تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798496206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس درپاسخ به ادعای مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی منتشر می‌کند اسناد مربوط به حضور ۳ طراح ایرانی در جشنواره‌های «ضد ایرانی»+تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس درپاسخ به ادعای مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی منتشر می‌کند
اسناد مربوط به حضور ۳ طراح ایرانی در جشنواره‌های «ضد ایرانی»+تصویر
سه تن از مسئولان «یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر ایران» کسانی هستند که در جشنواره‌های «ضد ایرانی» به عنوان داور حضور داشتند و اسناد حضور این افراد برای روشنگری در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: اسناد مربوط به حضور ۳ طراح ایرانی در جشنواره‌های «ضد ایرانی»+تصویر



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر ایران» یکی از برنامه‌های اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. در راستای برگزاری این جشنواره، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «ساعد مشکی» را به عنوان دبیر یازدهمین دو سالانه جهانی پوستر ایران منصوب کرد این در حالی است که «ساعد مشکی» سال 88 در کنار «مرجان ساتراپی» سازنده فیلم ضد ایرانی «پرسپولیس» به همراه چند طراح خارجی دیگر، آثار این نمایشگاه را با محتوای «سرکوب آزادی بیان» و در حمایت از «جنبش سبز» در پاریس داوری کردند.

ساعد مشکی و مرجان ساتراپی به عنوان داور به‌گفته ملانوروزی، از ساعد مشکی دعوت به عمل آمد تا در این نمایشگاه داوری کند اما مشکی به پاریس نرفت؛ این در حالی است که اعلام شده است این مسابقه به صورت اینترنتی برگزار شده است و به نظر می‌رسد نیازی به حضور فیزیکی داوران در پاریس هم نبوده است. 

  «مجید عباسی» یکی دیگر از کسانی است که در شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر ایران انتخاب شده است؛ بنا بر اسناد به دست آمده، وی از جمله طراح ایرانی است که در سال 1391 (مارس 2012) در فهرست داوران نمایشگاه سیاسی «پوستر برای فردا» معرفی شده است. در مقدمه فراخوان چهارمین دوره نمایشگاه سیاسی «پوستر برای فردا» اعلام شده بود: «ما در دنیایی مردانه هستیم؛ جهانی که در آن زنان مورد استثمار و تبعیض قرار می‌گیرند. هزاران سال است که چنین بوده و بر خلاف قدم‌های بی‌شماری که در مسیر درست برداشته شده است، شرایط نشان دهندۀ این است که هنوز همان وضعیت قدیمی مرد سالار برقرار است»؛ و با طرح این شعارها بیش از هر چیز موقعیت زنان محجبه و مشخصاً حجاب و پوشش اسلامی مورد نقد قرار گرفت و آنها را سوژه پوسترها قرار دادند. نکته جالب اینکه وقتی موضوع نمایشگاه زنان می‌شود و صحبت از برابری و آزادی آنها با مردان و هجوم به مساله حجاب اسلامی؛ و نکتۀ جالب تر اینکه این نمایشگاه پاریسی در دوره‌هایی که سوژه‌های آن موضوعاتی مثل «مسکن» یا «تحصیلات» است، هیچ داور ایرانی در ترکیب هیات داوران آنها وجود ندارد! اما وقتی موضوع‌شان «سرکوب آزادی» و «لغو جهانی مجازات اعدام» یا تساوی حقوق زنان است طراحان ایرانی به عنوان داور حاضرند.

  «پریسا تشکری» یکی دیگر از افرادی است که با حکم مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه جهانی پوستر ایران معرفی شده است. این در حالی است که در سال 1389 نمایشگاهی در پاریس، پروژۀ حقوق بشری دیگری علیه ایران را با موضوع «لغو مجازات اعدام و کشتار» کلید می‌زند و تنها طراح ایرانی که در این نمایشگاه به عنوان داور حاضر می‌شود «پریسا تشکری» است. عکس شیرین عبادی با نوشته‌ای در دست هم به‌عنوان یکی از عکس‌های اصلی این جریان در ابتدای تمام صفحات قرار گرفته‌است.

  در راستای ارائه اسناد و مدارک به دست آمده از حضور «ساعد مشکی»، «پریسا تشکری» و «مجید عباسی» به عنوان داوران در جشنواره‌های ضد ایرانی ـ اسلامی، آدرس‌های اینترنتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. البته پوستر و مجموعه عکس‌ها از مشارکت این افراد در جشنواره‌های بین‌المللی  که به‌علت عدم امکان انتشار و به‌لحاظ نگاه غیراخلاقی آنها امکان انتشار ندارند و در خبرگزاری فارس محفوظ هستند. http://www.posterpage.ch/div/news09/n091209.htm http://www.rangmagazine.com/?type=dynamic&id=1856 http://www.honaronline.ir/Pages/Printable-News-401.aspx http://news.posterfortomorrow.org/newsletter/2012/p4t_gender_equality_en.html http://www.posterfortomorrow.org/en/projects/the_right_to_education/online-jury http://www.idesigni.co.uk/blog/majid-abbasi-to-judge-poster-for-tomorrow/ http://www.posterfortomorrow.org/en/projects/death-is-not-justice/jury http://www.presstv.ir/detail/250454.html http://culture360.asef.org/opportunity/gender-equality-now-poster-contest/ http://www.lelieududesign.com/actualite/exposition-poster-for-tomorrow-musee-des-arts-decoratifs-paris http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CD4QFjAE&url=http% http://www.posterfortomorrow.org/en/u/2175 انتهای پیام/ ا

93/05/22 - 13:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن