تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا ابن عربی اسپانیایی در ایران معروف تر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


چرا ابن عربی اسپانیایی در ایران معروف تر است؟ وبلاگ > اسعدی، محمود - در میان متفکران اسپانیایی معروف در جهان جایگاه عارف و متفکر بزرگ محی الدین ابن عربی بیش از دیگر دانشمندان اندلسی مثل ابن رشد، ابن باجه، ابن مسره، ابن حزم و ابن طفیل در ایران شناخته شده است


 در حالی که در خود اسپانیا اینگونه نیست و مثلا ابن رشد از شهرت بیشتری برخوردار است دلایل این امر در حوزه دانش های علوم انسانی مثل جامعه شناسی فرهنگی است که در جای خود باید واکاوی شود. اما شاید یکی از دلایل، استفاده ابن عربی از آثار و احوال عارفان بزرگ ایرانی مثل منصور حلاج و با یزید بسطامی و ابوحامد غزالی بوده باشد. کتاب "فتوحات مکیه" او که از جهت حجم بزرگترین اثر وی به شمار می رود و در 560 فصل تنظیم شده است نشانگر استفاده وسیع و پردامنه ابن عربی از بزرگان عارف ایرانی است. همچنین بسیاری از شاگردان و مریدان او ایرانی بوده اند و آثار او بخصوص "فصوص الحکم" و "فتوحات مکیه" در حوزه های علمیه ایران بطور مستمر تدریس می شود. علی رغم نگاه های متفاوت و متضاد پیرامون شخصیت ابن عربی، گستره دانش و آثار او می طلبد تا روشنگری های مناسبی فراهم آید تا مثلا جوانان بدانند چرا از میان انبوه عارفان و بزرگان متفکر اسلامی، مطالعه آثار "ابن عربی" برای شناخت اسلام اصیل در نامه حضرت امام به گورباچف مطرح شد. به نظر می رسد اندیشه های ابن عربی نه فقط در هشت قرن قبل بلکه در جهان امروز نیز قابل درک و بهره برداری است مثلا در خصوص عقیده ابن عربی به تساوی زن و مرد او به جواز امامت زن در نماز جماعت برای مردان حکم داده است به استناد اینکه رسول الله به کمال برخی از زنان شهادت داده است. اکنون در پی تحقیق و آماده سازی مستندی تلویزیونی درباره آثار و احوال محی الدین ابن عربی هستم تا انشاالله با استفاده از نظرات استادان اسپانیایی و ایرانی و جهان اسلام تصویری روشن از این شخصیت دوره تمدن اسلامی اندلس به دست آید.



یکشنبه 2 شهریور 1393 - 14:58:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن