تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802496992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از اردوی «آفتابگردان‌ها» از شهرکرد/2 حضور شهید گمنام در میان «آفتابگردان‌ها» و آغاز کارگاه‌های شعر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از اردوی «آفتابگردان‌ها» از شهرکرد/2
حضور شهید گمنام در میان «آفتابگردان‌ها» و آغاز کارگاه‌های شعر
اولین روز از دومین اردوی سومین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی در حالی سپری شد که با ورود شهید گمنام به محل اسکان، حال و هوای «آفتابگردان‌ها» را متحول کرد.

خبرگزاری فارس: حضور شهید گمنام در میان «آفتابگردان‌ها» و آغاز کارگاه‌های شعر



خبرگزاری فارس ـ حسام آبنوسی: بعد از یک استراحت کافی حالا چشم‌ها را گشودیم و روز اول اردوی جوانان شعر انقلاب اسلامی را آغاز کردیم. بعد از صرف صبحانه، کم کم برای مراسم افتتاحیه آماده شدیم. مرام افتتاحیه دومین اردو از سومین دوره «آفتابگردان‌ها» با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد. نکته جالب بعد از قرائت کلام الله مجید این بود که چون طبق معمول مراسم‌های اینچنینی سرود ملی پخش می‌شود ولی اینبار این اتفاق نیفتاد ناگهان شعرای جوان یک صدا سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را زمزمه کردند. محمدحسین نعمتی پس از خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان در دوره از علی محمد مؤدب مدیرعامل موسسه فرهنگی «شهرستان ادب» دعوت کرد تا برای جمعیت سخنرانی کند. مؤدب پس از اینکه پشت میکروفون مستقر شد شروه به سخنرانی کرد و از زبان فارسی امام خمینی (ره) گفت. چند دقیقه‌ای به همین منوال گذشت که ناگهان با تذکر یکی از دست‌اندرکاران به خود آمد و گفت: «باید از قبل می‌گفتید که این مراسم با کارگاه آمورشی من فرق دارد و به قولی باید قبل از مصرف تکان می‌دادید» که با خنده حضار روبرو شد. مؤدب پس از این قضیه صحبت‌هایش را به پایان رساند و گفت: «همه شما را به خدا می‌سپارم و به دعای خیر شما احتیاجی ندارم». شرکت‌کنندگان با انرژی در مراسم افتتاحیه شرکت داشتند و از هر فرصتی برای خندیدن استفاده می‌کردند. همین نکته مورد توجه محمدحسین نعمتی نیز قرار گرفت و گفت: «امروز همه چیز برای خنده شما فراهم است.» پس از مراسم افتتاحیه، کارگاه مؤدب با موضوع زبان فارسی مؤدب برگزار شد که با اسقبال خوبی روبرو شد. در این کارگاه درست در زمانی که مؤدب مشغول تذکر دادن در مورد توجه به مسائل بود و نسبت به چاله‌های زندگی تذکر می‌داد که ناگهان صدای تلفن همراه یکی بلند شد که مؤدب گفت همین مورد از چاله‌هایی است که در آن افتاده‌ایم.  

  بعد از کارگاه وقت نماز و ناهار فرا رسید که نماز را همگان به جماعت خوانده و به غذاخوری رفتند. بعد از صرف ناهار تا ساعت 16 فرصتی برای استراحت بود. عده‌ای استراحت کرده ولی بخش زیادی نیز دور هم جمع شدند تا در ارتباط با شعر و مسائل مرتبط با آن با هم سخن گفتند. نکته جالب توجه طلبه جوانی بود که از نسبت شعر و روحانیت می‌گفت. با اینکه این زمان را برای استراحت در نظر گرفته بودند اما جوان شاعری خوش صدا در فضای عمومی محل اسکان زیر آواز زده بود و در دستگاه ابوعطا می‌خواند.  

  کلاس بعدی جریان شناسی غزل معاصر بود که حسن دلبری آن را ارائه می‌کرد. جلسه‌ای غنی که جذابیتش از میزان دقت و سوالاتی که پرسیده شد مشهود بود. پس از پایان این کلاس برنامه فوتبال را برای شعرای جوان در نظر گرفته شده بود. جمع بسیاری برای بازی فوتبالی شاعرانه راهی سالن ورزشی شدند. میلاد عرفانپور که سعی می‌کرد خوب بازی کند و محمدحسین طهماسبی که از ناحیه پا و به خاطر خشونت یکی از بازیکنان شاعر در بازی (بر خلاف لطافت در طبع) آسیب دیده بود، خبرسازترین‌های این بازی شعری بودند. فوتبالی که تنها دو گل در آن رد و بدل شده بود.  

  بعد از آن بچه‌ها در اختیار خودشان بودند و از این فرصت برای برطرف کردن مشکلات شعری‌شان بهره بردند. اساتید و کارشناسان دوره نیز با صبوری نسبت به راهنمایی شعرای جوان پرداختند. مطرح کردن نقش روایت‌‌های دینی در شعر با محوریت محمدرضا طهماسبی یکی از گعده‌های پرطرفدار شعر امروز بود.  

  بعد از شام مجلس روضه و عزاداری به مناسبت شب شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد که در اثنای مراسم تابوت شهید گمنام وارد مجلس شد که حال و هوای خاصی به کل شرکت کنندگان داد و جمع را منقلب کرد.  

  انتهای پیام/ک

93/05/31 - 12:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن