تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798343342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت رفاه مسئول حذف یارانه بگیران / مبارزه با رکود و تورم در اولویت دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: وزارت رفاه مسئول حذف یارانه بگیران / مبارزه با رکود و تورم در اولویت دولت خبرگزاری پانا: وزیر امور اقتصادی و دارایی مبارزه با رکود و تورم را از اولویت های نخست دولت عنوان کرد و گفت: وزارت رفاه مسئول حذف یارانه بگیران شده است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ مرداد ساعت 12:44



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، علی طیب نیا در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد دفتر بهبود فضای کسب و کار در معاونت برنامه ریزی و پایش فضای کسب و کار از جمله تلاش هایی است که در خصوص کاهش هزینه تمام شده واحدهای تولیدی صورت گرفته و در برنامه راهبردی نیز 7 اولویت تعیین شده که تقویت توان ثروت آفرینی کشور و شفافیت سلامت و انظباط اداری از اولویت های آن است.
طیب نیا خاطرنشان کرد: درمورد سازمان امور مالیاتی مشخص شده که از بین این 7 اولویت کدام یک بیشترین سنخیت را با این سازمان دارد که در آمد سالم و پاک برای دولت و سلامت اداری و مالی از اولویت های سازمان امور مالیاتی است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی نقش عمده ای در تدوین بسته خروج از رکود داشته است، اظهار کرد: از 8 ماه پیش کارگروهی تشکیل شد که در آن نمایندگانی از بخشهای خصوصی و تشکلها حضور یافتند و این وزارتخانه تلاش کرد تا متناسب با وضعیت اقتصادی کشور راهکارهای اصولی و اجرایی را در این بسته پیش بینی نماید.
مبارزه با تورم و رکود اولویت نخست دولت
طیب نیا بابیان اینکه مجموعه دولت وسازمان های دولتی اولویت های نخست خود را مبارزه با رکود و تورم قرار داده اند، عنوان کرد: نرخ رشد منفی تولید در سال گذشته به نحو معنی داری کاهش یافته و اینکه تحریم ها ادامه یابد و در حین تحریم ها بتوان با مشکلات برخورد کرد نیازمند برنامه ریزی های مشخص و اجرایی بوده که دولت تلاش خود را در این زمینه به انجام رسانده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تخصیص بودجه دارایی های سرمایه ای اظهار کرد: تا هفته گذشته 9 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص یافت و خزانه آمادگی لازم را برای پرداخت این وجوه داشته است به گونه ای که تا روز گذشته 6 هزار میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.
رشد 500 درصدی تخصیص بودجه عمرانی
وی ادامه داد: ظرف دو روز آینده پرداخت بودجه های عمرانی به 9 هزار و 200 میلیارد تومان می رسد که با رشد 500 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه است.
طیب نیا با بیان اینکه تحریم ها درفروش نفت محدودیت هایی ایجاد کرده است، عنوان کرد: تخصیص کارامد بودجه ها در دستور کار دولت است و طرح هایی که از اولویت فنی و اقتصادی لازم برخوردار باشند و امسال و سال آینده به اتمام برسند در اولویت تخصیص هستند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد بدهکاران مالیاتی نیز گفت: درباره پرداخت بدهی بدهکاران بانکی برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته و وزارت اقتصاد به عنوان عضو شورای پول و اعتبار همکاری لازم را انجام داده و در ستاد فساد اقتصادی و ستاد اقتصادی دولت نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
طیب نیا با بیان اینکه بدهکاران مالیاتی دو دسته اند، اظهار کرد: یک دسته از بدهکاران خوش حسابان بانکی هستندکه به دلیل عوامل تحریم با رکود مواجه شده و معوقات بانکی دارند اما تمایل به پرداخت بدهی خود دارند و دسته دوم کسانی هستند که وضعیت بدی ندارند اما مایل به پرداخت بدهی خود نیستند که باید میان این دو گروه تفکیک قائل شویم.
وی ادامه داد: آن بخش از بدهکاران بدحساب که شرایط مالی مناسب هم دارند اما بدهی خود را پرداخت نمی کنند بدانند از همه راهکارهای قانونی برای دریافت مطالبات استفاده خواهد شد.
مساعدت بانکها با خوش حسابان بانکی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اقدامات قانونی برای وصول مطالبات بانکها در حال انجام است ، عنوان کرد: بانکها نیز مکلف شده اند که با خوش حسابان بانکی مساعدت کنند که کارگروهی در دولت مسئول آن شده است که با استفاده از امکانات موجود در این خصوص تصمیم گیری کند.
وی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان نیز گفت: وزارت رفاه مسئول حذف یارانه بگیران شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه این نشست با بیان اینکه بسته خروج از رکود با فرض ادامه تحریم ها بسته شده است ، عنوان کرد: اگر تحریم ها شدیدتر شود باید پیش بینی و برنامه ریزی متفاوتی ارائه شود.
وی درخصوص افزایش درآمدهای نفتی گفت: نباید مجددا دچار اشتباه شویم و اگر درآمد نفت افزایش یابد باید مطابق سیاست های کلی مقام معظم رهبری از درآمدهای نفتی به گونه ای استفاده شود که این افزایش ها نعمت باشد نه نغمت و نسل های آینده نیز بتوانند از آن بهره ببرند.  این خبر تکمیل می شود//  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن