تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799067141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح رسمي دبيرخانه و دفتر کرسي انرژي هاي پاک در واحد علوم و تحقيقات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
در اولين نشست کرسي انرژي هاي تجديدپذير عنوان شد: افتتاح رسمي دبيرخانه و دفتر کرسي انرژي هاي پاک در واحد علوم و تحقيقات دکتر علي عباسپور در اولين نشست تخصصي کرسي انرژي هاي پاک و تجديدپذير که از سوي يونسکو به واحد علوم و تحقيقات اعطاء شده گفت: واحد علوم و تحقيقات با توجه به ظرفيت هاي بالاي علمي و تحقيقاتي خود توانست اولين کرسي يونسکو در سطح منطقه را با عنوان انرژي هاي پاک و تجديد پذير به خود اختصاص دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي عباسپور، واحد علوم و تحقيقات را مجري کرسي انرژيهاي تجديدپذير و پاک از سوي يونسکو معرفي کرد و گفت: بحث کرسي انرژي هاي پاک مختص به واحد علوم و تحقيقات نبوده و در حقيقت اين کرسي بستري مناسب براي ارتباطات ملي ، منطقه اي و بين المللي با تمام دانشگاه ها و سازمان ها را فراهم مي کند.
وي به شرايط مناسب اقليم ايران براي تأمين انرژي هاي پاک اشاره کرد و گفت: اميدوارم با توجه به تحقيقات علمي کشور و منطقه وارتباطات جهاني به اهداف مدنظر براي استفاده از انرژي هاي پاک کمک کرده و با توجه به گستردگي و تنوع رشته هاي واحد علوم و تحقيقات بتوان کرسي هاي ديگر يونسکو را نيز در اين واحد دانشگاهي برقرار کنيم.
وي دست يابي به اهداف تعيين شده را مستلزم برقراري همکاري هاي قوي بين المللي با مجامع و مراکز علمي و تحقيقاتي دانست واظهار اميدواري کرد، بستر لازم براي همکاري واحد علوم و تحقيقات درساير موارد مدنظر يونسکو فراهم شود.
دکتر عباسپور تأکيد کرد: فعاليت واحد علوم و تحقيقات به عنوان مجري کرسي انرژي هاي پاک و تجديدپذير همکاري تمام دانشگاه ها، مراکز تحقيقاتي و سازمان هاي داخلي و خارجي را مي طلبد تا بتوانيم حضور مقتدرانه اي را در مديريت اين کرسي در يونسکو نمايش دهيم.
دکتر مجيد عباسپور رئيس دانشکده محيط زيست وانرژي واحد علوم و تحقيقات در اين نشست با بيان اينکه واحد علوم و تحقيقات با توجه به ظرفيت هايي که دارد مي تواند دريچه اي براي ورود جامعه دانشگاهي در سطح جهان به موضوع انرژي هاي پاک باشد، افزود: در حال حاضر واحد علوم و تحقيقات به عنوان يکي از اعضاء اراسموس موندوس اتحاديه اروپا فعاليت مي کند و از طريق اين مجموعه زمينه اي مناسب براي اعزام دانشجويان و متقاضيان تحصيلات تکميلي، ايجاد فرصت هاي مطالعاتي اعضاء هيأت علمي و گسترش همکاري علمي – پژوهشي فراهم شده است.
دکتر عباسپور از تعيين جايزه بين المللي کرسي انرژهاي تجديدپذير از سوي واحد علوم و تحقيقات خبر داد و گفت: اين جايزه با هدف تقويت سطوح علمي، پژوهشي و تحقيقاتي وفناوري در حوزه انرژي هاي پاک و تجديدپذير تعريف خواهد شد و با کمک سازمان يونسکو در سطح جهان معرفي مي شود.
وي با بيان اينکه کليات طرح اين جايزه بين المللي از سوي هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي تأييد شده است گفت: به زودي دبيرخانه کرسي انرژي هاي تجديدپذير در واحد علوم و تحقيقات تشکيل مي شود و اين دبيرخانه بانک اطلاعاتي مناسبي براي دسترسي و ارتباط سازمان ها و دانشگاه ها با محققان و مراکز تحقيقاتي دنيا را فراهم مي آورد.
وي از افتتاح رسمي دفتر کرسي انرژي هاي پاک در واحد علوم و تحقيقات خبر داد و به تبديل واحد علوم و تحقيقات به عنوان نمونه اي عيني از يک دانشگاه سبز در کشور نويد داد.
وي از تأسيس دفتر توسعه پايدار در اين واحد با محورهاي آموزشي، محله پايدار، پژوهش و توسعه پايدار در دانشگاه خبر داد و گفت: دفتر توسعه پايدار در دانشگاه و راه اندازي سايت توسعه پايدار در واحد علوم و تحقيقات از برنامه هاي در دست اجرا مي باشد و همچنين برگزاري کنفرانس ها، کارگاه هاي آموزشي، دوره هاي ايمني براي پيمانکاران در دانشگاه، ارائه تک درس و واحدهاي اختياري در زمينه HSE و توسعه پايدار از فعاليت هاي مدنظر در واحد است .
دکتر حميدرضا غفارزاده، مدير کل امور بين الملل واحد علوم و تحقيقات، در اين نشست با اشاره به اينکه کرسي انرژي هاي تجديدپذير واحد علوم و تحقيقات در چارچوب برنامه دانشگاه‌هاي همزاد يا کرسي‌هاي يونسکو University Twinning and Networking Scheme / Chairs (UNIWITH/Chairs) تاسيس شده است، گفت: هدف عالي تأسيس اين کرسي ها ارتقا پژوهش و آموزش و توسعه برنامه هاي آموزشي در گستره آموزش عالي از طريق ايجاد شبکه هاي دانشگاهي به ويژه شبکه هاي فرامرزي است.
وي با بيان اينکه از زمان تاسيس اين برنامه در سال 1992 ميلادي تاکنون 692 کرسي و 60 شبکه ارتباط دانشگاهي در جهان راه اندازي شده است، ادامه داد: تاکنون، در چارچوب اين برنامه 11 کرسي در جمهوري اسلامي ايران تاسيس شده است .
دکتر غفارزاده اهداف کرسي انرژي هاي تجديدپذير را همسو با اهداف عالي برنامه يونسکو دانست و اظهار داشت: آموزش و پژوهش در زمينه انرژي هاي خورشيدي، بادي، زمين گرمايي و پسماندي، اجراي پروژه هاي پايلوت و کوچک ، شبکه سازي و تبادل اطلاعات، مهارت ها و اقدامات موفق، بررسي و امکان سنجي تاسيس نهاد منطقه اي کاربردي و همکاري هاي ملي و منطقه اي در زمينه انرژي هاي پاک و تجديد پذير در دستور کار کرسي واحدعلوم و تحقيقات قرار دارد.
مدير کل امور بين الملل واحد علوم و تحقيقات تصريح کرد: اين واحد دانشگاهي، مديريت و هماهنگي، فراهم کردن مکان، پرسنل و تجهيزات و اجراي پروژه هاي مرتبط را در گستره ايران و منطقه کشور هاي عربي برعهده دارد .
وي افزود:سازمان ملي يونسکو در نظارت عاليه، هدايت، هماهنگي و تسهيل ارتباط دهي نقش خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن