تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاتکلیفی احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان نیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بلاتکلیفی احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان نیر اردبیل - ایرنا - بیش از سه سال از وعده مسوولان برای ساخت بیمارستانی در شهر نیر می گذرد اما این آرزوی نیری ها همچنان بر روز میز مسوولان خاک می خورد.


به گزارش ایرنا ، این تعلل در زمینه احداث بیمارستان در حالی است که شهروندان نیری از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به ویژه کمبود پزشک ، دندانپزشک ، عدم پزشکان متخصص ، نبود امکانات سی تی اسکن و تجهیزات بیمارستانی دیگر رنج می برند.
شهرستان نیر با 23 هزار نفر جمعیت و داشتن 100 روستا و دو بخش از امکانات خوبی در زمینه بهداشت و درمان برخوردار نیست و همین عامل موجب نارضایتی مردم شده است.
در ماه های گذشته تعداد زیادی از مردم این شهرستان بارها با مراجعه به فرماندار شهرستان ، امام جمعه ، مسوولان شورای اسلامی شهر و خبرنگاران شهرستان از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان به ویژه کمبود دندانپزشک ، عدم حضور پزشکان متخصص و کمبود آمبولانس ها در شهرستان نیر گلایه کرده اند.
این مشکلات از طریق فرماندار شهرستان نیر ، رییس شورای شهر و خبرنگاران بارها به گوش مسوولان استان اردبیل رسانده شده است.
در این شهرستان تنها دو مطب خصوصی با دو پزشک عمومی به مسایل و مشکلات بیماران در مواقع ضروری می پردازند.
امکانات درمانی در این شهرستان مشکل ساز شده به طوری که مراجعه کنندگان به مرکز درمان بستر به دلیل شلوغی ، ساعت ها در نوبت ایستاده و در آخر نیز مجبور می شوند برای درمان کامل به مرکز استان مراجعه کنند.
این مرکز درمان بستر تنها اسم بزرگ را یدک کشیده و فاقد تخت برای بستری بیمار است و آزمایشگاه نیز در روزهای خاص و برخی موارد تعطیل بوده و یک پزشک عمومی روزانه بیش از 200 نفر مراجعه کننده دارد.
در شهرستان نیر تنها دو داروخانه وجود دارد که تنها یک مورد آن داروخانه شبانه روزی در داخل مرکز درمان بستر بوده و داروخانه دیگر تنها هنگام روز فعال بوده و به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند و هنگام نیاز بیماران و شهروندان به خدمات دارویی شبانه مشکلات دوچندان می شود.
علی عبدی زاده یکی از اهالی شهرستان نیر در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این منطقه با انواع بیماری ها سر و کار دارند و برای درمان بیماری خود گاهی نیازمند بستری هستند و مجبور می شوند به شهر اردبیل یا تبریز و تهران مراجعه کنند.
وی افزود: شهر نیر به عنوان یکی از ورودی های شهر اردبیل محل عبور و مرور چند هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین بوده و تعدد وقوع حوادث رانندگی در این منطقه لزوم ایجاد یک مرکز بهداشتی مجهز با امکانات بستری را ضروری کرده است.
رضا دانیالی یک کارگر نیری هم با اشاره به امکانات محدود مرکز بهداشت و درمان این شهر گفت: بیشتر ساکنان این شهرستان مجبور هستند برای درمان نیاز به بستری و عمل های جراحی به بیمارستان های تهران ، اردبیل و تبریز مراجعه کنند که این موضوع مشکلات بیماران و همراهان آنها را دوچندان می کند.
فرماندار شهرستان نیر گفت: کمبود بیمارستان و فضای درمانی یکی از مهم ترین مشکلات و دغدغه های مردم و مسوولان این شهرستان است.
اکبر صمدی احداث بیمارستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: مجوز احداث بیمارستان توسط استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده و در صورت وجود شرایط نسبت به احداث آن اقدام می شود.
وی گفت: نبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان نیر از یک سو و عدم ارائه خدمات تخصصی درمانی از سوی دیگر موجب بروز مشکلات گریبانگیری برای مردم این شهرستان محروم شده و مردم مجبورند برای ادامه درمان بیماری های خود به شهرستان های مجاور مراجعه کنند.
فرماندار شهرستان نیر اظهار کرد: یک خیر اهل نیر 10 هزار متر مربع زمین برای احداث
بیمارستان 32 تختخوابی در نیر اهدا کرد.
صمدی افزود: زمین این بیمارستان از نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مناسب تشخیص داده شده و به زودی پس از انتقال سند این زمین به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نیر زمینه احداث یک بیمارستان فراهم
می شود.
شهرستان نیر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
7116/594/530



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن