تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819655866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره جابر بن‌ حيان پايه توسعه علمي در آينده کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۳۱ق.ظ)
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش: جشنواره جابر بن‌ حيان پايه توسعه علمي در آينده کشور است معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌که 25 درصد دانش آموزان مقطع ابتدايي در جشنواره جابر بن‌ حيان شرکت داشته‌اند، گفت: جشنواره جابر بن حيان پايه توسعه علمي در آينده کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، صبح امروز محمد ديمه ور در افتتاحيه سومين جشنواره دانش آموزي جابر بن حيان که در سالن سينماي اردوگاه شهيد باهنر در حال برگزاري است، اظهار کرد: اين جشنواره با شعار «رويش محصول پژوهش» و در قالب 172 تيم از 525 دانش آموزي برگزيده کشوري شروع به کار کرد.
وي افزود: آثار دانش آموزان برگزيده در قالب ارائه نمايشگاه در معرض ديد صاحب نظران و نخبگان کشوري قرار مي گيرد که مي‌تواند با عزم ميان ستاد، سطح شرکت دانش آموزان را براساس ارائه پروژه هاي پژوهشي در مدارس رشد داد.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اين که در مرحله مدرسه اي يک ميليون و 700 هزار اثر از دانش آموزان به اين جشنواره ارسال شده، اظهار کرد: در طي ارزيابي داوران 480 هزار اثر در سطح شهرستان، 17 هزار اثر در سطح استان و 525 عنوان برگزيده کشوري شده است.
ديمه ور تقويت «روحيه کنجکاوي» و «پرسشگري» را مهم ترين کارکرد اين جشنواره معرفي و عنوان کرد: به دليل نگاه بيش از حد «حافظه محوري» دانش آموزان به دروس مختلف اين پروژه مي تواند با راهنمايي معلمان اين نقيضه را تا حد زيادي جبران کند و فعاليت هاي مهارتي را جايگزين حافظه محوري کند.
وي پرورش «تفکر فلسفي» در بين دانش آموزان را از ديگر کارکردهاي اين جشنواره برشمرد و افزود: رشد فرايندهاي مهارتي با روش علمي و تحقيق خلاقانه محصول آثار دانش آموزان برگزيده جشنواره است.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش شعار پروژه جابر بن حيان را منطبق بر شعار يونسکو دانست و تأکيد کرد: اين جشنواره در حوزه هاي مهارت هاي بين فردي از قبيل هم زيستي مصالمت آميز با هم و تضارب آرا و انديشه ها حرکت مي کند و باعث مي‌شود دانش آموزان در انجام پروژه ها، زندگي علمي را تجربه کنند که از اين حيث کار آن‌ها ستودني است.
ديمه ور «يادگيري تلفيقي بين رشته‌اي» را از ديگر کارکردهاي اين پروژه برشمرد و تصريح کرد: باتوجه به عدم توازن نيروي انساني در جغرافياي کشوري، يادگيري چند رشته اي و چند مهارتي از ضرورت هاي نظام تعليم و تربيت محسوب مي شود که مي تواند دانش آموزان را در مناطق تحصيلي بالا کمک کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن