تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802510998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سابقه تمدنی ایران به 11 هزار سال رسید/ درآمد 25 میلیارد دلاری از صنعت گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:
سابقه تمدنی ایران به 11 هزار سال رسید/ درآمد 25 میلیارد دلاری از صنعت گردشگری
سهم ایران از درآمدهای صنعت گردشگری جهان کمتر از نیم درصد بوده که در سالهای آینده با توسعه زیرساخت‌ها به 25 میلیارد دلار می‌رسد.


به گزارش خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در چهارمین همایش بین‌المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصادی و گردشگری شهری گفت: باید به سمت حل مشکلات مختلف صنعت گردشگری رفت تا در آینده صنعت گردشگری ایران نقش پررنگی در رشد و توسعه کشور داشته باشد.  
 
سلطانی‌فر افزود: صنعت گردشگری همراه با نفت، صنعت و پتانسیل‌های کشاورزی می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.  

وی در رابطه با درآمدهای صنعت گردشگری در جهان گفت: در سال 2013 حدود 6 میلیارد و 500 هزار دلار توسط گردشگران خارجی و داخلی در اثر فعالیت‌های گردشگری به چرخش درآمده است و همچنین 1 میلیون و 187 هزار میلیون گردشگر خارجی توانسته‌اند هزار و دویست و پنجاه میلیون دلار از این محل به دست آورند که سهم ایران کمتر از نیم درصد است و این به علت محدودیت‌ها و سوء مدیریت‌ها بوده است.  
 
معاون رئیس جمهور  رتبه ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری را اینگونه بیان کرد: ایران به لحاظ جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی و توریسم سلامت می‌تواند به عنوان یکی از کشورهای دهم تا پانزدهم قرار گیرد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور حدود 3 درصد مورد کشف و استفاده قرار گرفته که 97 درصد از مکان‌ها و سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی هنوز در دل خاک هستند.  
 
وی تصریح کرد: از سال 1309 تا کنون که اولین قانون عتیقه‌جات به تصویب رسیده حدود یک میلیون بنا و مکان و سایت و محوطه تاریخی در این 84 سال که فقط 31 هزار و صدتا از آنها مورد شناسایی قرار گرفته و البته به ثبت ملی رسیده است.  
 
سلطانی‌فر افزود: از مکان‌ها و بناهای تاریخی 17 محوطه به ثبت یونسکو رسیده که شهرسوخته در سه ماه گذشته  آخرین اثر به ثبت رسیده در این سازمان است.  

معاون رئیس جمهور در رابطه با سابقه تمدنی ایران خاطر نشان کرد: ایران یک موزه بزرگ است که  به گستره یک میلیون و ششصد و چهل و هشت متر مربع در سرتاسر این خاک قرار دارد و در خودش آثار و بنای کم‌نظیر و گران‌بهایی جای داده و به تازگی با آثار کشف شده سابقه تمدنی ایران به 11هزار سال رسیده است.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی درخصوص میزان گردشگر خارجی به کشور گفت: به علت وجود اماکن مذهبی در مشهد، قم و شیراز در سال 92 از عراق یک میلیون وششصد هزار نفر و همچنین 500 هزار نفر از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران وارد شدند.  
 
معاون رئیس جمهور در رابطه با گسترش ورود گردشگران خارجی به ایران گفت: سهم ما می‌تواند به 2 الی 3 درصد از حجم گردش گردشگران خارجی به وجود آید که با گسترش و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل داخلی، هتل‌ها و مراکز بین‌ راهی میسر می‌شود و همچنین تمایل دولت و ادبیات مناسب با کشورهای خارجی موجب افزایش توریست‌های زیادی در ماه‌های گذشته به کشور شده است.  
 
سلطانی‌فر در ادامه افزود: در 11 سال آینده رسیدن به درآمد 25 میلیاردی از ورود گردشگران خارجی به کشور دور از دسترس نیست و با عزم و اراده در بخش‌های مختلف ما را به رسیدن به این هدف کمک می‌کند.  
 
وی در رابطه با صنعت گردشگری در دنیا اظهار داشت: در سال 1950 تنها 25 میلیون گردشگر بین کشورها در گردش بوده که در سال 2013 به یک میلیون و 187 رسیده که پیش‌بینی شده در سال 2020 به یک میلیارد و 600 هزار نفر و در سال 2050 به 2 میلیارد و 600 هزار نفر برسد.  
 
معاون رئیس جمهور گفت: در طول مدت مسئولیت خود در این بخش از سوی هیچ کدام از گردشگران خارجی عدم رعایت عرف و ملاحظات فرهنگی و اخلاقی اعلام نشده است.  

وی در رابطه با امنیت گردشگران در ایران تأکید کرد: خیلی از سایت‌های گردشگری به نبود امنیت برای گردشگران هشدار می‌دهند البته ایران بهترین شرایط امنیتی را برای گردشگران خارجی دارد.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان تأکید کرد: سایت جامع و کامل برای معرفی جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران خارجی با همراهی بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.  
انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن