تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820254363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت آمریکایی ها از نیروی دریایی سپاه: پاشنه آشیل آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روایت آمریکایی ها از نیروی دریایی سپاه: پاشنه آشیل آمریکا


«مرکز بین المللی امنیت دریانوردی»: «توان عملیات دریایی ایران در زمینه جنگ‌های نامتقارن چندین دهه‌ است که «پاشنه ‌آشیل» نظامیان آمریکایی باقی مانده نیاز است.» «ایران اکنون چهارمین کشور دارنده مین‌های دریایی و سکوهای پرتاب موشک دریایی در جهان است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی ویژه، نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران را بزرگ ترین تهدید در منطقه برای آمریکا خواند.   اندیشکده آمریکایی «مرکز بین المللی امنیت دریانوردی»، در گزارشی در زمینه توان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در رویارویی با نیروهای بیگانه و نبردهای نامتقارن آن، نوشت: توان عملیات دریایی ایران در زمینه جنگ‌های نامتقارن چندین دهه‌ است که «پاشنه ‌آشیل» نظامیان آمریکایی باقی مانده و نیاز است نیروی دریایی آمریکا، قابلیت‌های خود را در این زمینه تقویت کند.
مرکز امنیت بین المللی دریانوردی


بنابر این گزارش، ایران مدت‌هاست که تمرکز بر نبردهای نامتقارن را آغاز کرده و تاکتیک ایران در این راه، به کارگیری قایق‌های تندرو و استفاده از مین‌های دریایی و زیردریایی‌هاست.
مرکز بین المللی امنیت دریانوردی/03/05/28
قایق های تندرویی که روزنامه تلگراف از آن به عنوان «تهدید های بزرگ» یاد کرده است. تهدید های بزرگی که مدعی اند ساخته خود انگلیس است و حالا برای مقابله با آمریکا به کار می رود.  
روزنامه تلگراف/93/05/28

برابر اعلام این اندیشکده، نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران از روش خاص خود که یورش جمعی علیه هدف است، بهره می‌برد.

همچنین پایگاه‌های دریایی نیروی دریای سپاه پاسداران ایران، در مکان‌های مختلفی در سواحل خلیج فارس از تنگه هرمز تا شمال این منطقه گسترده است.

حمله به صورت «هجوم جمعی» به عنوان یک تاکتیک در نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران جای دارد و بر اساس آن انبوهی از قایق‌های تندرو به طور پنهانی پایگاه‌های خود را ترک کرده و همگی به یک هدف حمله می‌کنند.
 
مرکز بین المللی امنیت دریانوردی/03/05/28

این گزارش ویژه همچنین حاکی است: باید گفت رصد و تشخیص به موقع عملیات نیروی دریایی ایران بسیار دشوار است، زیرا در این شیوه هجومی انبوه عملیات در مقیاس وسیع نیست. همچنین قایق‌های تندروی ایران، مجهز به اژدر و موشک‌های ضد کشتی است. نکته اینکه این موشک‌های ضد کشتی از فواصل دورتر نیز توان شلیک دارد و می‌توان با آنها اهداف را منهدم کرد.

برابر اعلام این اندیشکده، ایران اکنون چهارمین کشور دارنده مین‌های دریایی و سکوهای پرتاب موشک دریایی در جهان است. باید اذعان کرد که مین‌های دریایی، ابزار مناسبی در خلیج فارس است و ما شاهد موفقیت آنها در دهه 80 میلادی و در زمان جنگ نفت‌کش‌ها بودیم.
 
نیرودریایی ایران

این اندیشکده می افزاید: برخی از مین‌های ایرانی که شبیه نمونه‌های روسی و چینی همچون EM-52 هستند از نمونه‌های هوشمند و پیچیده مین‌های دریایی محسوب می‌شوند که در ارتفاع بیش از 600 پایی نیز استفاده شده و بسیاری از آن‌ها در مرکز خلیج فارس و در مکان‌های مختلف قابل تعبیه هستند. همچنین مین‌های ایران برای کارگزاری در بخش کم عمق تنگه هرمز که بین 150 تا 300 پایی واقع است، نیز بسیار مناسب است.

شناسایی مین‌های ایران بسیار دشوار است و قایق‌های نیروی دریایی سپاه قادر به کار گذاشتن آنها به انحای مختلف است و در این خصوص، از زیردریایی و حتی قایق‌های ماهیگیری نیز استفاده می‌کند.


سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن