تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کليد زنجيره اتصال بنگاه هاي اقتصادي تنها در دستان دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۴۶ق.ظ)
ارجعيت با کدام است، بنگاه هاي بزرگ يا کوچک؛ کليد زنجيره اتصال بنگاه هاي اقتصادي تنها در دستان دولت است دولت بايد موانع موجود را براي اين بنگاه ها که کم تعداد نيز نيستند، برداشته و سپس حمايت هاي واقعي را عملياتي سازد نه اينکه تنها در حد وعده و سياست هاي کتبي غير عملي موضوع حمايت ها را مطرح سازد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اهميت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط در هيچ کشوري پوشيده نيست و نقش آن در ايجاد اشتغال بسيار جدي است.
حداقل 4/3 ميزان اشتغال در هر کشوري در بنگاه‌هاي کوچک و متوسط است، اين رقم اهميت حفظ اشتغال را در اين بنگاه‌ها نشان مي‌دهد اما؛ در کشور‌هاي توسعه يافته از نظر نسبت بنگاه‌هاي بزرگ به کوچک و متوسط نسبت بالاتري دارند، اما شايد بيشتر از 15 سال است که در سطح جهاني براي تقويت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط همکاري مي‌کنند و به دنبال يافتن مدل‌هايي هستند که بتوانند به اين بنگاه‌ها کمک کنند.
همانطور که مي دانيم بحث تأمين مالي به استناد آمار و ارقام در بسياري کشورها جزء سه مشکل اصلي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط است، با اين مقدمه بايد به اين نکته توجه کرد که در شرايط فعلي که اقتصاد ما در رکود است دولت آينده همت خود را بايد بر بحث اشتغال بگذارد، زيرا ما يک عقب ماندگي تاريخي در ايجاد شغل داريم، پس بايد براي اين بنگا‌ه‌ها برنامه داشته باشيم.
در غير اين صورت حتماً با يک بحران اشتغال مواجه خواهيم شد که بحران‌هاي ديگري را در پي دارد. در شرايط فعلي نيز متأسفانه نظام تأمين مالي ما از همه جهت تحت فشار است.

نابودي بنگاه هاي کوچک با سياست هاي يک بام و دوهوا
ابراهيم نکو عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه اظهارکرد: متاسفانه سياست هاي که دولت در پيش گرفته بود باعث بلعيده شدن و کوچک شدن روزه به روز بنگاه هاي کوچکتر بود.
وي ادامه داد: تعداد بنگاه هاي کوچک فعال در سطح جامعه فراوان است، ضمن اينکه مشکلات بسياري نيز بر سر راه توليد در اين بنگاه ها قرار دارد ؛ دولت بايد موانع موجود را براي اين بنگاه ها که کم تعداد نيز نيستند، برداشته و سپس حمايت هاي واقعي را عملياتي سازد نه اينکه تنها در حد وعده و سياست هاي کتبي غير عملي موضوع حمايت ها را مطرح سازد.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به روند فعاليت بنگاه هاي بزرگ در کشور نيز گفت: با اينکه بنگاه هاي بزرگ سازوکار ويژه خود را داشته و توان روي پاي خود ايستادن جهت توليد بهتر را دارند، بازهم نياز به حمايت دولت براي کسب قدرت در بازارهاي رقابتي جديد و توان رقابت در عرصه بين المللي را دارند.
نکو با اشاره به اينکه برنامه و سياست هاي اقتصادي دولت بايد قدرتمند باشد، تصريح کرد: عملکرد امروز دولت حاکي از آن است که سياست هاي کلان اقتصادي داراي برنامه ريزي دقيقي نيست که بتواند زنجيره بنگاه هاي کوچک و بزرگ را به نحوي به يکديگر اتصال دهد تا توليد رونق بگيرد نه اينکه فعاليت بنگاه ها به تعطيل کشانده شود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر اينکه دولت از امر و نهي بر توليد دست بردارد، اظهارکرد: تا زماني که دست دولت از بنگاه هاي اقتصادي کوتاه نشود و فقط دولت بجاي حمايت امر و نهي کند، طبيعي است که بنگاه هاي بزرگ هم در روند توليد درجا خواهند زد.
نکو درخصوص مضرات تعطيلي بنگاه هاي بزرگ اقتصادي نيز گفت: دخالت هاي دولت در بنگاه هاي بزرگ به صلاح نيست و اگر همانند گذشته تصميمات غيرکارشناسي باعص تعطيلي بنگاه اقتصادي بزرگي شود، بخاطر فعاليت افراد زياد در اين بنگاه ها ابتدا قسمت بزرگي از نيازهاي جامعه تامين نمي شود ضمن آنکه بخش بزرگ ديگري مانند نيروي کار مشغول در آن مجموعه بيکار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن