تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802959163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص 12 ميليارد ريال جهت اجراي طرحهاي عمراني حوزه عشاير آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی قرباني در گفتگو با مهر؛
تخصيص 12 ميليارد ريال جهت اجراي طرحهاي عمراني حوزه عشاير آذربايجان غربي
اروميه- خبرگزاري مهر: مدير كل امور عشاير آذربايجان غربي از تخصيص 12 ميليارد و 700 ميليون ريال جهت اجراي طرحهاي عمراني حوزه عشاير استان طي امسال خبر داد.



سیف الله قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر،با اعلام اینکه امسال 12 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار از محل استانی و ملی برای اجرای طرحهای عمرانی هزینه مي شود،‌افزود: از این میزان اعتبار 7 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جهت مقابله با خشکسالی بوده و 62 پروژه عمرانی شامل تامین آب کشاورزی، ایل راههای عشایری، بهسازی چشمه و احداث آبشخور دامی نيز از محل اين اعتبارات اجرايي مي شود.

وي خواستار افزایش میزان اعتبارات با توجه به نیازهای و کمبودهای موجود شد و  ضمن انتقاد از کم بودن میزان اعتبارات تخصیص یافته طي 3 سال اخير  به حوزه عشایر آذربایجان غربی، اظهار داشت: اعتبارات  تخصیص یافته برای تامین نیازهای مناطق عشایری پاسخگو نبوده و نيازمند توجه ويژه به اين بخش هستيم. قرباني با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی، عدم وجود کارشناسان زبده و آشنا با مسائل در شهرستانها، اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن مناطق برای اجرای پروژه های عمرانی با توجه به کمبود خودرو و امکانات لازم با مشکلات زیادی همراه بوده که امیدواریم با افزایش میزان اعتبارات مصوب و تخصیص این نهاد روند توسعه و پیشرفت مناطق عشایری استان تسریع یابد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی عشایر را مرزداران، سنت داران و حافظان هویت و حیثیت بومی دانست و ضمن تاکید بر اینکه عشایر قشری مولد و  یکی از چرخه های تولیدی در اقتصاد و خود کفایی نیازمند حمایت ویزه هستند، ادامه داد: در این راستا تامین آب کشاورزی، کمک به زراعت و تامین علوفه، تسهیل در امر کوچ و ارائه خدمات در ییلاق، تامین سوخت مورد نیاز برای کمک به آسایش خانوارهای عشایری و جلوگیری از بوته کنی و تخریب مراتع انجام می شود.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری کم برخوردارترین، دورافتاده ترین و از نظر اقتصادی محروم ترین جامعه ما مـحسوب می شوند، افزود: این جامعه در واقع از نظر مواهب طبیعی نیز کم بهره است،چرا که در این مناطق به دلیل کوهستانی بودن،خاک و زمین مناسب برای کشاورزی وجود ندارد، مهم تر اینکه در برنامه ریزیهای کشوری کمتر مورد توجه بوده و در توزیع منابع مالی و اقدامات توسعه ای در حاشیه های برنامه ریزی قرار گرفته است.

شناسایی کانونهای مستعد توسعه مناطق عشایری در آذربایجان غربی

قربانی توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عشایر در حیطه مطالعه و شناسائی کانونهای مستعد توسعه مناطق عشایری، ایجاد و گسترش تعاونی های عشایری، تهیه و توزیع نیازهای مصرفی خانوارهای عشایری، نهاده های دامی عشایر و فراهم آوردن زمینه اشتغال، تسهیل در امر خدمات رسانی در حوزه کشاورزی و دامداری و برنامه ریزی در جهت ساماندهی به کوچ و اسکان عشایر با توجه به امکانات و پتانسیل های منطقه را ضروری دانست.

وی تعداد خانوارهای عشایر آذربایجان غربی را 15 هزار و 599 خانوار با جمعیتی بالغ بر 103 هزار و 902 نفر در قالب 12 ایل و 16 طایفه مستقل در 303 کانون توسعه اعلام و عنوان کرد: این استان چـهارمین اسـتان عشایری کـشور بوده که 4 درصد جمعیت استان و بیش از 11 درصد جمعیت روسـتائی اسـتان را تشـکیل داده و با  در اختیار داشتن بیـش از دو میلـیون واحد دامی 25 درصد پروتئین استان را تـامیـن مـی کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی از تولید سالانه 13 هزار تن گوشت قرمز معادل 11.3 درصد گوشت تولیدی استان خبر داد و با بیان اینکه سایر فرآورده های دامی شامل شـیر به میزان 70 هزار تن و پشم و مو به میزان 2 هزار و 500 تن توسط عشایر تولید می شود، ادامه داد: خط انتقال و شبکه آبرسانی آب شرب در170 آبادی عشایری، 23 مورد انبار چندمنظوره 500 تنی و احداث و راه اندازی بیش از 50 فروشگاه تعاونی عشایری سالانه به بیش از 100 هزار نفر از جمعیت عشایری استان خدمات کالارسانی انجام و نهاده های دامی مورد نیاز  بیش از 2 میلیون واحد دامی تامین شده است.
 


۱۳۹۳/۵/۲۵ - ۱۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن