تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806368864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرزبانی، دریابانی، شناورها و توانمندی های دریایی ناجا تقویت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: مرزبانی، دریابانی، شناورها و توانمندی های دریایی ناجا تقویت می شود زنجان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تقویت مرزبانی و انسداد مرزها، دریابانی، شناورها و توانمندی های دریایی ناجا به منظور مبارزه با قاچاق کالا در اولویت این نیرو است.


سردار اسماعیل احمدی مقدم، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه با قاچاق، صرفا در نیروی انتظامی خلاصه نمی شود بلکه مجموع دستگاه های اقتصادی باید در این راستا تلاش جدی کنند.
وی یادآورشد: دستگاه های فرهنگی نیز باید مردم را برای مصرف کالاهای داخلی که موجب اشتغال و افزایش تولید می شود ، تشویق کنند.
سردار احمدی مقدم افزود: سوخت، همچنان شایع ترین قلم قاچاق کالا در ایران محسوب می شود که به دلیل تفاوت بسیار بالای قیمت آن در کشورهای پیرامون مورد توجه قاچاقچیان و سودجویان قرار گرفته است.
وی یادآورشد: نیروی انتظامی با همکاری سپاه و ارتش سعی دارد تا با ارتقا سطح امنیت در مرزها از ناامنی در داخل کشور جلوگیری کند که در این خصوص نیز به توفیقات خوب و درخور توجهی دست یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی در ایران در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: ناامنی و بی ثباتی های ایجاد شده در کشورهای پیرامون که در واقع منبع تولید مواد مخدر، قاچاق سلاح و محل فعالیت گروه های تروریستی بین المللی و منطقه ای هستند و بیشتر این کشورها در حفظ امنیت مرزهای خود از توان کمتری برخوردارند، کشور ما را نیز در این زمینه تا حدی آسیب پذیر کرده است.
سردار احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی در افزایش قدرت کشف به خصوص در جرایم جنایی امکانات خوب و توانمندی های بالایی دارد، تصریح کرد: امروز بیش از 95 درصد جرایم جنایی در ایران توسط این نیرو در زمانی کوتاه و قابل قبول کشف می شود و میزان وقوع این نوع جرایم طی یک دهه اخیر در سطح کشور رو به کاهش است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دغدغه اساسی ما موضوع مواد مخدر و سرقت های خرد است که ارتباط و پیوستگی زیادی بین این دو جرم وجود دارد و بیش از 80 تا 90 درصد مجموع جرایم رخ داده و زندانیان کشور مرتبط با این جرایم هستند.
وی افزود: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه های مبارزه با سرقت، امسال در پیشگیری از وقوع جرم و افزایش قدرت کشف به دستاوردهای خوبی دست یافته است.
احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی سه ماهه نخست امسال روند رو به رشد و پیشرفت جرایم در کشور را متوقف کرد و تلاش دارد از تمام ظرفیت خود و دستگاه های دیگر که به نوعی در بخش های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، قضایی و امنیتی با ناجا در تعامل هستند میزان بازدهی و بهره وری در ماموریت ها را ارتقا بخشد.
وی با بیان اینکه میزان جرایم جنایی در زنجان که از استانهای امن ایران محسوب می شود صفر و یا تک رقمی است و قدرت کشف این نوع جرایم نیز نزدیک به 100 است اظهار کرد: میزان جرایم خرد نیز در زنجان نسبت به سایر استان های کشور در سطح پایینی قرار دارد.
سردار احمدی مقدم یادآور شد: از تیرماه امسال با شروع به کار قرارگاه مبارزه با سرقت شاهد کاهش این جرم و همچنین افزایش 11 درصدی قدرت کشف در استان زنجان هستیم و تصادفات جرحی ، فوتی و خسارتی نیز سیر نزولی پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران به موضوع و وضعیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور اشاره کرد و گفت: مهم ترین ضعف در این خصوص به روز نبودن قانون و عدم تناسب آن با وضع فعلی کشور بود که خوشبختانه با تلاش های انجام شده این قانون نوسازی شده و درحال اجراست.
وی همچنین به اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه با بدحجابی و بدپوششی اشاره و اظهار کرد: مبارزه با فساد اخلاقی و ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی طرحی موسمی نیست بلکه حرکتی مستمر است که نیروی انتظامی برخی مواقع در این خصوص پررنگ تر وارد میدان می شود تا افراد متجر جرات و جسارت ترویج بی اخلاقی در جامعه را نداشته باشند.
وی با بیان اینکه ساختارها و روش ها رو به بلوغ است و نیروی انتظامی در چند سال اخیر بیشتر از اهرم های فرهنگی و اجتماعی در مبارزه با این پدیده استفاده می کند افزود: تلاش نیروی انتظامی عمل به قانون و ترویج رفتارهای قانونی و قانونگرایی در جامعه است.
سردار احمدی مقدم تصریح کرد: نیروی انتظامی تلاش دارد با اجرای طرح ها میزان نزاع، درگیری و قتل با سلاح سرد را در جامعه کنترل کند.
وی تاکید کرد: در مجموع حرکت های عمومی جامعه فاصله گرفتن از جرایم خشن است بطوریکه اواسط دهه 80، سالانه قریب به دو هزار و 400 قتل در کشور اتفاق می افتاد ولی امسال این رقم به یک هزار و 800 قتل و یا حتی کمتر نیز می رسد که روندی منطقی است.
وی افزود: اگر در خصوص کاهش رفتارهای خشن و هیجانی و توسل به زور از ابزارهای فرهنگی، اجتماعی و هنری استفاده شود مناسب تر خواهد بود چراکه نسبت اعمال جنایی با نیت قبلی طرح ریزی شده در ایران زیاد نیست.
597/596



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن