تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816224489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهانی ها همچنان در حسرت بنزین پاک تولید شده در شهر خودشان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهر گزارش می دهد؛
اصفهانی ها همچنان در حسرت بنزین پاک تولید شده در شهر خودشان هستند
اصفهان – خبرگزاری مهر: مردم تهران بیش از یک سال و دو ماه است که از سوخت پاک تولید شده در پالایشگاه اصفهان استفاده می کنند و اصفهانی ها همچنان در حسرت بنزین پاک تولید شده در شهر خودشان هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور است و 70 درصد این آلودگی‌ها به تردد خودروهای بنزین سوزی برمی‌گردد که به دلیل استفاده از بنزین نامرغوب آلاینده‌های زیادی را به هوای اصفهان وارد می‌کنند.

اصفهان با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت، 20 هزار اثر تاریخی و چندین هزار هکتار فضای سبز قربانی آلاینده های زیست محیطی دارد و جالب اینجاست که به گفته استاندار اصفهان و برخی دیگر از مسئولان مدیریت شهری پالایشگاه اصفهان تنها تولید کننده بنزین پاک کشور است در حالی که قطره ای از این بنزین علی رغم تمام آلایندگی هایی که در اصفهان ایجاد کرده است چرخ هیچ خودرویی را در این شهر نمی چرخاند. استاندار اصفهان زمانیکه میزبان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در شورای برنامه ریزی استان اصفهان بود سخن از تولید بنزین یورو 4 در اصفهان به میان آورد و با انتقاد از عدم توزیع آن در اصفهان، گفت: جالب است که بنزین یورو ۴ در اصفهان تولید می‌شود ولی در این استان مصرف نمی‌شود؛ در حالی که آسیب‌های زیست محیطی و مسائل مختلف این تولیدات به اصفهان ضربه می‌زند و کسی هزینه‌های این مشکلات و مسائل را پرداخت نمی‌کند.

حال آنکه مردم تهران بیش از یک سال و دو ماه است که از سوخت پاک تولید شده در پالایشگاه اصفهان استفاده می کنند و اصفهانی ها همچنان در حسرت بنزین پاک تولید شده در شهر خودشان هستند.

در این میان محمد صادق حاجیان، کارشناس امور فنی پالایشگاه اصفهان به تولید روزانه 3 میلیون لیتر بنزین پاک در پالایشگاه اصفهان اشاره می کند و ادامه می دهد: پالایشگاه اصفهان تنها پالایشگاهی است که تاکنون توانسته است بنزین پاک نزدیک به استاندارد بنزین یورو 4 را در کشور تولید کند.

پالایشگاه فقط مسئول تولید است نه توزیع

وی که معتقد است پالایشگاه فقط مسئول تولید بنزین است و برنامه ریزی برای توزیع آن توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت می گیرد، می گوید: پالایشگاه اصفهان از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده است نفت خام را از دولت خریداری می کند و بعد از تبدیل آن به 5 فرآورده دیگر از جمله بنزین ، فرآورده ها را مجددا به دولت می فروشد.

کارشناس امور فنی پالایشگاه اصفهان برخلاف استاندار اصفهان اعتقاد دارد هنوز پای تولید بنزین یورو4 به پالایشگاه اصفهان باز نشده است چه برسد به اینکه این سوخت در تهران یا دیگر استانها بخواهد توزیع شود و با این توضیح، ادامه می دهد: برخلاف برخی اخبار ارایه شده مبنی بر تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان هنوز این بنزین تولید نشده است و در حال حاضر برخی بنزین پاک را به نام بنزین یورو 4 معرفی می کنند.

وی که تحریم ها را مهم ترین عامل عدم تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان عنوان می کند ، ادامه می دهد: چنانچه برنامه ریزی های صورت گرفته به درستی دنبال شود در آینده‌ای نزدیک با خرید فاکتورهای مورد نیاز بنزین یورو 4 را در پالایشگاه اصفهان تولید خواهیم کرد.

حاجیان در ادامه با اشاره به تحویل روزانه 3 میلیون لیتر بنزین پاک به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان می گوید: حال نمی دانیم که این سوخت تولید شده به کدام استان ها داده می شود و به چه صورت توزیع می شود.

مازاد بنزین اصفهان به تهران ارسال می شود

اما در این میان حسین کرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اصفهان از توزیع تمام سوخت ارایه شده به این شرکت در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری اشاره می کند و ادامه می دهد: در حال حاضر در استان اصفهان 222 جایگاه سوخت بنزین وجود دارد که روزانه 5 میلیون لیتر بنزین توسط یک هزار و 233 خودروی نفتکش به این جایگاه ها عرضه می شود.

وی به ارسال 600 هزار لیتر بنزین به صورت روزانه به استان چهارمحال و بختیاری اشاره می کند و ادامه می دهد: هر نوع بنزینی که به شرکت فرآورده های نفتی استان اصفهان ارایه شود به صورت کامل توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا بنزین پاک تولید شده در پالایشگاه اصفهان در استان اصفهان توزیع می شود و یا اینکه این نوع بنزین فقط به تهران ارسال می شود، گفت: ما به اندازه نیاز خود هر نوع بنزینی را که پالایشگاه تولید کند و در اختیار شرکت تولید و پخش فرآروده های نفتی قرار دهد را در استان توزیع می کنیم و مابقی را از طریق لوله به استان های تهران و چهار محال و بختیاری ارسال می کنیم.

حال باید توجه داشت که با توجه به ادعای مسئولان بالا رتبه استان در خصوص تولید بنزین پاک و تایید تولید این بنزین از سوی مسئولان پالایشگاه اصفهان و تحویل این بنزین به شرکت پخش فراورده های نفتی اصفهان چرا هر روز به میزان آلاینده های موجود در هوای اصفهان با توجه به آسیب‌های زیست محیطی که دارد اضافه می شود؟!.


۱۳۹۳/۵/۲۲ - ۰۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن