تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان مجلس در ارزیابی وزیران نظر موکلان خود را انعکاس دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر : نمایندگان مجلس در ارزیابی وزیران نظر موکلان خود را انعکاس دهند تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نمایندگان مجلس خواست که در موضوعاتی همچون ارزیابی عملکرد و استیضاح وزیران، انعکاس دهنده نظرات و خواسته های موکلان خود باشند.


دکتر احمد معتمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا درخصوص طرح استیضاح وزیرعلوم در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه بیشتر از یک ماه از همکاری ام با دکتر فرجی دانا نمی گذرد و از قبل از نزدیک با وی آشنایی نداشتم اما به عنوان یک عضو هیات علمی اعلام می کنم که وی در جامعه دانشگاهی از مقبولیت خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه برای ارزیابی یک مسوول باید مخاطبان وی را بشناسیم و خواسته های آنها را مدنظر داشته باشیم، اظهار کرد: به طور طبیعی مخاطب وزیرعلوم، دانشجویان و استادان و جامعه علمی کشور هستند که نمایندگان مجلس باید نظر دانشگاهیان را لحاظ کنند.
معتمدی، طرح استیضاح فرجی دانا را خلاف نظر عامه دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: ممکن است درصدی از دانشجویان و استادان هم با وزیرعلوم مخالف باشند اما فضا در دانشگاه ها برای فرجی دانا بسیار مثبت است.
وی از نمایندگان مجلس خواست که نظرات دانشگاهیان در منطقه، استان و شهرستان خود را بررسی کنند و میزان رضایت یا نارضایتی آنان را از وزیر علوم بسنجند چراکه اکثر استادان نسبت به قضایا نگاه سیاسی ندارند و براساس عملکرد علمی وزیر قضاوت می کنند.
مشاور وزیر ارتباطات در امور علمی و پژوهشی با بیان اینکه دانشگاه ها در هشت سال دولت نهم و دهم تحقیر شدند، گفت: دانشگاه ها در همه جای دنیا از یک استقلالی برخوردارند و البته معنای استقلال این نیست که هر کار دلشان خواست انجام بدهند بلکه دانشگاه ها در چارچوب قوانین هیات امنا و هیات ممیزه از استقلال برخوردارند که این مهم در سیاست های مقام معظم رهبری هم دیده شده است.
وی خاطرنشان کرد : در دولت نهم و دهم، خلاف قوانین کشور، اختیارات دانشگاه ها از آنها گرفته شد که نمونه آن در بحث ارزیابی اعضای هیات علمی در گروه ها بود.
معتمدی با بیان اینکه حیثیت دانشگاه ها در دوران دولت نهم و دهم خدشه دار شد، ادامه داد: الان این حیثیت به دانشگاه برگشته است که جای قدردانی دارد.
وی ارتقای کیفیت را یکی از رویکردهای وزارت علوم در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با اینکه یکسال، زمان زیادی برای اقدامات علمی به شمار نمی آید اما در همین مدت کوتاه هم حرکت های خوبی شروع شده است و به عنوان یک عضو هیات علمی که در طول یکسال گذشته، پست و مسوولیتی هم نداشتم شاهد رضایت استادان دانشگاه از فضای موجود بودم.
به گفته معتمدی، 9 نفر از 10 نفر استاد دانشگاه نسبت به عملکرد فرجی دانا نظر مثبت دارند و روند کار در وزارت علوم، مورد تایید اکثر دانشجویان و هیات علمی است.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ارزیابی شخصی خود از روند فعالیت های آموزش عالی در یکسال گذشته را مثبت اعلام کرد و گفت: تقاضای ما از نمایندگان مجلس که نمایندگان خود ما هستند این است که انعکاس دهنده نظر موکلان خود باشند و بحث های شخصی را در این قضایا دخالت ندهند.
وی ابراز امیدواری کرد عقلای مجلس در روزهای آتی به گونه ای عمل کنند که وزیرعلوم در جلسه استیضاح، رای خوبی بیاورد.
تقاضای استیضاح وزیرعلوم که به امضای 51 نماینده مجلس رسیده است روز سه شنبه گذشته، 21 مردادماه در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
براساس اعلام خانه ملت، رضا فرجی دانا روز چهارشنبه هفته جاری ، 29 مردادماه برای دفاع از عملکرد خود در جلسه استیضاح مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت.
علمی (4)**1055**1440



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن