تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806885669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «نقشه راه دیپلماسی ایرانی» و « هشت محدوده جدید منطقه آزاد می شود» موضوع های انتخابی روزنامه دنیای اقتصاد برای انتشار در شماره روز پنج شنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به نقشه راه دیپلماسی ایرانی، اختصاص داد. آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسوولان نمایندگی های ایران در خارج از کشوررهبر انقلاب خاطرنشان کردند: یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگ های پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی شود. در موضوع تعامل با جهان، 2استثنا وجود دارد؛ رژیم صهیونیستی و آمریکا. مذاکره با آمریکا به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد، بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود؟!اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود.
روزنامه دنیای اقتصاد با بازتاب عنوان هشت محدوده جدید منطقه آزاد می شود، نوشت: یکی دیگر از اتفاقاتی که در چند ماه گذشته مطرح شده، افزایش تعداد مناطق آزاد است که به گفته دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، به زودی لایحه ایجاد 2منطقه آزاد جاسک و بوشهر به مجلس می رود و 2منطقه مهران و بانه- مریوان نیز در مرحله تصویب شورای عالی قرار دارد. این در حالی است که پیش از این نیز اکبر ترکان از برخی جزایر خلیج فارس صحبت کرده بود که قرار است به مناطق آزاد بپیوندند. در کنار این موضوع، ایجاد مناطق آزاد دوجانبه نیز از سوی دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته و پس از قطر این بار آغاز مذاکره با کشور عراق برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دوجانبه در راه است.
شکل مطلوب رونق مسکن، تیتر دیگر این روزنامه است. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با دفاع از سیاست های در دست تدوین برای هدایت بخش مسکن به رونق غیرتورمی، اعلام کرد: تجربه ثبت شده در تاریخ اقتصاد مسکن نشان می دهد هر زمان 2 طرف عرضه و تقاضا به صورت توام مورد توجه قرار گرفته اند، وضعیت مطلوب بروز کرده است؛ اما حمایت صرف از عرضه ساخت و ساز بدون تقویت قدرت متقاضیان مصرفی، بازار سوداگران را منتفع می کند. عباس آخوندی درباره تامین مالی از طریق صندوق پس انداز مسکن نیز گفت: این مسیر، تقویت تدریجی و غیرتورمی بازار با اتکا به پس اندازهای مردم برای خانه دار شدن را دنبال می کند.
روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر دیگری به موضوع همگامی شاخص صادرات با نرخ ارز، پرداخت و نوشت: گزارش ها نشان می دهد در بهار سال جاری، همزمان با افزایش 4.7 درصدی بهای دلار، به میزان 2.7 درصد بر شاخص بهای کالاهای صادراتی اضافه شده است که بیانگر حرکت همگام نرخ ارز و شاخص صادرات است. این آمار همچنین از رشد 2.5 درصدی بهای محصولات پتروشیمی در بهار حکایت دارد. تناسب نرخ ارز و شاخص صادراتی می تواند بیانگر این موضوع باشد که با توجه به جهت گیری دولت درخصوص «تحریک تقاضا با افزایش صادرات غیرنفتی»، ضرورت «تناسب نرخ ارز با تورم داخلی» اهمیت بیشتری برای صادرات پیدا می کند.
**9128**2059



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن