبولی است و از یک پیام انسانی حرف می زند.مصطفوی مشخص است که به دنبال یک سینمای انسانی و شریف است و باید او را تشویق کرد تا این راه را ادامه بدهد،نمی خواهم بگویم انارهای نارس یک اثر تمام عیار و بی نقص است،قطعا این فیلم هم مانند تمام آثار عیب و ایراداتی دارد،اما یک ویژگی خوب در آن نهفته است که دروغ نمی گوید و ادا در نمی آورد.فضای فیلم شاید با مناسبات سینمای تجاری و گیشه فاصله داشته باشد،اما روح اثر می تواند در مخاطب عام هم حتی اثر کند و فکر می کنم اگر مصطفوی سینمای خود را پیدا کند و در همین مسیر پخته شود قطعا آینده خوبی در انتظار او خواهد بود. در ادامه این بحث مجید رضا مصطفوی عنوان کرد که: قبل از این که این فیلم را بسازم چند سال تدوینگر سینما بودم. تدوینگر فیلم هایی از همین جنس فیلم های مستق جشنواره ای؛ کلا هم روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست و شرایط شکل گیری شخصیت آدم هایی را دارد که دارند کار هنری می کنند. کار در سینمای تجاری را دوست ندارم شاید چند سال یکبار بتونم فیلم بسازم ولی سعی می کنم فیلمی را بسازم که مستقل باشد و دغدغه های جامعه در آن نشان داده بشود. انارهای نارس ماحصل 5 سال دوندگی من برای چند فیلم نامه بود که هیچ وقت در دولت قبلی به نتیجه نرسید و تمام آن ها در مرحله آخر مجوز ساخت نگرفت. گرفتاری های مردم در یک مقطعی متاسفانه آن قدر زیاد بود که منم به عنوان یک شهروند تاثیر گرفتم و سعی کردم این دغدغه ها را بازتاب دهم مجیدرضامصطفوی در ادامه این بحث توضیح داد که اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم 70 درصد آدم های جامعه از جنس ذبیح و انسی هستند،در واقع یک اتفاقاتی افتاد که ما فراموش کردیم که چرخه های اقتصادی کشور را چه کسانی به حرکت در می آورند و در مقطعی یکسری شعار دادیم و متاسفانه پس از گذشت زمانی آن شعارها مبنی بر حمایت از قشر اکثریت جامعه که کارگران را تشکیل می دهند نیز فراموش شد. مخصوصا این هشت سال اخیر ما واضح تر دیدیم که این طبقه از طبقه کارگری به طبقات پایین تر سقوط کردند که واقعا نمی دانم چه اسمی می توان بر آن گذاشت چون کف طبقات اجتماعی طبقه کارگری است. و این ها طبقاتشان را از دست دادند ولی چیزی که از دست نداند شرافت شان بود. با شرافت این آدم ها نمی شود معامله کرد،حتی اگر شرایط اقتصادی، فرهنگی و معیشتی شان دچار مشکل شود پس از صحبت های مصطفوی آنا نعمتی درباره حضورش در این فیلم توضیح داد که من همیشه دغدغه بازی در نقش های متفاوت را داشتم و تجربه نقش های متفاوت و جنس فیلم های متفاوت را دوست داشتم. نقشی که در این فیلم بازی کردم شاید واقعا یکی از آرزوهایم بود و فکر می کردم هیچ وقت این اتفاق نیافتد و دلم می خواست یک بار هم که شده این تجربه را داشته باشم. به خاطر جنس فیزیک، صدا و یا صورت؛ هیچ وقت هیچ یک از کارگردانانی که من با آن ها کار کرده بودم جسارت این که این تپیپ کار نقش را بدهند نداشتند. من از بازی در این نقش ترس داشتم ولی آقای مصطفوی با آرامش و اعتماد به نفس با من صحبت کردند که جرات بازی در این نقش را به من دادند؛ فیلم نامه اینقدر کامل بود که بار اول که فیلم نامه را خواندم آنقدر ریز به شرح صحنه، حس و سکانس ها پرداخته شده بود که متوجه نشدم چه فیلم سختی است و تازه در دفعات بعدی دورخوانی به سختی کار پی بردم. در چند سال اخیر بیشتر کارهای من با کارگردانان کار اول و دوم بوده است به دلیل این که احساس می کنم انگیزه و دغدغه شان برای کار خوب بسیار است. این کارگردانان بیشتر نگاه و دغدغه مردم را می شناسند و همین طور که می بینید اغلب با سرمایه شخصی فیلم می سازند نعمتی در ادامه صحبت های خود گفت: از نتیجه کار بسیار بسیار راضی هستم،اما از مطبوعات و بی مهری هایی که در زمان جشنواره به فیلم شد بسیار گله دارم، نمیگویم که دلم پر است چون مطمئن هستم که این فیلم هنوز موفقیتهای بیشتری خواهد داشت نیازی به تشویق هیچ کس ندارد و خودش تشویق شده است و راهش را پیدا کرده است در ادامه این نشست مهدی تراب بیگی که به اتفاق مجید رضا مصطفوی فیلمنامه را نوشته است توضیح داد که: ما قصه ای کم حجم را انتخاب کردیم چون این داستان شخصیت محور است و در واقع زنی را داشتیم که اول وابسته به شوهرش است و مردهایی که دور و برشان است کودک هستند،چیزی که از اول مد نظر بود استقلال انسی بود. شخصیت انسی برای آقای مصطفوی خیلی روشن بود و تمام تلاش ما پرداختن به درون این شخصیت ها بود.متاسفانه بعضی ها ما را متهم به سیاه نمایی می کنند که این نگاه کاملا غلط است.در فیلم ما به شدت و کرات نشانه هایی از امید و عشق و محبت و خوبی و مهربانی وجود دارد،اینکه شما دوست داری سیاهی ها و مشکلات را بیشتر ببینی مشکل فیلم نیست،مشکل این افراد است. در ادامه این بحث آرش الیاسی مجری طرح و سرمایه گذار فیلم هم توضیح داد: این پروژه پیشنهاد آقای مصطفوی بود و ما هیچ دورنمای اقتصادی نداشتیم.دورنمای ما رسیدن به هدفمان بود و این که نشان دهیم در این قشر از جامعه انسانیت و زندگی شرافتمندانه هنوز وجود دارد و از بین نرفته است. سرمایه گذاری در یک فیلم می تواند بازگشت مادی باشد و یا بازگشت معنوی.اساسا در فیلم هایی که به بدنه و گیشه تعلق ندارند برگشت پول و سود در رتبه دوم قرار می گیرد و هدف نخست چیز دیگری می شود.من فکر می کنم همین که در این جامعه به اندازه خودم توانستیم حرفمان را بزنیم به سود رسیده ام و خوشبختانه در اولین استارت بین المللی در جشنواره مسکو که جزو جشنواره های الف دنیاست توانست در بخش اصلی و در بین شانزده فیلم پذیرفته شده قرار بگیرد و این یعنی رسیدن به خواسته و هدف اصلی ات در ادامه این نشست حسن روح پروری طراح صحنه و لباس این فیلم که در جشنواره کاندید دریافت سیمرغ شده بود هم گفت: فیلم نامه این فیلم بسیار دقیق و با تمام جزئیات نوشته شده بود و همین نشان می داد که نویسنده و کارگردان روی تک تک عناصر فکر کرده اند و می دانند که چه می خواهند.اساسا بر این باورم که طراح صحنه مانند یک کارگردان که با بازیگران مختلف قصه و فضا را معرفی می کند و پیش می برد،او نیز با لوکیشن های مختلف قصه را معرفی می کند.در واقع ابزار اجرایی یک طراح صحنه لوکیشن هایش است و من در انارهای نارس با فیلمنامه ای روبرو شده بودم که تنها سه لوکیشن مختصر اصلی داشت و متوجه شدم که هرآن چیزی که قرار است در صحنه خلق کنم و به بوجود بیاورم تا حس و حال مناست منتقل شود در این سه جا خلاصه می شود و برای همین شروع کردم به فکر کردن و ترکیب و فکر کردن و آنالیز که چگونه می شود در کمترین زمان ممکن این لوکیشن ها معرفی شوند پس صحبت های روح پروری شبنم معززی دیگر بازیگر این فیلم درباره نقش خود توضیح داد که سارا برای من نقشی بود که در عین سادگی خاص بود، در فیلم نامه دکتر سارا پررنگ تر بود ولی در تدوین برای تندی ریتم یکسری از پلان ها را حذف کردند. این شخصیت را دوست داشتم چون در عین کوتاهی با توجه به این که در فیلم نامه پر رنگ بود روزنه امیدی برای انسی به شمار می رفت. دکتر سارا را به خاطر سادگی و نزدیکی به شخصیت خودم کاملا باور کرده بودم و احساس می کنم نسبت به پزشکی که وظیفه اش را در چارچوب شغلی انجام می دهد مهربانی خاصی داشت در پایان هم بهروز معاونیان مدیر صدابرداری این فیلم در این جلسه گفت: یکی از ویژگی های این فیلم این بود که طراحی صدا قبل از فیلمبرداری صورت گرفته بود و این گونه نبود که ما تازه سر صحنه برویم و ببینیم که چه کار می توانیم انجام بدهیم. در این فیلم سعی کردیم به یک لحن متناسب و خوب برسیم که مظلومیت طبقه کارگری که به طبقات پایین تر سقوط می کند نشان داده شود. صدا روح فیلم است و مخاطب یک فیلم در خودآگاه خود در ابتدا با صدای یک فیلم ارتباط روحی برقرار می کند.شما فیلم آواتار را که میلیاردها برایش خرج شده را با صدای بسته تماشا کنید.مطمئن باشید بیشتر از ده دقیقه نمی توانید آن را تحمل کنید.به جرات می گویم که روح فیلم صدایش است و این صداست که با بیننده ارتباط برقرار می کند. انتهای پیام/
93/06/04 - 11:11
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]
صفحات پیشنهادی
گزارش نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی امروز در سینما فلسطین پرستویی :هرگز با پول سینما زندگی نکردهام/میرکریمی:س
گزارش نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی امروز در سینما فلسطینپرستویی هرگز با پول سینما زندگی نکردهام میرکریمی سعی میکنم خودم را مهندسی نکنمپرویز پرستویی با اشاره به اینکه به پول سینما هرگز نیازی نداشته گفت من اگر بخواهم با پول سینما کار کنم سینما را کنار میگذارم من امروز با فیشگزارش فارس از آمار فروش فیلمهای سینمایی «کلاشینکف» گیشه را نشانه گرفت/ «ردکارپت» در هفته
گزارش فارس از آمار فروش فیلمهای سینماییکلاشینکف گیشه را نشانه گرفت ردکارپت در هفته آخر ۳ میلیاردی میشودفیلم سینمایی ردکارپت ساخته رضا عطاران که آخرین هفته اکران خود را سپری میکند توانست به فروش دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومانی دست پیدا کند کلاشینکف نیز در یک ماه اکران توانستهنشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگراننشست نقد و بررسی فیلم سینمایی آذر شهدخت پرویز و دیگران با حضور عوامل این فیلم شامگاه امروز شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد عکس مسعود ساکی 1393 05 25 - 22 38 دریافت کل گزارش تصویریدیدار عوامل فیلم ایرانی-فرانسوی با رئیس سازمان سینمایی/ 2 فیلم پروانه نمایش گرفت
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما دیدار عوامل فیلم ایرانی-فرانسوی با رئیس سازمان سینمایی 2 فیلم پروانه نمایش گرفت دیدار عوامل فیلم سینمایی جنجال عروسی با رئیس سازمان سینمایی آغاز ساخت مستند این قنات سالهاست که در کماست نمایش 2 مستند ایرانی در یک دانشگاه مکزیکی وبازیگر فیلم سینمایی «فرشتهها باهم میآیند»: باید به سنتهای جامعه افتخار کرد
بازیگر فیلم سینمایی فرشتهها باهم میآیند باید به سنتهای جامعه افتخار کردبازیگر نقش اول فیلم سینمایی فرشتهها باهم میآیند گفت رعایت سنتها در جامعه سبب افتخار هستند و نمیتوانیم از آن فاصله بگیریم به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد جواد عزتی صبح امروز در مراسم نقد و بررسی فیلمدو خبر از سازمان سینمایی 2فیلم پروانه ساخت ویدئویی و 5 پروانه نمایش خانگی
دو خبر از سازمان سینمایی2فیلم پروانه ساخت ویدئویی و 5 پروانه نمایش خانگیسازمان سینمایی برای 2 فیلم پروانه ساخت ویدئویی و برای 5 عنوان فیلم پروانه نمایش خانگی صادر کرد به گزارش خبرگزاری فارس در جلسه 19 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد فیلم های پتصویر شراره رخام در فیلم سینمایی «صفر»
تصویر شراره رخام در فیلم سینمایی صفر شراره رخام مقابل دوربین فیلم سینماییصفر به کارگردانی مسعود یزدانیفر رفت شراره رخام مقابل دوربین فیلم سینمایی صفر به کارگردانی مسعود یزدانیفر رفت به گزارش خبرآنلاین تاکنون نیمی از فیلمبرداری فیلم سینمایی صفر انجام شده و رخام در کنار بازیگاکران خصوصی فیلم سینمایی «شبیه شیدایی» در خانه هنرمندان
اکران خصوصی فیلم سینمایی شبیه شیدایی در خانه هنرمنداناکران خصوصی فیلم شبیه شیدایی به کارگردانی ناصر پویش فردا یکشنبه 26 مرداد ماه ساعت 18 در خانه هنرمندان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس این مراسم با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار می شود هنرمندان و عوامل فیلم شبیه شآغاز پیشفروش بلیتهای فیلم سینمایی «شهرموشها2»
آغاز پیشفروش بلیتهای فیلم سینمایی شهرموشها2در آستانه اکران شهرموشها2 پیش فروش بلیت این فیلم سینمایی از صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد در ۱۸ سینِما آغاز خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس با انجام همه هماهنگیها و اخذ کلیهی مجوزهای قانونی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم سینماییتشریح فعالیتهای سینمایی حوزه هنری در گفتوگو با سهیل جهانبیگلری ساخت فیلمی سینمایی در مورد فرقههای انحرافی
تشریح فعالیتهای سینمایی حوزه هنری در گفتوگو با سهیل جهانبیگلریساخت فیلمی سینمایی در مورد فرقههای انحرافی اسلامی در سوریه نگاهی تحلیلی به واقعه عاشورا در کربلا جغرافیای یک تاریخمدیرعامل سازمان سینمایی سوره گفت یکی از پروژه های سازمان سینمایی سوره که از مدتی پیش روی آن کار کردهاکران فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری
اکران فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری فیلم سینمایی شهر موشها با حمایت بانک گردشگری و سرمایهگذاری گروه مالی گردشگری از چهارشنبه 29 مردادماه در سینماهای کشور روی پرده خواهد رفت به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از روابطرونمایی مستند «چنارستان» با حضور روسای سازمان سینمایی و شورای شهر تهران+تصاویر
رونمایی مستند چنارستان با حضور روسای سازمان سینمایی و شورای شهر تهران تصاویر مراسم رونمایی از فیلم مستند چنارستان ساخته هادی آفریده که به تاریخ خیابان ولیعصر می پردازد عصر دیروز با حضور انبوه علاقه مندان در سالن نمایش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد آفتاب- سرویسمدیر انجمن سینمای جوان استان قم: آثار ارسالی به جشنواره فیلم و عکس قم در بخش «الف» داوری شد
مدیر انجمن سینمای جوان استان قم آثار ارسالی به جشنواره فیلم و عکس قم در بخش الف داوری شدمدیر انجمن سینمای جوان استان قم گفت 65 فیلم به دبیرخانه بخش الف جشنواره فیلم و عکس قم ارسال شد که از این تعداد سه اثر برگزیده انتخاب شد رضا ابوذر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با ابا حضور میرکریمی و پرستویی نمایش و نقد «امروز» در فرهنگسرای اندیشه
با حضور میرکریمی و پرستویینمایش و نقد امروز در فرهنگسرای اندیشهفیلم سینمایی امروز به کارگردانی رضا میرکریمی روز سه شنبه در باشگاه فیلم فرهنگ سرای اندیشه پخش و نقد خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم سینمایی امروز به کارگردانی رضا میرکریمی که این روزها در سینماهای کشور در حال«چ» با دو سکانس حذف شده نیمه شهریور میآید آنونس نسخه نمایش خانگی «چ» رونمایی شد+فیلم
چ با دو سکانس حذف شده نیمه شهریور میآیدآنونس نسخه نمایش خانگی چ رونمایی شد فیلمآنونس رسمی نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی چ ساخته ابراهیم حاتمی کیا رونمایی و قرار است اواسط شهریورماه وارد شبکه نمایش خانگی شود به گزارش خبرنگار سینمایی فارس تیزر رسمی نسخه نمایش خانگی فیلم سینماییدشمنان ملت / فیلم سینمایی / کامل
دشمنان ملت public enemies فیلمی ساخته مایکل مان با بازی جانی دپ و کریستین بیل که در اول ژوئیه ۲۰۰۹ اکران شد فیلم اقتباسی است از کتاب تحلیلی برایان بیورو درباره تبهکاری به نام جان دیلینجر با عنوان دشمنان مردم بزرگترین موج جنایی آمریکا و تولد افبیآی از ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ در اینسینمای مصر «به وقت قاهره» جدیدترین فیلم سینمای مصر درباره انقلاب 25 ژانویه
سینمای مصربه وقت قاهره جدیدترین فیلم سینمای مصر درباره انقلاب 25 ژانویهبه وقت قاهره جدیدترین فیلم سینمای مصر درباره انقلاب 25 ژانویه است که در آن تاثیر جامعه و محیط مصر از این تغییرات سیاسی و اجتماعی به تصویر کشیده میشود به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس آخرین تولید سینمای مصر دربا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها