تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803142047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين تكليف بزرگ‌ترين طرح كشاورزي ايران بعد از ۱۸ سال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تعيين تكليف بزرگ‌ترين طرح كشاورزي ايران بعد از ۱۸ سال
مدير‌عامل جهاد نصر با بيان اينكه احياي 550 هزار هكتار از دشت‌هاي استان خوزستان و ايلام پس از 18 سال تعيين تكليف شد‌، گفت: با اجراي اين طرح، سهم توليدات كشاورزي استان خوزستان به 25 ميليون تن مي‌رسد.
نویسنده : علي طالب‌زاده 


به گزارش «جوان» در نشست خبري كه در مؤسسه جهاد نصر به مناسبت هفته دولت در مورد تشريح اهم فعاليت‌ها و اقدامات شاخص طي سال جاري برگزار شد، يدالله شمايلي مديرعامل اين مؤسسه گفت: طرح احياي 550 هزارهكتار از دشت‌هاي لاله‌گون استان خوزستان و ايلام به عنوان بزرگترين طرح كشاورزي كه در حال حاضر در حال اجراست و در دولت يازدهم اين طرح با شتاب در حال پيشروي است.
وي افزود: 500 هزار هكتار از اين طرح در استان خوزستان و 50 هزار از آن در استان ايلام در حال اجراست، به طوري كه اين طرح در پنج حوزه كرخه، دز، كارون، مارون و زهره خيرآباد در حال اجرا شدن است.  شمايلي با بيان منشأ ورود و ظهور طرح توسعه كشاورزي استان‌هاي خوزستان و ايلام پرداخت و گفت: در جريان سفر سال 1375 مقام معظم رهبري به استان خوزستان و مشاهده سدها و شبكه‌هاي اصلي آبياري و زهكشي ساخته شده و در دست ساخت حوزه‌هاي آبخيز رودخانه‌هاي بزرگ در استان خوزستان و ايلام، معظم‌له ضرورت جبران عقب‌ماندگي شبكه‌هاي سريع آبياري و زهكشي براي رساندن آب به پاي مزرعه و در نتيجه افزايش بهره‌وري منابع آب را به مسئولان ملي و منطقه‌اي گوشزد فرمودند و مقرر داشتند تا توسط دستگاه‌هاي مربوطه برنامه‌اي براي توسعه كشاورزي استان‌ها تدوين و پيشنهاد شود.
وي افزود: همه اين عوامل دست به دست هم دادند تا اين طرح به عنوان بزرگ‌ترين طرح كشاورزي ايران به شمار رود و در نتيجه برنامه‌هاي لازم براي اين طرح تدوين شود.
مديرعامل مؤسسه جهاد نصر به چرايي ورود و انتخاب اين مؤسسه به عنوان مجري طرح پرداخت و تصريح كرد: اين مؤسسه و شركت‌هاي تابعه برخاسته از قرارگاه‌ها و گردان‌هاي پشتيباني مهندسي جنگ جهاد‌سازندگي در دوران دفاع مقدس است.  شمايلي اظهار داشت: قدرت تعامل با مردم و كشاورزان و در عين حال تعامل سازنده با مسئولان ملي و منطقه‌اي و بسيج امكانات عواملي بودند كه مؤسسه جهاد نصر را براي ورود به اجراي اين طرح‌ها نزديك كرد و در نهايت هيئت وزيران در اسفند 88 تصميم گرفت مؤسسه جهاد نصر را به عنوان مجري و دستگاه‌هاي اجراي طرح تعيين كند.
وي به منابع مالي طرح اشاره كرد و گفت: منابع مالي از چهار بخش تأمين مي‌شود كه يكي از آنها اختصاص 5/1 ميليارد دلار از صندوق ملي كه دستور آن توسط مقام معظم رهبري صادر شده است و در سال 93 با اعتباري معادل 600 ميليون دلار و سال 94 با اعتباري معادل 400 ميليون دلار و در سال 95 با اعتباري معادل 500 ميليارد دلار از سهم اين صندوق براي پيشبرد طرح در نظر گرفته شده است.
شمايلي تصريح كرد: منبع دوم براي تأمين اين طرح فاينانس خارجي معادل 88/10 ميليارد يوان است و فاينانس داخلي (بانك كشاورزي) معادل 892 ميليارد ريال كه تا پايان سال 92 معادل 108 ميليارد آن محقق شده و براي سال 93 نيز توافق شده معادل 400 ميليارد ريال آن محقق شود. مديرعامل مؤسسه جهاد نصر به آخرين وضعيت پروژه‌ها اشاره كرد و گفت: تاكنون 75 هزار هكتار از اين پروژه‌ها اتمام يافته و 157 هكتار از آن در دست اجرا مي‌باشد و 81 هزار هكتار در حال واگذاري به پيمانكاران و 237 هزار هكتار در دست پيگيري جهت اجرا از محل فاينانس خارجي است.
شمايلي همچنين به دستاوردها و نتايج و اثرات اجرايي شدن طرح اشاره كرد و بيان داشت: افزايش توليدات كشاورزي به ميزان 5/9 ميليون تن از دستاوردهاي اين طرح و ايجاد قطب كشاورزي بزرگ منطقه و گسترش امنيت اجتماعي و تحقق توسعه پايدار در منطقه از فوايد اجراي اين طرح است.
شمايلي اظهار داشت: نتايج و دستاوردهاي مورد انتظار اجراي طرح شامل افزايش سالانه 5/9 ميليون تن به توليدات كشاورزي فعلي و متناظر با افزايش محصولات، سالانه 21 هزار ميليارد ريال به درآمد كشاورزان و به درآمد ناخالص ملي اضافه خواهد شد.
مدير عامل جهاد نصر همچنين در ادامه به نتايج و دستاوردهاي مورد انتظار اجراي كامل طرح اشاره كرد و بيان داشت: با اجراي كامل طرح‌ها حدود 300هزار فرصت شغلي جديد (147 هزار فرصت شغلي مستقيم و 153 هزار فرصت شغلي غيرمستقيم) فراهم خواهد شد و از اتفاقات مهم ديگر شامل ايجاد قطب كشاورزي در كشور، ساماندهي مهاجرت‌هاي روستايي، كاهش حاشيه‌نشيني شهرها، گسترش امنيت اجتماعي و اقتصادي و توسعه شاخص‌هاي انساني است.
وي همچنين با اشاره به مشكلات خشكسالي و منابع آبي كشور اظهار داشت: يكي از وظايف مؤسسه جهاد نصر استفاده از سيستم‌هاي نوين آبياري است و ما به دنبال اين هستيم كه از سيستم‌هاي نوين آبياري دنيا در اين منطقه استفاده كنيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن