تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798475982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارسي‌آموزان خارجي از زيبايي‌هاي زبان فارسي گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فارسي‌آموزان خارجي از زيبايي‌هاي زبان فارسي گفتند
نشست استادان و دانشجويان خارجي شركت‌كننده در هشتاد و يكمين دوره‌ي دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي، شامگاه 5 شنبه، 23 مرداد، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در حسينيه‌ي الزهراي مجتمع امام خميني (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ - 17 August 2014


نشست استادان و دانشجويان خارجي شركت‌كننده در هشتاد و يكمين دوره‌ي دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي، شامگاه 5 شنبه، 23 مرداد، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در حسينيه‌ي الزهراي مجتمع امام خميني (ره) برگزار شد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلا‌ع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نشست كه با حضور اساتيد و دانشجويان خارجي شركت‌كنندگان در هشتاد و يكمين دوره‌ي دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي، ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، غلامعلي حداد‌عادل، رييس بنياد سعدي، علي معلم‌دامغاني، رييس فرهنگستان هنر و جمعي از استادان زبان فارسي و شخصيت‌هاي فرهنگي، دانشگاهي و فرهيخته‌ي كشورمان برگزار شد، چند تن از دانشجويان زبان فارسي، با قرار گرفتن پشت تريبون سخنراني، به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره‌ي زبان و اربيات فارسي پرداختند.

اسماء شحاته، فارسي‌آموز مصري در سخناني كوتاه در اين نشست، زبان فارسي را زبان عشق، محبت و دوستي ناميد و گفت: وجود شاعراني چون سعدي و حافظ و مولانا، گواه اين نكته است كه زبان فارسي، داراي ريشه‌اي كهن چه قبل و چه بعد از اسلام است.
وي ادامه داد: امروز كه ما تا حدودي و نه البته كامل، با زبان فارسي آشنايي پيدا كرده‌ايم، زيبايي‌هاي اين زبان را بيشتر درك مي‌كنيم.

شحاته ادامه داد: زبان فارسي بدون شك، بعد از زبان عربي، دومين زبان جهان اسلام است. به دليل نزديكي و قرابتي كه با زبان عربي دارد و استفاده از رسم‌الخط مشترك، يادگيري اين زبان را براي عرب‌ها آسان كرده است.




وي در پايان سخنان خود با تأكيد بر ميهمان‌نوازي و خونگرمي مردم ايران، و يادآوري تمدن‌هاي كهن و قديمي ايران و مصر، گفت: شيفتگي ما به زبان فارسي به دليلي وجود اشعار شاعراني چون حافظ و مولانا و آشنايي ما با شاهكار فردوسي يعني شاهنامه و همچنين شاعري چون سعدي است كه مي‌فرمايد:

بني آدم اعضاي يك پيكرند / كه در آفرينش ز يك گوهرند
چو عضوي به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

آناستاسيا، فارسي‌آموز ديگر از كشور بلاروس بود كه در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور در حال تحصيل است. وي در آغاز سخنان خود در اين نشست، با ابلاغ سلام مردم كشورهاي روسيه، بلاروس و اوكراين خطاب به حاضران، گفت: حرف‌هايم را با اين شعر زيبا آغاز مي‌كنم: چون شكر شيرين و چون گوهر زبان فارسي است / فارسي فرهنگ و آيين و نشان پارسي است.
وي ادامه داد: از شما سپاسگذارم كه پذيراي بيش از 200 نفر از كشورها و فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي مختلف هستيد كه از روي علاقه به آموختن زبان فارسي روي آورده‌اند.

وي افزود: اين فرصتي كه به ما داده شده است، انبوهي از خاطرات خوب و تجربه‌اي گران‌بها به ما مي‌دهد. ما نيز اينجا گرد هم آمده‌اين تا امكان برقراري ارتباط مستقيم و مستمر با زبان فارسي و استادان اين حوزه را به دست بياوريم.

همچنين صدرالدين ميرزايف، از تاجيكستان، ديگر سخنران خارجي اين نشست بود. وي با بيان اينكه مردم ايران و تاجيكستان از دوران قديم داراي يك ادبيات، يك فرهنگ، يك تمدن و يك زبان بوده‌اند، گفت: خوشبختانه روابط ايران و تاجيكستان در حوزه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و اقتصادي رو به گسترش است و نمونه‌ي ان حضور گروه 9 نفره از دوشنبه و خجند تاجيكستان در هشتاد و يكمين دوره‌ي دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي در ايران است.

وي در پايان سخنان خود فوايد حضور در اين دوره براي استادان و دانشجويان خارجي زبان فارسي را اينگونه برشمرد: آموختن زبان، فرهنگ و تمدن ايراني توسط مردم ديگر اقوام، انتشار زبان فارسي در كشورهاي غيرفارسي‌زبان، حضور همدل دانشجويان از نژادهاي مختلف جهان و آشنايي نزديك با جغرافيا و فرهنگ و تمدن ايران.
در ادامه نظر محمد از تاجيكستان و حسن مهدي جعفري از هندوستان با قرار گرفتن پشت تريبون، اشعار زيبايي از شعراي ايران‌زمين و پارسي‌گوي را دكلمه كردند كه با استقبال حاضران در نشست، به ويژه خارجي‌ها روبرو شد.

همچنين، استاد علي معلم‌دامغاني، شاعر، اديب و رييس فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران در سخنان كوتاهي كه با دكلمه‌هاي زيباي وي از اشعار خود استاد و شاعران بزرگ ايران زمين، همراه بود، ضمن معرفي زبان فارسي به عنوان زبان درد و دردمندي، ابراز اميدواري كرد كه آموختن زبان فارسي توسط اين گروه حاضر در نشست، به واسطه‌اي ميان حكمت شرقي فارسي‌زبانان با مردمان ديگر نقاط جهان باشد.

بنا بر اعلام اين خبر، دوره‌ي دانش‌افزايي استادان و دانشجويان خارجي زبان فارسي با شركت 204 استاد و دانشجو از سراسر دنيا، توسط بنياد سعدي و با همكاري رايزني‌هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور در حال برگزاري است كه از اين تعداد، 131 تن را استادان و دانشجويان زن و 73 تن را استادان و دانشجويان مرد تشكيل مي‌دهند.

در اين دوره كه با افزايش صد در صدي شركت‌كنندگان آن نسبت به دوره‌هاي پيشين همراه است، اساتيد و دانشجويان خارجي زبان فارسي از 35 كشور جهان حضور دارند و در مدت برگزاري آن از 11 مرداد تا 5 شهريور، به بازآموزي و دانش‌افزايي خود در آموزش زبان فارسي در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين مي‌پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن