تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820784811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی نیازمند روش های علمی و نوین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی نیازمند روش های علمی و نوین است تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، از حوادث طبیعی به عنوان تهدید اصلی و مهم مناطق شهری و روستایی کشور نام برد و بر لزوم اتخاذ روش های علمی و نوین تاکید کرد.


به گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، کولیوند با یادآوری سالروز وقوع زمین لرزه در شهرهای ورزقان، اهر و هریس استان آذربایجان شرقی گفت: ایران جزو مهمترین مناطق حادثه خیز جهان محسوب می شود و ضروریست برای کاهش تلفات انسانی وقوع حوادث یادشده از تجربیات کارشناسان خبره و ارشد مدیریت حوادث و سوانح برای مقابله با اینگونه حوادث استفاده کنیم.
وی ادامه داد: حوادث طبیعی بویژه وقوع زلزله های مخرب، اثرات تخریبی زیادی را برای کشور به همراه دارند، از این رو بهره مندی از دانش بروز برای ساخت و سازها در مناطق پرخطر و مستعد وقوع زلزله در کشور امری حیاتی و حائز اهمیت است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طی سال های اخیر با ساخت دستگاه های ثبت زلزله، پیش بینی مقطعی زمین لرزه عملی شده است، اما عدم شناخت پیامدهای زلزله و نیز ساخت و سازهای سنتی در اکثر مناطق شهری و روستایی کشور موجب شده خسارات زیانباری هنگام وقوع زلزله به مناطق حادثه خیز کشور وارد شود.
این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر افزود: برای مدیریت پیشگیری و مقابله با سوانح و حوادث طبیعی باید تمام سازمان های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح با رویکرد سیستمی به پیش رفته و برنامه ریزی کنند.
کولیوند با بیان اینکه فراگیری آموزش های «خود امدادی و دیگر امدادی» یکی از مهمترین پیام های زلزله مهیب و مخرب استان آذربایجان شرقی بود، گفت: چه بسا اگر مردم آسیب دیده در اثر وقوع این زمین لرزه به توصیه های ایمن سازی اماکن مسکونی و دامی خود و فراگیری آموزش های امداد و کمک های اولیه توجه بیشتری می کردند، شاهد صدمات جانی و مالی ناشی از این حادثه به مردم و البته اقتصاد کشور نبودیم.
وی بر لزوم فراگیری آموزش های نحوه صحیح امدادرسانی در زمان طلایی و لحظات اولیه وقوع حوادث طبیعی و ترویج فرهنگ خود امدادی در مناطق پر خطر و مستعد وقوع زلزله تاکید کرد و افزود: در زلزله استان آذربایجان شرقی به لحاظ گستردگی جغرافیایی دامنه امواج زلزله، امکان حضور همزمان و به موقع نیروهای امدادی امکانپذیر نبود و به همین دلیل ترویج فرهنگ خود امدادی در میان اقشار و طبقات مختلف مردم می تواند تلفات حوادث این چنینی را به حداقل برساند.
21 مرداد سال 1391 دو زلزله مهیب و ویرانگر با شدت 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)، مناطق وسیعی از شمال آذربایجان شرقی شامل شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و بخش هایی از تبریز را لرزاند که بازخوانی این حوادث، ضرورت خودامدادی را برای مقابله با حوادث طبیعی گوشزد می کند.
این زمین لرزه ها علاوه بر خسارات بسیار وسیع مالی و خرابی های گسترده موجب کشته شدن 280 نفر و مصدومیت بیش از چهار هزار نفر از هموطنان آذربایجانی شد که شاید هنوز آثار منفی روحی و روانی این زلزله های مهیب بر منطقه ارسباران باقی مانده است.
اجتمام**3377 **1449



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن