محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843812660
آیتالله قرهی مطرح کرد ماجرای مناظره رئیس مکتب شیعه با پیشوای مادیگرایان
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله قرهی مطرح کرد
ماجرای مناظره رئیس مکتب شیعه با پیشوای مادیگرایان
تمام مدتی که ابوشاکر صحبت میکرد، حضرت سکوت کرده بودند، اما بعد از مدتی فرمودند: من سؤال میکنم: تو میگویی خدای نادیده را نپرستیم، آیا تو درون خودت را میبینی؟! خون در بدن تو حرکت میکند و صدا دارد، آیا تو صدای آن را میشنوی؟!
به گزارش خبرگزاری فارس، آیتالله روحالله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در شب شهادت صادق آلمحمد(ص) در خصوص جایگاه والای این امام همام به ایراد سخنرانی پرداخت که در ادامه میآید: *عجز عظمای بشر تا ظهور! بشر از خیلی از مطالب، عاجز است و این عجز بشر، إلی یوم القیامة است، منتها گاهی در ضعف و گاهی در قوّت است. تا ظهور آقا جانمان، با همه به ظاهر پیشرفتهای علمی، بشر در عجز عظمی است. تبیین علل عجز بحث مجزایی میخواهد. امّا یکی از آن عجزهایی که بشر، گرفتار آن است و جدّاً مانده که چیست، این است که پروردگار عالم از جنس خودش، کسانی را قرار داده است که علم اوّلین و آخرین در نزد آنهاست! نکاتی در مورد عظمت خلقت در دو جلسه گذشته اخلاق بیان کردیم، از جمله اینکه کهکشان ما که شامل خورشید و همه کراتش است، در کهکشان دوم، مانند تیلهای میماند که در زمین بیاندازیم! آن کهکشان دوم هم در کهکشان سومی هست و همین طور تا دوازده کهکشان وجود دارد. حالا کره ما سر سوزنی در مقابل همه خلقت هم نیست! پس ما کجا هستیم؟! حالا خداوند چقدر قدرتنمایی کرده که یک عده را در قالب جسم من و تو آورده که آنها علم اوّلین و آخرین را دارند؟! همه علوم به ظاهر کشف شده امروز، یک شاخه از آن 72 شاخه علمی هستند که وجود دارد. ابوالعرفا، حضرت آیت الله العظمی ادیب میفرمودند: تازه یک میوه از شاخه دوم، همه این علوم ما را در بر میگیرد؛ یعنی ما تازه آن ضعیفترین شاخه را هم داریم! پس ما چه میفهمیم؟! عاجزیم! عاجزیم از این که خداوند چه کرده که آن علم اوّلین و آخرین را در اختیار عصمت قرار داده است. آن هم به قالب فیزیکی ما! آن 72 شاخه علم را که ما فقط یک میوه از آن شاخه دوم را داریم، حضرات دارند. قبلاً در مورد علم امیرالمؤمنین(ع) عرض کردم که بیان شده: همه علوم که تمام علماء بشر از روز اوّل خلقت تا آخر بیان کردند و به آن رسیدند، در مقابل علم ایشان، یک قطره در مقابل دریاست! بشر عاجزست! چه میفهمد؟! تازه آنچه هم که ما فهمیدیم، حقیقت العلم نیست و فقط به اندازه درک و شعور محدود ما است. امّا در قرآن آمده: «و علّم آدم الاسماء کلّها» یعنی همه را در یک قالب جسمانی قرار داده است. تازه برای حضرت آدم، علّم بوده ولی خود، معلّم نبوده. بعضی شاگرد خوبی میشوند، ولی معلّم نه! معلّم، فقط حضرات معصومین هستند؛ چون حقیقت العلم به دست آنهاست. حضرت شیخنا الاعظم فرمودند: حقیت العلم بید العصمة فهو علم الله تبارک و تعالی! بیان شده: هر علمی، هفت ظاهر و هفتاد بطن دارد که ما هنوز در لایههای اوّلیّه ظاهری هستیم، نه در بطن! البته باید دقّت کنیم که آنچه معصومین هم بیان کردند، حقیقت العلم نبوده، بلکه مکشوف از ظواهر العلمی بوده که بشر میتواند به آن دست بیابد! *مناظره حضرت صادق القول و الفعل و پیشوای مادیگرایان ابوشاکر دیسانی از پیشوایان مکتب مادیگرایان (ماتریالیسم) نزد حضرت رفت و گفت: شما هر چه که راجع به خدا میگویید، افسانه است. کدام خدا؟! خدا چیست؟! شما میخواهید مردم را هم به قبول این افسانههایی که شما و پدرانتان ساختند، وادار کنید! ما دلیلی نمیبینیم که بافتههای ذهنی شما را قبول کنیم! با عقل که ابزار آن، محسوسات و ملموسات است، نمیتوانیم خدای خیالی شما را بشناسیم. غیر از این است؟! آقا سکوت کردند، ابوشاکر ادامه داد و گفت: شما میگویید ما جانشینان پیامبرانیم. داستانهایی هم از آنان ساخته و بیان میکنید. چیزهایی هم برای خدای نادیده میبافید که باور آن، خلاف عقل است. تمام مدّتی که ابوشاکر صحبت میکرد، حضرت سکوت کرده بودند و همه فکر میکردند که ایشان شکست خوردند. امّا بعد از مدّتی فرمودند: تو گفتی من افسانه میگویم. من سؤال میکنم: تو میگویی خدای نادیده را نپرستیم، آیا تو درون خودت را میبینی؟! ابوشاکر گفت: نه، نمیبینم. حضرت فرمودند: ولی حتماً مطالبی در بدن تو هست که عامل حیات تو شده است. ابوشاکر گفت: بله، ولی چه ربطی به دیدن خدا دارد؟! حضرت فرمودند: خون در بدن تو حرکت میکند و صدا دارد، آیا تو صدای آن را میشنوی؟! اگر خون در بدن تو توقّف میکرد، تو میمردی. ابوشاکر گفت: من نمیتوانم قبول کنم. حضرت فرمودند: اتّفاقاً عروقی که در بدن تو هست، مثل نهرها میماند که اینها را حرکت میدهند و باید منظم باشد. امّا اینکه نمیتوانی درک کنی، به خاطر جهل توست. امّا هر چه که تو به آن، جهل داری، دلیل بر نبود آن نیست! اگر خدا خون را در بدن تو قرار نمیداد، تو میمردی. اگر فسادی در آن به وجود آید، بدان که مریضیها به خاطر همان است و در آن صورت رشد هم نمیکنی. گاهی فساد خون باعث رشد نکردن یک عضو بدن است که دیگران به دنبال چیز دیگری میگردند. بعد حضرت فرمودند: بگذار چیزهای دیگری هم برای تو بگویم: اگر خون تو که در آن، شمار موجودات جانداری وجود دارد، به فساد بیفتد، فرزند و اولاد پیدا نمیکنی. به عدد ریگهای بیابان، بلکه بیشتر در بدن تو، مدافعانی هست که خون تو را حفظ میکند. چرا گفتند: هر کس خود را بشناسد، خدای خود را میشناسد؟! حضرت در ادامه به سنگی که در پای دیوار بود، اشاره کردند و فرمودند: این سنگ را ببین، درون این سنگ که آن را بیحرکت میبینی، غوغاست! حرکاتی در آن وجود دارد امّا ما آن را ساکن میبینیم. البته تو نادانی که اینها را نمیپذیری. اگر روزی برسد که مردم حرکت درون سنگ را ببینند، میدیدی که درون آن غوغایی از حرکت است. مطلب دیگر وجود هواست که تو آن را نمیبینی و فقط در هنگام وزش باد، آن را حس میکنی. امّا آیا میتوانی وجود هوا را انکار کنی؟! پس انکار خالق هم به خاطر جهل توست. امّا خدای تو ساخته دست توست که از او هیچ چیزی برنمیآید! ابوشاکر گفت: من به کسی قائل نیستم. حضرت فرمودند: اینکه بدتر است. چون بتپرستان به زعم خودشان به چیزی قائل هستند و میدانند که در پس ماجرای خلقت، چیزی نهفته، ولی نمیتوانند درک کنند و آن را به بتها وصل میکنند، امّا تو که به هیچ چیزی قائل نیستی، حتّی از آنها هم بدتر هستی! ابوشاکر یک مرتبه دیگر هم به خدمت حضرت رفت و گفت: به نظر ما این عالم ازلی است. حضرت مثال تخم مرغ را برای او زدند و گفتند: تخم مرغ دو مایع غلیظ سفید و زرد دارد که اینها به صورت ظاهر با هم مخلوط نمیشوند. بعد چیزی درون آن قرار میگیرد که در رحم مادران هم قرار میگیرد. بعد هم تخم مرع در گرمای زیر بالهای مرغ، رشد کرده و جوجه میشود. حالا سؤال این است که از اینها که مخلوط نمیشدند، چطور جوجه بیرون میآید؟! آیا فقط گرما باعث شده؟! اگر اینطور است این تخممرغ را مدتی در گرمای بدن خود قرار بده، آیا جوجهای تولید میشود؟! پس اگر این جهان قدیم بود، باید اجازای آن از قدیم باشد، آیا هست؟! *جواب حضرت صادق القول و الفعل به درخواست ابوحنیفه/ قیاس، اساس کار شیطان است ما فکر نکنیم که میتوانیم اینها را قیاس کنیم. ما فقط یک راه داریم و آن هم اطاعت است. همان طور که بیان کردیم: دو بال پرواز ، ادب و اطاعت است. ابوحنیفه میگوید: یک روز از حضرت اجازه ملاقات گرفتم و گفتم: شما نمایندهای به کوفه بفرستید و آنها را از ناسزا گفتن به اصحاب من و خود پیامبر، نهی کنید. حضرت فرمودند: از من نمیپذیرند. ابوحنیفه گفت: چطور نمیپذیرند؟! شما فرزند رسول خدا هستید و حتماً میپذیرند! حضرت فرمودند: یکی از آنان که به حرف من گوش نمیدهد، خود تو هستی! تو میخواهی با قیاس مطالبی را بگیری و بدون اجازه شروع به صحبت میکنی. آیا میدانی که قیاس، اساس نظر شیطان است که گفت: «خلقتنی من نار و خلقته من طین»! حالا من از تو سؤالی میکنی تا بدانی که همیشه با قیاس نظر میدهی. به نظر تو کشتن فردی به ناحق، بدتر است یا زنا کردن؟ ابوحنیفه گفت: معلوم است کسی که به ناحق کشته شود. حضرت فرمودند: پس چرا برای اثبات قتل میگویند باید دو شاهد باشد ولی برای زنا باید چهار شاهد باشد؟! بعد فرمودند: شنیدهام که آیه «ثم لتئلن یومئذ عن النعیم» را به عنوان غذاهای لذیذ و آب خنک تفسیر میکنی. ابوحنیفه گفت: بله، مگر غیر از این است؟! خدا نعمت غذای لذیذ و آب خنک را به ما داده و فردا از آن سؤال میکند. حضرت فرمودند: اگر کسی تو را دعوت کند و با غذاهای لذیذ و آب خنک، به خوبی از تو پذیرایی کند، امّا بعد از آن بر سر تو منّت بگذارد، تو چه میگویی؟! ابوحنیفه گفت: میگویم آدم بخیلی است که منّت میگذارد. حضرت فرمودند: آن وقت خدا بخیل است؟! چطور میشود خدا از این نعمی که به ما ارزانی داشته، سؤال کند؟! ابوحنیفه گفت: پس چیست؟! حضرت فرمودند: منظور از آن نعمی که خداوند در مورد آنها مؤاخذه میکند، ما خاندان رسالت اهل بیتیم. ابوحنیفه! قیاسهای بیهوده نکن. بدان آنچه که عامل هدایت تو میشود، فقط پیروی و اطاعت از ما اهل بیت است. *رمز خیر دنیا و آخرت بشر جدّاً عاجز است. ما تا زمان حضرت حجت در عجز عظمی هستیم و بعد از ظهور به عجز صغری میرسیم. مگر ما میتوانیم حضرات معصومین را بشناسیم؟! تنها راه این است که مطیع آن ها باشیم و آنچه فرمودند، بپذیریم. خیر دنیا و آخرت در این است چون آنها ید الله، لسان الله، اذن الله و ... هستند. تمام مواردی که ما حتّی از عرفا میبینیم، مانند طی الارض، طی الجو و...، علم است و ما چون عاجزیم، نمیفهمیم. باید تبعیّت کنیم و اینکه بخواهیم با مبانی علمی بسنجیم، بیهوده است. چون ما هنوز به اول عین علم هم نرسیدیم! اگر اطاعت باشد، برندهایم و آن وقت هم هست که مدام مرحمت میکنند و الا اصلاً به درد نمیخورد. السلام علیک یا اباعبدالله، یا جعفر بن محمد(ع) انتهای پیام/
93/05/31 - 10:24
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
آجودان رئیسجمهور در گفتوگو با فارس مطرح کرد اداره جنگ راحتتر از اداره «شبی در کهکشانها» بود
آجودان رئیسجمهور در گفتوگو با فارس مطرح کرداداره جنگ راحتتر از اداره شبی در کهکشانها بودامیر سرتیپ ولیوند آجودان رئیس جمهور در حاشیه اجرای نمایش ترکیبی شبی در کهکشانها با اشاره به نظم فوقالعاده در مراحل اجرای آن گفت ما که در دوران دفاع مقدس حضور داشتیم شاید اداره جنگحجتالاسلام رستمنژاد مطرح کرد نقش آیتالله بروجردی در به رسمیت شناختن تشیع توسط شیخ شلتوت
حجتالاسلام رستمنژاد مطرح کردنقش آیتالله بروجردی در به رسمیت شناختن تشیع توسط شیخ شلتوتعضو هیأت علمی جامعةالمصطفی ص العالمیه گفت آیتالله بروجردی با تلاشهای بسیاری از طریق مکاتبات و ارسال نامه و کتاب برای علمای الازهر توانست فتوای تاریخی شیخ شلتوت را درباره به رسمیت شناختن مدرس اخلاق آیتالله قرهی «جهل» ارباب شیطان است/ بشارتی که امیرالمؤمنین(ع) به آیتالله ادیب داد
درس اخلاق آیتالله قرهی جهل ارباب شیطان است بشارتی که امیرالمؤمنین ع به آیتالله ادیب دادمدیر حوزه علمیه امام مهدی عج گفت جهل برتر از شیطان است چون اتفاقاً شیطان را هم جهل فریب داد چه گفت گفت خلقتنی من نار و خلقته من طین یعنی خودش را بزرگ دید پس جهل خودش ارباب ابلیسشبکه سحر در سوگ رئیس مذهب شیعه
شبکه سحر در سوگ رئیس مذهب شیعه سیمای انگلیسی شبکه سحر گزارش ویژه ای به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق ع رئیس مذهب شیعه در نظر گرفته است به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق ع به مدبه مناسبت 13 شوال ماجرای بدهیهای یک طلبه و پاکت بدون پول آیتالله بروجردی
به مناسبت 13 شوالماجرای بدهیهای یک طلبه و پاکت بدون پول آیتالله بروجردییکی از طلاب حوزه علمیه قم بیان کرد وقتی تازه به قم آمده بودم آیتالله بروجردی برای من شهریه فرستاد من نپذیرفتم و گفتم زمینی در شمال دارم که درآمدش مرا کافی است اما پس از مدتی اتفاقی رخ داد به گزارش خبرجامعه امروز ما به کدام ویژگی رئیس مکتب شیعه نیاز دارد؟ / توصیه های امام صادق (ع) برای رابطه با خدا
جامعه امروز ما به کدام ویژگی رئیس مکتب شیعه نیاز دارد توصیه های امام صادق ع برای رابطه با خدا فرهنگ > دین و اندیشه - پرونده خبرآنلاین برای شهادت ششمین امام توسعه دهنده علم و فرهنگ شیعه با مطالبی درباره ارتباط شناخت رئیس مکتب تشیع کتاب ها و چند روایت ناب از رفتدر پی استعفای داوریاردکانی مطرح شد تقاضا از داوریاردکانی برای ماندن در فرهنگستان علوم/ رئیسجمهور این درد ما
در پی استعفای داوریاردکانی مطرح شدتقاضا از داوریاردکانی برای ماندن در فرهنگستان علوم رئیسجمهور این درد ما را بشنودآیتالله سیدمصطفی محققداماد عضو پیوسته فرهنگستان علوم گفت خوشبختانه دولت قبل درخواست آقای دکتر داوری را قبول کرد و این ویرانی برای فرهنگستان علوم پیش نیامد ادرس اخلاق آیتالله قرهی چه کسی ابلیس را فریب داد/ ماجرای فرش اهدایی سفیر و نیامدن امام(ره)
درس اخلاق آیتالله قرهیچه کسی ابلیس را فریب داد ماجرای فرش اهدایی سفیر و نیامدن امام ره خداوند به عقل ۷۵ سپاه داد بعد هم جهل دشمنی ورزید و از خداوند خواست که او هم سپاه داشته باشد و خداوند پذیرفت حالا از بین این سپاهیان خیر وزیر سپاهیان عقل و شر وزیر سپاهیان جهل است تا آنجرئیس اداره خاورمیانه صندوق بین المللی پول مطرح کرد هشدار نسبت به افزایش سرمابه بانکها بدون اصلاح عملکرد/ اشتب
رئیس اداره خاورمیانه صندوق بین المللی پول مطرح کردهشدار نسبت به افزایش سرمابه بانکها بدون اصلاح عملکرد اشتباه پاکستان را نکنیدرئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در نقطه عطف خود قرار گرفته است گفت مطالبات غیر جاری و شرکتهایسوالات سیدرضا اکرمی از سردار نقدی: 5 سال از فتنه گذشته، پس چرا پاره کنندگان عکس امام محاکمه نشدند؟ /آیا نام بر
سوالات سیدرضا اکرمی از سردار نقدی 5 سال از فتنه گذشته پس چرا پاره کنندگان عکس امام محاکمه نشدند آیا نام بردن از آیتالله هاشمی و ناطقنوری در مناظره فتنه نبود سردار معظم پارهکنندگان عکس امام چه کسانی بودند و چرا محاکمه نشدند و به مردم معرفی نشدند به گزارش نامه نیوز روزنرئیس ستاد توسعه و اشتغال بافت مطرح کرد ظرفیتهای اقتصادی، گنج زیر پای بافت
رئیس ستاد توسعه و اشتغال بافت مطرح کردظرفیتهای اقتصادی گنج زیر پای بافترئیس ستاد توسعه و اشتغال بافت گفت قدمبهقدم شهرستان بافت ظرفیت اقتصادی است و گنج زیر پا و جلوی روی ما است کشاورزی معادن و گردشگری از داشتههای ما برای متمکن شدن مردم محسوب میشوند البته اگر درست استفادهرئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد: بازیکنان نوجوان در مدارس غیر قانونی فوتبال در سطوح ملی مطرح نمیشوند
رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بازیکنان نوجوان در مدارس غیر قانونی فوتبال در سطوح ملی مطرح نمیشوندرئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت بازیکنان نوجوانی که توسط والدین در مدارس غیر قانونی فوتبال آموزش میبینند پلههای ترقی را طی نمیکنند و در سطوح ملی مطرح نمیشرئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس مطرح کرد نقش بیبدیل زنان در دوران 8 سال دفاع مقدس
رئیس سازمان نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس مطرح کردنقش بیبدیل زنان در دوران 8 سال دفاع مقدسرئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بیبدیلی را ایفا کردند به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه مریم مجتهدزاده پیش از ظرئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین مطرح کرد رکود 60 درصدی صنعت ساختمان در شهر قزوین
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین مطرح کردرکود 60 درصدی صنعت ساختمان در شهر قزوینرئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با اشاره به اینکه شهر قزوین با رکود 60 درصدی صنعت ساختمان مواجه است گفت اقدامات لازم برای رفع این مشکل در حال اجرا است به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی فرخرئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بازدید از مطرح کرد بانک ها به مترو اعتماد ندارند/ بابک زنجانی ا
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بازدید از خبرگزاری فارس مطرح کردبانک ها به مترو اعتماد ندارند بابک زنجانی از شهرداری طلبکار است کاندیدای هیات رئیسه نمی شومخیلی ها فکر می کنند با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر فقط می توان از بودجه و مسائل مالی حرف زد اما ارئیس هیئت دوچرخهسواری همدان مطرح کرد اعلام آمادگی همدان برای برگزاری همایش بزرگ دوچرخهسواری
رئیس هیئت دوچرخهسواری همدان مطرح کرداعلام آمادگی همدان برای برگزاری همایش بزرگ دوچرخهسواریرئیس هیئت دوچرخهسواری استان همدان از اعلام آمادگی این استان برای برگزاری همایش بزرگ و سراسری دوچرخهسواری خبر داد علی ثقفی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد فدراسیون درئیس دیوان عدالت اداری: تمدید حکم آیتالله آملی لاریجانی نشان از رضایت رهبری از مجموع عملکرد قوه قضائیه دارد
رئیس دیوان عدالت اداری تمدید حکم آیتالله آملی لاریجانی نشان از رضایت رهبری از مجموع عملکرد قوه قضائیه داردرئیس دیوان عدالت اداری انتصاب آیتالله آملی لاریجانی را برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس قوه قضائیه نشانه رضایت معظم له از عملکرد قوه قضائیه طی دوره نخست دانست به گزارش خبرگ-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها