تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810017135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف در دیدار با الجبوری: تروریسم، تهدیدی برای منطقه و کل جهان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ظریف در دیدار با الجبوری: تروریسم، تهدیدی برای منطقه و کل جهان


محمد جواد ظریف در ملاقات رئیس پارلمان عراق با یادآوری توفیقاتی که در رسیدن به راه حل سیاسی توسط عراقی ها بدست آمده است، افزود: بهترین راهکار حل مشکلات امنیتی عراق نیز استفاده از همین روش است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سلیم الجبوری در ملاقات با ظریف گفت: ما از جدیت همسایه خود، ایران برای گسترش روابط با عراق خبر داریم و قصد داریم پس از تشکیل روند سیاسی عراق، روابط دو جانبه با ایران را در سطح پارلمانی بیش از پیش گسترش دهیم.

وزیرامور خارجه کشورمان گفت: خطری که امروز عراق و مردم این کشور را تهدید می کند منحصر به این کشور نیست بلکه همه منطقه و کل جهان را تهدید می کند.

رئیس پارلمان عراق افزود: در کربلا و اقلیم کردستان، شیعیان و اَکراد پذیرای آوارگان مناطق اشغال شده می شوند و این نشان همبستگی عراقی هاست اما این اسکان دادن و این کمک به آوارگان یک راه حل موقت است و باید شرایطی فراهم شود تا تروریسم سرکوب شود و آوارگان به خانه های خود برگردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: مبارزه با تهدید و افراط تنها از مسیر نظامی میسر نیست و ایران با جدیت آماده همکاری برای مقابله با ترور و ارعاب است.

محمد جواد ظریف در دیدار با ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی عراق و جمعی از رهبران احزاب و فعالان سیاسی سنی افزود: ما خطر افراط و تروریسم را که با یک طایفه یا قومیت مواجه باشد، نمی بینیم بلکه از نظر ما تروریسم خطری منطقه ای است که چه بسا با دنیا در جنگ است.

وی گفت: امروز تعداد افرادی که از کشورهای مختلف دنیا از جمله اروپای غربی و آمریکای شمالی و روسیه در عراق و سوریه به جنایت علیه غیر نظامیان می پردازند نشان دهنده این واقعیت است که افراط مرز نمی شناسند و خطری محدود به یک کشور نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که ترور و افراط دین ندارد، افزود: قربانیان این اعمال خشونت آمیز تنها محدود به یک طایفه نیستند و کسانی که امروز در سوریه و عراق توسط گروه ضد اسلامی داعش از خانه خود آواره شده اند و یا امکان دسترسی به منابع حیاتی ندارند از یک قوم و مذهب نیستند.

ظریف گفت: به گفته رییس دستگاه دیپلماسی، برادران کرد، شیعه، مسیحی، سنی و ایزدی همه جزیی از قربانیان این گروه ضد اسلامی و انسانی هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: به این دلیل جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در کنار مردم سوریه و عراق با این گروه ضد بشری مقابله کرده و به این فکر نکرده قربانیان این اعمال تروریستی چه کسانی هستند.

وی گفت: امروز هم اعلام می کنیم با جدیت آماده هرگونه همکاری برای مقابله با ترور و ارعاب هستیم و این نشان دهنده نگاه جمهوری اسلامی ایران، رهبری و مردم کشورمان به وضعیت عراق است.

ظریف افزود: ما دست همکاری به سوی برادران در عراق دراز می کنیم و آماده ایم با همه شما در یک جبهه با خطر فراگیر منطقه مقابله کنیم تا به امید خدا این خطر را رفع کنیم.

وی با تاکید بر این که مواجهه با تفریط و افراط تنها از مسیر نظامی میسر نیست، گفت: این خطر مبارزه جدی فکری، سیاسی و اقتصادی را می طلبد و خوشحالیم که نخبگان عراقی تاکنون با روند های سیاسی مسائل خود را در تعامل با همه گروه ها به پیش برده و بنیان های آینده عراق را ایجاد کرده اند.

وی به نقش موثر ابراهیم جعفری و برادران اهل سنت، شیعه و کردها در شکل گیری وحدت ملی و همگرایی در عراق اشاره کرد و افزود:‌ امیدواریم در دو هفته حیاتی آینده، تا تشکیل کابینه این نقش ادامه یابد و یک دولت با حضور همه طیف ها شکل گیرد.

وزیر امور خارجه گفت: ما اعتقاد داریم درایت رییس ائتلاف ملی عراق و دیگر رهبران سیاسی زمان کوتاه برای تشکیل حکومت را مد نظر قرار داده و برای حل مشکلات باقی مانده از دوران صدام کوشش کنند و ما نیز در کنار آنان هستیم.

ظریف با اشاره به حمله اخیر به نمازگزاران در شهر دیاله عراق یادآور شد : هیچ فرد مسلمانی چنین حرکت غیر انسانی را بر نمی تابد.

وی در ادامه با اظهار امیدواری از این که بزودی شاهد شکوفایی دولتی فراگیر و پیگیر خواسته های بحق همه مردم عراق باشیم، گفت: امیدوارم شاهد شکوفایی عراق و تشکیل دولتی باشیم که پیگیر خواسته های به حق عراق بر اساس مقررات و حافظ حاکمیت دین و تمامیت ارضی باشد.

نشست مشترک محمد جواد ظریف و ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی عراق آخرین دیدار کاری وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین روز از حضور وی در بغداد است.


دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن