تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815642461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگنده های آمریکایی دوباره حمله کردند/ انگلیس هم به فکر حمله افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



جنگنده های آمریکایی دوباره حمله کردند/ انگلیس هم به فکر حمله افتاد
پس از سکوت دولتمردان غربی در قبال جنایت های صهیونیست ها در غزه، این بار آن ها تلاش می کنند اقدام دیرهنگام و با تأخیر فراوان خود علیه داعش را با عناوینی همچون "اقدام بشردوستانه" و "جلوگیری از نسل کشی" در عراق جلوه دهند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، ایالات متحده آمریکا در حالی بار دیگر به مواضع داعش در عراق حمله کرده که هنوز درباره چرایی و هدف این حملات و دلیل تأخیر صدور فرمان حمله به داعش، بحث های زیادی میان تحلیگران سیاسی و افکار عمومی وجود دارد.     باراک اوباما تلاش می کند صدور فرمان حمله به داعش را در راستای اقدامات بشر دوستانه آمریکا جلوه دهد؛ اما وی با این سؤالات به چالش کشیده شده است:     1. چرا آمریکا در نسل کشی غزه و کشتار زنان و کودکان، به جای اقدامات بشردوستانه، صراحتا از صهیونیست ها حمایت می کرد؟   2. چرا آمریکا هیچ اقدامی برای باز شدن مرزهای غزه و رساندن دارو و مواد غذایی به مردم بی پناه غزه نمی کند؟   3. چرا پس از آن که از حدود دو سال پیش گروه تروریستی داعش در سوریه تشکیل شد، آمریکایی ها و متحدان اروپایی آن ها به مبارزه با تروریست ها نپرداختند؟   4. چرا تاکنون که این تروریست ها هزاران نفر از مردم سوریه و عراق را به شکلی فجیع قتل عام کردند، خبری از صدور فرمان حمله به آن ها از سوی اوباما نبود؟ علت تأخیر طولانی مدت اوباما در صدور چنین فرمانی چه بوده است؟     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN):     جنگنده‌های آمریکایی در ادامه حملات به نیروهای دولت اسلامی (داعش سابق) چهار بار دیگر مواضع شبه‌نظامیان سنی تندرو در عراق را بمباران کردند.     ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرده جنگنده‌های این کشور به همراه هواپیماهای بدون سرنشین خودروهای مسلح دولت اسلامی که به غیرنظامیان در حال حمله بودند را مورد هدف قرار داده‌اند.     هزاران نفر از ایزدیان عراق و مسیحیان این کشور پس از پیشروی نیروهای تندرو سنی به شهرهای اقلیت نشین شمال عراق، به کوهستان‌ها و مناطق بیرون شهر گریخته‌اند و نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.     این سومین دور حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان دولت اسلامی در عراق است پس از آن که دو روز پیش باراک اوباما اعلام کرد مجوز این حملات را در صورت پیشروی شبه‌نظامیان به سوی اربیل و تهدید منافع آمریکا در این شهر صادر کرده است.     دور قبلی حملات آمریکا در حمایت از کردهای عراق بود که در مقابله با نیروهای دولت اسلامی به عقب رانده شده بودند اما حملات امروز، آن طور که آمریکا می‌گوید در حمایت از اقلیت ایزدیان در حوالی شهر سنجار صورت گرفته است.     همزمان باراک اوباما روز شنبه (نهم اوت - ۱۸ مرداد) با رهبران آلمان و بریتانیا در مورد تحولات عراق تلفنی گفتگو کرد و در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی گفت او اجازه نخواهد داد خلافت اسلامی در عراق و سوریه تشکیل شود.     آقای اوباما گفت آمریکا اجازه تشکیل خلافت اسلامی در منطقه را نمی‌دهد اما افزود این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که آمریکا شرکایی در منطقه پیدا کند که قادر به پر کردن خلاء به وجود آمده باشند.      

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA):     نیروهای آمریکایی روز شنبه ۱۸ مرداد دست به انجام حملات هوایی بیشتری در شمال عراق علیه مواضع افراطیون دولت خودخوانده اسلامی، «داعش»، زدند تا جلوی خشونت‌ها علیه اقلیت‌های محصور در منطقه را بگیرند.     با این حساب روز شنبه، دومین روز از حملاتی بود که آمریکا با استفاده از جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود علیه مواضع و اعضای داعش انجام داده است.     باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر گفته بود اجازه این حملات را صادر کرده است تا جلوی کشتار اقلیت‌های گیر افتاده در کوهستان‌های شمال آن کشور را بگیرد.     ایزدی‌های عراق از مهم‌ترین گروه‌های مذهبی آن کشور هستند که در پی حملات داعش خانه‌های خود را ترک کرده و در کوهستان‌های سنجار پراکنده شده‌اند.     بنا به بیانیه «فرماندهی مرکزی ایالات متحده»، نخستین حمله پیش از ظهر روز شنبه به وقت واشینگتن صورت گرفت و در آن پهپادها و جنگنده‌ها، هر دو شرکت داشته‌اند.     این حمله به دو خودروی زرهی نیروبر که به ایزدی‌ها شلیک می‌کرده، انجام شده و به گفته «فرماندهی مرکزی» یکی از خودروها نابود شده است.     ۲۰ دقیقه بعد رد خودروی دیگر گرفته شده و همزمان علاوه بر آن خودروی سوم و چهارم و یک کامیون مسلح نیز نابود شده است.     ساعاتی بعد نیز بار دیگر خودروی مسلح دیگری در اطراف سنجار هدف حمله قرار گرفته است.     روز جمعه طی دو موج از حملات نیروهای آمریکایی، یک کاروان نیروهای داعش و گروهی دیگر از نیروهای آن هدف قرار گرفته بودند.     هواپیماهای عراقی و آمریکایی در عین حال برای مردمی که در مناطق پراکنده شده‌اند، آب و غذا نیز پخش کرده‌اند.      

    دویچه وله(Deutsche Welle)  با تیتر "بریتانیا در فکر حمله هوایی به عراق برای جلوگیری از نسل‌کشی است" نوشت:     روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از منابع دولتی بریتانیا از امکان پیوستن این کشور به حملات نظامی آمریکا علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی" در عراق خبر داد. اقدام احتمالی بریتانیا برای "جلوگیری از نسل‌کشی" انجام خواهد گرفت.     روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف در شماره روز شنبه (۹ اوت/ ۱۸ مرداد) خود به نقل از منابع دولتی این کشور نوشت، در صورتی که شرایط عراق به سوی نسل‌کشی برود ممکن است بریتانیا در حمله هوایی به مواضع اسلا‌م‌گرایان گروه تندروی "دولت اسلامی" (داعش سابق) به آمریکا بپیوندد.     مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد، کشورش طرح‌هایی برای تأمین مایحتاج کسانی که از خشونت نیروهای "دولت اسلامی" در عراق آواره شده‌اند در دست دارد و کمکی ۸ میلیون پوندی برای آن‌ها در نظر گرفته است. او افزود، بریتانیا ممکن است در زمینه‌های کمک‌رسانی به جنگ‌زدگان و آوارگان و اعمال نظارتی به کمک آمریکا برود.     همچنین این امکان وجود دارد که در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع عراق نیروهای بریتانیایی نیز به حملات نظامی رو بیاورند.     یک منبع آگاه با بیان این که بریتانیا نگران آن است که به‌زودی "شاهد نسل‌کشی" باشد تأکید کرد که این کشور هیچ‌انتخابی را در واکنش به این وضعیت از دور خارج نخواهد ساخت.     دیلی تلگراف ادامه می‌دهد، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا تا کنون در باره چگونگی سیر بحران با باراک اوباما گفت‌وگو نکرده است، با این همه به نظر می‌رسد که ارتباط مهمی بین تیم‌های امنیت ملی بریتانیا و آمریکا وجود داشته باشد.     چندین ماه بعد از شروع پیشروی‌های سریع این گروه، اوباما بالاخره روز جمعه(۸ اوت) فرمان حمله‌ی جنگنده‌های هوایی ارتش این کشور به برخی مواضع دولت اسلامی در عراق را امضا کرد.     کاخ سفید اعلام کرد که حمله‌ی هوایی آمریکا تا زمانی که امنیت بار دیگر در این مناطق برقرار شود و تروریست‌های دولت اسلامی ناچار به عقب‌نشینی شوند، ادامه خواهد داشت.    

    صدای آمریکا (VOA):     روشن نیست آیا حملات هوایی به تنهایی می تواند از پیشروی پیکارجویان اسلامی جلوگیری کند یانه؟ "آندرس کریگ" کارشناس خاورمیانه به صدای آمریکا می گوید نسبت به استراتژی امریکا تردید دارد.     پیشتر  در روز پنجشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی فوق العاده از کشورهای عضو خواست آنچه را در توان دارند برای حمایت از دولت عراق و کاهش ناراحتی های مردم بکار برند.  شورا گفت حملات علیه غیر نظامیان به دلیل زمینه قومی با مذهبی آنها می تواند به منزله  جنایت علیه بشریت باشد.    

    صدای فرانسه (Radio France Internationale):     رییس جمهوری آمریکا ابراز اطمینان کرد که بتوان مانع از سرکوب غیرنظامیان عراق شد که از ترس نیروهای "خلافت اسلامی" به مناطق کوهستانی شمال عراق پناه برده اند.    
رییس جمهوری آمریکا همچنین تصریح کرد که هیچ زمانبندی برای پایان دادن به حملات آمریکا علیه مواضع "داعش" وجود ندارد و اینکه نمی توان بحران کنونی عراق را در عرض چند هفته حل کرد.     وی تصریح نمود که از نظر او مهمترین زمانبندی برای پایان دادن به حملات هوایی علیه "داعش" تشکیل حکومت جدید عراق است، زیرا، در نبود حکومت، مردم عراق نخواهند توانست علیه نیروهای موسوم به "خلافت اسلامی" بجنگند. باراک اوباما همچنین اعتراف کرد که او و کشورش تهدید نیروهای "خلافت اسلامی" را دست کم گرفته بودند.    

  444




۱۹/۰۵/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن