محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844056435
مسعود کیمیایی در برنامه هفت: حقیقت وجودی روشنفکر جایگاه معینی ندارد/ با سعید امامی کار نکردهام
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسعود کیمیایی در برنامه هفت:
حقیقت وجودی روشنفکر جایگاه معینی ندارد/ با سعید امامی کار نکردهام
مسعود کیمیایی در برنامه «هفت» عنوان کرد: ملتهب بودن فیلم ها و قهرمان های فیلم های من بر گرفته از سال های 10 یا 12 سالگی زندگی من بود که پر بود از حزب ها و سازمان های سیاسی و ماجراهایی که سیاسی بودند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در سکانس اولیه برنامه سینمایی هفت در سی و یکمین روز مرداد ماه، مدیریت و مسائل مربوط به آن در سینمای ایران در مرکز توجه قرار گرفت و محمود گبرلو در سرمقاله ابتدایی این مجله تصویری درهمین راستا اذعان داشت: مدیریت در سینمای ایران هرگاه به دوراز حواشی و رویکرد های سیاست زده توانسته تامین منافع سینمای ایران و مخاطبان بی شمارش را هدف قرار دهد جنگ و جدل های بی نتیجه را به آرامش بدل کرده و سبب شده است سینمای ایران در تولید فیلم و ارتباطش با مخاطب روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. وی افزود: اهمیت دادن به دیجیتال شدن سالن های سینمایی، توجه ویژه به سینمای دفاع مقدس، چینش مطلوب شوراها، توجه ویژه به حضور فیلم اولی ها، تشکیل جلسات مفید با مدیران کشور، تغییر شیوه های حمایتی و طراحی سینما کارازجمله فعالیت های مثبت مدیران سینمایی بوده است که نباید مغرضانه آنها را نادیده گرفت و باید بر گام های درست مدیران سینمای درجاده تدبیر و امید صحه گذاشت. گبرلو بیان کرد: ما همچنان از تک تک مدیران سینمایی خواستاریم تا به طور شفاف از فعالیت های خودشان حرف بزنند، نقد پذیر باشند تا با برقراری آزادانه دیالوگ، با مردم و افکار عمومی حرف بزنند. سردبیر هفت با بیان اینکه سینمای ایران درتلاقی همه نگاه ها با شفافیت، صداقت و همدلی می تواند به اوج خود برسد اظهار داشت: برای رسیدن به عزت و سربلندی این سینما، خلاقیت و توانمندی هنرمندان فقط در فضای آرام و همدلی می تواند شکوفا شود و هنرمندان باید نگاه مهربان خود را نسبت به همدیگر بیشتر کنند. در سوی دیگری از برنامه شب گذشته هفت، افتتاحیه فیلم شهرموش ها، گزارش کوتاهی از حضوربرخی هنرمندان در مراسمی در ژاپن به مناسبت سالگرد هیروشیما و گزارشی از هفت تا هفت که به رویداد های سینمایی در هفته ای که گذشت می پردازد نمایش داده شد. * کیمیایی: قیصر فیلمی بود که صدا و شعر من را مشخص میکرد اما مهمان دویست و بیست ویکمین برنامه هفت، مرد تاریخ ساز و تاثیرگذار سینمای ایران؛ مسعود کیمیایی بود که زیر بسیاری از برگه های تاریخی این سینما امضایی از وی دیده می شود چرا که عدالت طلبی را با لحنی معترض در بسیاری از آثار وی شاهد بوده ایم. مسعود کیمیایی، فیلمسازی که پنج دهه به فعالیت درعرصه فیلمسازی پرداخته است و پیش از انقلاب با برخی از فیلم های خود توجه مردم و بسیاری از منتقدان را به خود معطوف داشته و از پس از انقلاب نیز با وجود سختی ها به مسیر خود ادامه داده است در گفتگوی هفت با این جمله که من از طایفه مردم پایین شهرهستم در خصوص فیلم «قیصر» اذعان داشت: قیصر به معنای عکس العمل است و سینمای من سینمای عکس العمل است و هنوز بر این عقیده استوارم که هنری که عکس العمل نباشد و خاموش باشد مهری بدان ندارم. و این عکس العمل نشات گرفته از سال هایی است که قیصر در آن ساخته شد. چرا که روزگار سختی حاکم بود و التهابی در میان مردم وجود داشت که به هر جهت عکس العمل بود و مردم با این عکس العمل زندگی کردند. وی ادامه داد: قیصر فیلمی بود که صدا و شعر من را مشخص می کرد، آن گونه که من کجا هستم و چه چیزی را باید ادامه دهم و این فیلم ادامه خود من و در من بود. چرا که به این مسئله که چه فیلمی فروش دارد یا ندارد توجه نداشتم و هنوز هم همان است و عقاید و اجرای وصله ای ندارم و اگر هم صاحب احترام شدم در جاهایی بوده است که در میان مردم و از آنها بوده ام. خالق قیصر سینمای ایران افزود: ملتهب بودن فیلم ها و قهرمان های فیلم های من بر گرفته از سال های 10 یا 12 سالگی زندگی من بود که پر بود از حزب ها و سازمان های سیاسی و ماجراهایی که سیاسی بودند و اخبار را تنها در خیابان از طریق رادیو در جمع کثیری از مردم مطلع میشدیم که این زمان، دوره ملتهبی بود و مطمئنا می تواند بر یک کودک 10 ساله تاثیر گذارد وجریانی را که اطرافش است را به او یاد دهد که این نیز جریان خاموشی نیست. بنابراین زمانی که من فیلمساز می شوم از بیان یک جریان خاموش پرهیز می کنم و این جریان منجر به ساخت قیصر، گوزن ها می شود و تا ساخت جرم ادامه دارد. کیمیایی در صحبت های خود در بیان روشنفکر سینمای ایران اظهار کرد: بسیاری از واژه ها و حقایق هستند که اساسا جایگاه مشخصی ندارند و روشنفکر نیز در این سال ها دچار فراز و فرود بسیاری بوده است؛ گاهی مبارز و گاهی کافه نشین بوده است و گاهی اسلحه در دست داشته و گاهی فقط در پی خوابیدن بود و به همین دلیل است که جای معینی در دهه های مختلف بدست نیاورده است و من نیز نمی توانم بگویم کجای این هندسه هستم. اما به هر جهت روشنفکر با عیار درست، بار سنگینی دارد. با سعید امامی کار نکردهام کیمیایی،همچنین درباره همکاری اش با سعید امامی گفت: میگویند وزارت اطلاعات برای ساخت «سلطان» و «ضیافت» به من کمک کرده و سعید امامی سرمایه گذار یکی از فیلمهایم بوده است در صورتی که من این آقا را دو بار بیشتر ندیدم. به من پیشنهاد ساخت یک فیلم را داد اما امکان ساخت آن فراهم نشد بنابراین در تیتراز هیچ کدام از فیلمهای من نام سعید امامی مشاهده نمیشود چون اصلا با او کار نکردم. وی با لحنی ناراحت گفت: ماجرای سعید امامی را در مورد من تمام کنید. من هیچگاه برای ساخت فیلمهایم از قدرت پول نگرفته ام. سعید امامی را پتک کرده اند و مدام در طول این سالها بر سر من کوبیدهاند. * کیمیایی: اثر هنرمند روشنفکر همه چیز را متفاوت میکند کارگردان سرباز های جمعه گفت: یکی از خصوصیات روشنفکر در پلان بندی اجتماعی این است که روشنفکرازمردم فاصله دارد و این فاصله را حفظ می کند و البته در تعریف دیگری روشنفکر با مردم است. این دو تعریف خود گویای این است که حقیقت وجودی روشنفکر جایگاه معینی ندارد. وی با تفکیک میان هنرمند روشنفکر و روشنفکر صحبت خود را این گونه ادامه داد: اثر هنرمند روشنفکر همه چیز را متفاوت می کند و اینکه هنرمند کجا ایستاده است را مشخص می کند. اما روشنفکر به تنهایی به شغل و یک کارت ویزیت تبدیل می شود و آن هم تفاوت زیادی دارد و در میان آنها نیز مردمی و غیر مردمی دیده می شود. در هر حال هنرمندی که روشنفکر است و در عین حال هنرمند است احتیاج ندارد که خود و جایگاه خود را ثابت کند. کیمیایی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباطش با مردم اذعان داشت: آدمی که در بافت تفکر جامعه حضور دارد، اتفاق دور یا نزدیک شدن از مردم برای او نمی افتد. اما در ارتباط با فیلم اخیرم، متروپل باید بگویم که پیش از آن پنج فیلمنامه من پذیرفته نشد که این نیز نامه نبود که به سرعتی نوشته و تحویل داده شود و باید به درستی گفت فیلم نوشت نه فیلمنامه و با این اتفاق در هر فیلمنامه ای که پذیرفته نمی شود و فیلنامه بعدی از سر گرفته می شود دائم از مردم دور و فکر فیلمنامه نویس ساییده میشود و تبدیل به فیلم مترو پل می شود. کارگردان فیلم جرم در پاسخ به سوالی که علت وجود غم غربت را در فیلمهای وی خواستار شده بود اشاره داشت: غربت و غم غربت از ریشه های طبقاتی است که در هنرمند شکل می گیرد و من معتقدم انسان در هر شرایطی تنها است. حتی در زمانی که میلیون ها انسان برایت دست تکان می دهند در همان لحظه نیز تنها هستیم. * کیمیایی: جوانان در سینمای فعلی به حرف 90 درصد از منتقدان گوش ندهند کیمیایی در آخرین صحبتهای خود در باب وضعیت سینمای ایران گفت: جوانان در سینمای فعلی و سینمایی که جا افتاده است نباید به حرف 90 درصد منتقدان گوش دهند و باید به دنبال استعداد خود باشند. چرا که منتقدان راه درست را نشان نمی دهند و خیلی از این منتقدان با جدیت با جریان سینمای ایران مواجه نمی شوند و بسیاری دیگر نیز فکرشان در جریان دیگری شریک است. اما آخرین پرده از برنامه سینمایی هفت به نقد فیلم فرشته ها باهم می آیند، ساخته حامد محمدی اختصاص داشت که با حضور دو منتقد، رضا درستکار و مهرزاد دانش به تیغ نقد کشیده شد. مهرزاد دانش در این میزگرد، دیدگاه خود را با در نظر گرفتن اولین فیلم بلند حامد محمدی این گونه بیان داشت: مشکل اصلی این فیلم بیشتر به فیلمنامه آن بر می گردد تا اجرای آن و به این خاطر که فیلمنامه این فیلم جز چندمین فیلمنامه های نوشته شده توسط محمدی است بنابراین در این زمینه او را باید حرفه ای دانست که درنحوه بیان اصول و موازین فیلمنامه نویسی خوب به کار گرفته نشده است اگرچه به لحاظ برخی ایده ها، فیلم قابل توجهی است. وی ادامه داد: فیلم یک روایت چند پاره است که نمی دانیم از چه پیرنگی پیروی می کند و این دو پارگی باعث شده است انسجامی که باید بر یک فیلم سینمایی حاکم شود، وجود نداشته باشد. رضا درستکار در گوشه دیگری از نقد شب گذشته با تایید برخی گفته های دانش در خصوص مشکلات فیلمنامه این اثر اظهار کرد: این فیلم نیز مشکلات فیلم اول را دارا می باشد اما فیلم مقبولی است چرا که همین که فیلم اول است دست و پای کارگردان را از بسیاری جهات می بندد. امادر هر حال پنجمین فیلم روشنی است که در مورد یک صنف روشن که صنف روحانیت را مطرح می سازد ساخته می شود و راجع به بخشی از جامعه ایران صحبت می کند که بیان آن خیلی سخت است چرا که بخش اعظمی از مدیران و حاکمیت ایران را همین بخش تشکیل می دهند و نمی تواند نگاه انتقادی داشته باشد و باید در یک جغرافیای مشخص قدم بردارد. وی بیان کرد: فیلمنامه نیز مشکل دارد و کشش لازم در درام و نقطه روشنی که باید در درون آن باشد را ندارد که البته فقدان اصلی آن به نظر عامدانه می آید. به این علت که اگر با جزئیات وارد این موضوع می شد به یک موضوع ترو خشک وارد می گشت که در نهایت اجازه اکران نمی گرفت. بنابراین بخشی از این فیلم به بینش تماشاگر واگذار شده است. انتهای پیام/
93/06/01 - 12:36
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]
صفحات پیشنهادی
روایت مسعود کیمیایی از دیدارش با سعید امامی در برنامه «هفت» / دوبار او را دیدم اما فیلمی نساختم
روایت مسعود کیمیایی از دیدارش با سعید امامی در برنامه هفت دوبار او را دیدم اما فیلمی نساختم مسعود کیمیایی در برنامه تلویزیونی هفت گفت که دوبار سعید امامی او را خواسته و با او دیدار داشته اما هیچ فیلمی به سفارش او نساخته است به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرآنلاین کارگردان 73 ساروایت مسعود کیمیایی در برنامه «هفت» از دیدارش با سعید امامی / دوبار او را دیدم اما فیلمی نساختم
روایت مسعود کیمیایی در برنامه هفت از دیدارش با سعید امامی دوبار او را دیدم اما فیلمی نساختم فرهنگ > سینما - مسعود کیمیایی در برنامه تلویزیونی هفت گفت که دوبار سعید امامی او را خواسته و با او دیدار داشته اما هیچ فیلمی به سفارش او نساخته است به گزارش خبرگزاری خبروایت مسعود کیمیایی از دیدارش با سعید امامی
روایت مسعود کیمیایی از دیدارش با سعید امامیتاریخ انتشار شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹ ۵۰ مسعود کیمیایی در برنامه تلویزیونی «هفت» گفت که دوبار سعید امامی او را خواسته و با او دیدار داشته اما هیچ فیلمی به سفارش او نساخته است به گزارش خبرآنلاین کارگردان ۷۳ ساله سینمای ایمسعود کیمیایی: هرگز از سعید امامی برای ساخت فیلم پول نگرفتهام
مسعود کیمیایی هرگز از سعید امامی برای ساخت فیلم پول نگرفتهام هرگز سلطان و ضیافت را با پول اطلاعات و سعید امامی نساختم اگر کسی فیلمی از من دیده که من از سعید امامی تشکر کردهام آنرا نشان دهد در جلسهای با وزارت اطلاعات به من و چند فیلمساز پیشنهاد ساخت فیلم شد من قبول نکردم ادر برنامه هفت مطرح شد جایگاه خبرنگاران در سینمای ایران در بوته نقد روزنامهنگاران سینمایی
در برنامه هفت مطرح شدجایگاه خبرنگاران در سینمای ایران در بوته نقد روزنامهنگاران سینماییهفت در برنامه خود در هفدهم مرداد ماه همزمان با روزخبرنگارمیزبان چهار تن از خبرنگاران به منظور تحلیل و بررسی جایگاه خبرنگاران در سینمای ایران و مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینمای ایران بومسعود کیمیایی میهمان «هفت» امشب میشود
مسعود کیمیایی میهمان هفت امشب میشود تاریخ انتشار جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 15 33 | شماره خبر 1616074457234908296 تعداد بازید 7 در برنامه این هفته تلویزیونی هفت مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران میهمان ویژه محمود گبرلو خواهد بود امشب فیلم سینمایی «فرشته&zمسعود کیمیایی میهمان هفت میشود
مسعود کیمیایی میهمان هفت میشوددر برنامه این هفته تلویزیونی هفت مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران میهمان هفت خواهد بود به گزارش خبرگزاری فارس در این هفته فیلم سینمایی فرشتهها با هم میآیند به کارگردانی حامد محمدی مورد نقد و بررسی قرار میگیرد که رضا درستکار و مهرزاگزارش فارس از مراسم تجلیل از عوامل «شبهای روشن» مرادی: برنامههای رمضان 92 از کارشناس محروم بودند/پ
گزارش فارس از مراسم تجلیل از عوامل شبهای روشنمرادی برنامههای رمضان 92 از کارشناس محروم بودند پیشنهاد پخش هفتگی شبهای روشنرئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت امسال برنامههای رمضان از کارشناس محروم بودند حتی برنامه آقای سلطانی در سحرها و ماه عسل نیز کارشناس محور نبودندکارگردانی نمادین مسعود کیمیایی در نقطه «صفر» سینما
فرهنگ و هنر سینمای ایران کارگردانی نمادین مسعود کیمیایی در نقطه صفر سینما مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران از پروژه سینمایی صفر به کارگردانی مسعود یزدانی فر بازدید و یکی از سکانس های این فیلم را بصورت نمادین کارگردانی کرد به گزارش خبرگزاری مهر کیمیایی با ابراز خمسعود كيميايی مهمان «هفت» میشود
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون مسعود كيميايی مهمان هفت میشود در برنامه اين هفته تلويزيوني هفت مسعود كيميايي كارگردان پيشكسوت سينماي ايران حضور مییابد به گزارش خبرگزاری مهر در اين هفته فيلم سينمايي «فرشتهها با هم ميآيند» به كارگرداني حامد محمدي مورداظهارات کیمیایی درباره بهروز وثوقی، سعید امامی و...
شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۸ مسعود کیمیایی با بیان اینکه برای ایرانیهایی که خارج از ایران هستند دلگیر است ادامه داد بسیاری از کسانی که در زمان انقلاب از ایران رفتند بعدها پشیمان شدند باید برای آنها شرایط طوری باشد که اگر میگویند اشتباه کردند بتوانند برگردند و این قضیه به ویژهافتتاح 44 پروژه به مناسب هفته دولت در شهرستان کارون
استانها جنوب خوزستان علیدادی خبر داد افتتاح 44 پروژه به مناسب هفته دولت در شهرستان کارون اهواز - خبرگزاری مهر فرماندار شهرستان کارون از افتتاح 44 پروژه در بخش های مختلف عمرانی شهری و روستایی و جهاد کشاورزی در هفته دولت خبر داد به گزارش خبرنگار مهر غلام علیلدادی فرماندار شنماینده مجلس: دولت برنامه های خوبی برای حل معضل بیکاری طراحی کرده است
نماینده مجلس دولت برنامه های خوبی برای حل معضل بیکاری طراحی کرده است شیروان-ایرنا- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت دولت تدبیر و امید بویژه شخص رییس جمهوری برنامه های مناسب و سنجیده ای برای حل معضل بیکاری در کشور طراحی کرده است عبدالرضا عزیزی روز پنجشنبه در همایش پفرماندار ویژه میناب: طرحهای ناقص در برنامههای هفته دولت جایی ندارد
فرماندار ویژه میناب طرحهای ناقص در برنامههای هفته دولت جایی نداردفرماندار ویژه میناب گفت مدیران دستگاهها در اعلام طرحهای قابل افتتاح به فرمانداری به هیچ وجه پروژههای ناقص را قرار ندهند به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان علیرضا پاکدامن صبح امروز در پنجمین نشست«لاله» موجودی ناقصالخلقه بود/ پروژهای که کارش به حکمیت رسید
فرهنگ و هنر سینمای ایران مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند لاله موجودی ناقصالخلقه بود پروژهای که کارش به حکمیت رسید محمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشستی رسانهای به ماجرای حکمیت درباره فیلم سینمایی لاله اشاره کرد و گفت ماجرای حکمیت ایدر برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + تصاویر
ظهور خبرنگار فقید در برنامه عادل در برنامه نود این هفته چه گذشت تصاویر جام جم ورزشی برنامه نود این هفته از ساعت 22 43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2 30 بامداد سه شنبه به پایان رسید برنامه نود شب گذشته با اجرای عادل فردوسی پور به بررسی اتفاقات فوتبالی هفتهتوسط مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان مرکزی برنامههای میراث فرهنگی، استان مرکزی به مناسبت هفته دولت اعلام ش
توسط مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری استان مرکزیبرنامههای میراث فرهنگی استان مرکزی به مناسبت هفته دولت اعلام شدمدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی برنامههای این اداره به مناسبت هفته دولت را اعلام کرد سید محمد حسینی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها