تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802949401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکردجدید علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا برای رفع نیازهای کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رویکردجدید علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا برای رفع نیازهای کشور تهران- ایرنا- مسوول علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی دراروپا با اشاره به سابقه فعالیت 50 ساله این اتحادیه گفت: اکنون با توجه به نیازهای کشور تقویت و گسترش کارکرد علمی، رویکرد جدیدی است که این انجمن با استفاده از ظرفیت دانشجویان خارج از کشور مورد پیگیری قرار داده است.


***گسترش فعالیت های علمی، رویکرد جدید
ˈ شهاب نوروزیان ˈ در حاشیه سومین روز از هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور به خبرنگاران علمی ایرنا افزود: اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان سابقه 50 ساله دارد و به فراخور زمان کارکردهای مختلف فرهنگی ، سیاسی ، مذهبی و اخیرا علمی داشته است.
وی گفت: اکنون با توجه به نیاز علمی کشور بعد جدیدی در کارکردهای این اتحادیه ایجاد شده است.
نوروزیان اظهارکرد: در راستای این امر یک شبکه جامع علمی در اتحادیه انجمن های اسلامی اروپا ایجاد شده است. تاکنون در این زمینه فعالیت های مختلف علمی -آموزشی مانند شرکت دانشجویان در نمایشگاه ها، سمینارها و همایش های علمی در ایران انجام شده است .
وی افزود: به طور مثال در سه سال گذشته دانشجویان ایرانی خارج از کشور توانستند در نمایشگاه فن بازار معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت کنند . آنها در دو سال رتبه برتر و در سال سوم رتبه دوم را کسب کردند.، امسال نیز برای گسترش فعالیت علمی دانشجویان شبکه جامع علمی دانشجویان خارج از کشور را تشکیل داده ایم که از شش کمیته تشکیل شده است .
نوروزیان بیان کرد: کشاورزی، فنی، علوم انسانی ، معماری و هنر، بهداشت و سلامت ، علوم پایه و فنی کمیته های شش گانه بوده که هر کدام از آنها دارای مرکزیت تخصصی، علمی هستند.
وی با اشاره به اینکه اکنون برخی از اعضای اتحادیه در تعدادی از طرح های ملی کلان شرکت دارند، ادامه داد: امسال نیز در حال توافق برای در دست گرفتن برخی از طرح های ملی کلان توسط دانشجویان عضو اتحادیه هستیم .
وی یادآور شد: هدف گذاری ما از تشکیل شبکه جامعه علمی کشور انتقال تکنولوژی از خارج به داخل است و بر این اساس در اتحادیه فعالیت می کنیم ، هدف این است که تخصص ها را در کنار هم جمع کنیم و بعد از شناخت افراد از یکدیگر و ادغام تکنولوژی ها ، افراد را به مراکز داخل که نیازمند تکنولوژی هستند معرفی کنیم تا بتوان تکنولوژی مورد نیاز در خارج را به داخل بر اساس تشکیل شرکتهای دانش بیان منتقل کنیم .
نوروزیان با بیان اینکه حرکت علمی در دو ماه گذشته در این اتحادیه از روند افزایشی برخوردار بوده است، ابراز امیدواری کرد: پنج تفاهم نامه همکاری علمی اتحادیه با فدراسیون مخترعین در جهت ثبت اختراعات دانشجویان ، دانشگاه امام حسین (ع)، ستاد توسعه فناوری نانو، جهاد دانشگاهی و یک موسسه زیست فناوری سبب سوق توانمندی علمی دانشجویان خارج از کشور برای رفع نیازهای داخلی کشور شود.
وی افزود: در این تفاهم نامه ها از دانشجویان یا به صورت مجری و همکار طرح های علمی استفاده شود.
وی تاکید کرد: به رغم اینکه اتحادیه سال ها در دو جنبه فرهنگی و سیاسی فعال بوده است و بخش علمی آن بتازگی فعال شده اما این حرکت با استقبال خوبی از سوی دانشجویان ایرانی خارج از کشور روبه رو شده است.
نوروزیان با اشاره به اینکه اتحادیه در 60 شهر اروپایی از ازبکستان تا ایرلند در غربی ترین نقطه اروپا عضو دارد، یادآورشد: اکنون حدود یک هزار نفر عضو رسمی اتحادیه هستند اما دو یا سه برابر اعضای اتحادیه، دانشجویان غیر عضو هستند که در موضوعات علمی مشارکت داده می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت همکاری این اتحادیه با سایر نهادهای علمی دنیا چگونه است؟ گفت: اخیرا این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است و هر گام موفقی در این زمینه نیاز کشور را در این زمینه رفع می کند.
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا همچنین به حضور برخی از اعضای این انجمن در طرح های کلان ملی اشاره کرد و گفت: دانشجویان خارج از کشور که اکثرا در معتبرترین مراکز و موسسات علمی دنیا فعال هستند با حضور در این طرح ها از تمام توان ملی خود برای رفع نیازهای کشور استفاده می کنند.
رضا رمضان نژاد قادری با تاکید بر ظرفیت بالای علمی اعضای این اتحادیه برای شرکت در پروژه های ملی گفت: تمام اعضای عضو و یا همکار این اتحادیه در صورت دعوت به مشارکت در طرح های علمی داخلی، قطعا با تمام توان در این مسیر گام برمی دارند.
وی که در دو طرح کلان ملی حضور دارد، تاکید کرد: اکنون دانشجویان ایرانی خارج از کشور کارنامه موفقی در تولید علم اعم از مقالات و یا کارکردهای علمی دارند. این امر حاکی از آن است که این افراد می توانند سرمایه ها و پشتوانه های خوبی برای سرعت گرفتن حرکت های علمی در کشور باشند.
** فعالیت های فرهنگی و سیاسی
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در زمینه فعالیت های فرهنگی این اتحادیه نیز گفت: در بخش فرهنگی کارهای بسیاری انجام شده است، کمیته های قرآن و عترت فعال است و برای سفر حج دانشجویان از طریق کمیته حج و زیارت اقدامات متنوعی انجام شده ست.
رمضان نژاد قادری ادامه داد: علاوه براین در زمینه کارهای فرهنگی دو کرسی آزاد اندیشی برگزار شده است. دیدگاهها و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد پیگیری قرار می گیرد. در مورد رفتار دو گانه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر نیز تاکنون نامه ای برای دبیر کل سازمان ملل ارسال شده است.
وی با تاکید براینکه این اتحادیه بارها اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرده است گفت: این اتحادیه با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از مردم بی دفاع غزه اعلام کرده و از مجامع بین المللی خواستار ایفای حقوق آنها و پایان یافتن کشتار این مردم مظلوم شده است.
هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشوراز روز شنبه یازدهم مرداد ماه به مدت شش روز در تهران و مشهد با شعار امید،نشاط و معنویت با حضور 109 دانشجو از 28 کشور در حال برگزاری است.
این همایش شش روزه به همت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و اساتید خارج از کشور برگزار شده است.
علمی **(4) 9340**1599



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن