تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814814398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان شهر حسرت مسافران و کسادی بازار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهر گزارش می دهد؛
"اصفهان" شهر حسرت مسافران و کسادی بازار
اصفهان - خبرگزاری مهر: زنده رود تمدن ساز مهمترین دلیل وجود اسپاهان عصر باستان و اصفاهان و اصفهان پس از اسلام است که بدون وجودش این شهر تمامی زیبایی خود را از دست داده به طوریکه مسافران دیگر از آمدن به آن لذتی نبرده و آه حسرت می کشند و فروشندگان نیز از کسادی بازار و کاهش مسافران به پایتخت تمدن و فرهنگ جهان اسلام می نالند.



به گزارش خبرنگار مهر، قطع آب زاینده رود فقط باعث نابودی کشاورزی در حاشیه رودخانه نشده بلکه بر تمامی امور اقتصادی،اجتماعی و روانی شهر تاثیر منفی گذاشته است.

میدان تاریخی نقش جهان اصفهان یکی از شاهکارهای معماری دنیاست که این اثر تاریخی هنوز محل کسب و کار هنرمندان صنایع دستی است و آنها مدعی هستند با مردن زنده رود روح لطیف آنها نیز مرده و جهانگردان داخلی و خارجی متاثر از این امر شده اند.

گردشگران جریان آب در زیر پل های قدیمی را مطالبه می کنند

در این خصوص اکبر پاکنهاد فروشنده و میناتوریست مسن در یکی از ورودی های این میدان به خبرنگار مهر گفت: 30 تا 40 سال قبل بیشه های اطراف رودخانه جذابیتی بیشتر داشت و با هم صنفی هایم همیشه دوشنبه ها آنجا قرار تفریح می گذاشتیم.

وی با انتقاد از خشکی هشت سال اخیر زاینده رود افزود: عموما هنرمندان صنایع دستی را انسانهایی بشاش و شاد بودند که این امر فقط و فقط به روانی آب بستگی داشت اما در حال حاضر همه ما به نوعی عصبی شده ایم و این موضوع با حرفه مان در تضاد است.

پاکنهاد با تاکید بر اینکه اصفهان بدون زنده رود جذابیتی ندارد، ادامه داد: در حال حاضر از میزان مسافران داخلی به دلیل همین مورد کاسته شده است به این نحو که اگر زمانی 100 مسافر درب مغازه ام می آمد با خشکی رودخانه 10 مسافر مراجعه می کنند.

این هنرمند مینیاتوریست اظهار داشت: عمده مسافران داخلی از استان های کردنشین، مشهد و مازندارن به اصفهان می آیند و همگان از وضعیت فعلی رودخانه ابراز ناراحتی می کنند و زیاد تمایلی به ماندن در شهر ندارند.

وی با بیان اینکه گردشگران جریان آب در زیر پل های قدیمی را مطالبه می کنند،تاکید کرد: دقیقا رونق کسب صنایع دستی اصفهان در همین فصل تابستان است اما فقط شاهد کسادی و بی میلی مسافران برای دیدن این شهر تاریخی هستیم.

خشکی زنده رود هنرمندان را خانه نشین کرد

در ادامه حسین حسنی هنرمند 24 ساله قلمزن داخل یکی از فروشگاه های میدان گفت: خشکی زنده رود ما هنرمندان را خانه نشین کرد چرا که آخر هفته برای تمدید آرامش اعصاب و روان باید به کنار رودخانه می رفتیم اما الان از نزدیکی به آن وحشت داریم.

وی بیان داشت: بر اساس محاسباتی که انجام داده ام توریست داخلی به نصف سال های قبلی کاهش یافته چرا که برای توریست ها سفر به نصف جهان بدون زاینده رود هیچ ارزشی ندارد.

افت 90 درصدی ورود گردشگران داخلی به اصفهان

همچنین در این باره اکرم گرک یراقی مدیر عامل شرکت تعاونی نیلوفر آبی به خبرنگار مهر گفت: جریان آب یعنی آرامش و زیبایی و امروزه نه تنها کسادی کار، عدم رقبت مسافران به بازدید از اصفهان و... را شاهدیم بلکه در سطح جامعه نیز مردم دیگر اعصاب اتومبیل رانی هم ندارند.

وی با بیان اینکه خشکی رودخانه باعث افت 90 درصدی جهانگردان داخلی به اصفهان شده است، گفت: بر اساس مشاهداتم دریافته ام که مسافرانی که سالی سه بار به اصفهان می آمدند دیگر سه سال یکبار به این شهر می آیند.

گرک یراقی گفت: هنرمند حساس است و زمانی که جریان آب از او گرفته شود دلگرمی برای کار ندارد.

احیای زاینده رود باید مطالبه ای جهانی شود

در این خصوص نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار داشت: بحث احیای زاینده رود برای مردم اصفهان باید به مطالبه ای در سطح بین المللی بدل شود چرا که تمام حیات این شهر تاریخی آن بستگی دارد.

رسول جهانگیری با بیان اینکه امروزه خود اصفهانی ها هم از رفتن به کنار این رودخانه خشک در هراس اند، افزود: زنده رود فقط جریان آب نیست بلکه شریان حیات و اقتصاد استان و شهر اصفهان است.

تمام اصناف از خشکی زاینده رود آسیب دیده اند

وی با بیان اینکه اصفهان همیشه شهری توریستی تلقی می شده است، ادامه داد: خشکی زاینده رود فقط به هنرمندان صنایع دستی و هتل داران و ...آسیب نزده به عبارت بهتر تمام اصناف و مغازه های سطح شهر حتی نانوایی ها را هم تاحت تاثیر منفی قرار داده است.

وی یادآور شد: این امر حتی کاهش درآمد یک راننده تاکسی موثر بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: استان اصفهان از لحاظ صنعتی اشباع و کشاورزی آن نیز با مشکل خشکسالی متلاشی شده و به هر حال چاره ای جز جذب سرمایه گذاری برای جذب گردشگران در تمامی نواحی استان نداریم.

جهانگیری از تشکیل کمیسیون اقتصاد و گردشگری در شورای شهر در سال گذشته در همین راستا خبر داد.


۱۳۹۳/۵/۲۸ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن