تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809942065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان دریایی قزاقستان تقویت می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
توان دریایی قزاقستان تقویت می‌شود
به گفته مقامات قزاق، نیروی دریایی این کشور به منظور حفاظت از آب‌های منطقه‌ مرزی و آب‌های ساحلی قزاقستان با تجهیز برخی امکانات پیشرفته، توان خود را افزایش خواهد داد.

خبرگزاری فارس: توان دریایی قزاقستان تقویت می‌شود



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشکک، به تازگی «سریک احمداف» وزیر دفاع قزاقستان در سفر به استان «مانگیستائو» در این کشور از بندر بین‌المللی منطقه و ناوچه موشکی «اورال» بازدید کرد.

ناوچه موشکی «اورال» با ظرفیت 250 تن که در کارخانه کشتی‌سازی اورال موسوم به «زینیت» ساخته شده است، دومین ناوچه موشکی نیروی دریایی قزاقستان محسوب می‌شود ضمن آنکه کشتی «ساری‌آرکا» نیز پس از انجام آزمایشات لازم سومین کشتی نیروی دریایی این کشور می‌باشد که در حال حاضر این کشتی در بندر «بائوتینو» مستقر است.

در این رابطه، «ژانداربیک ژانزاکوف» فرمانده کل نیروی دریایی قزاقستان اعلام کرد: کشتی اورال به طور کامل مراحل تأیید آزمایشات را پشت سر گذاشته و در اوایل ماه ژوئن سال جاری مسیر طولانی بیش از 3،5 هزار کیلومتر دور مرز روسیه، آذربایجان، ایران و ترکمنستان را گذرانده و در طول این سفر شرایط مختلف آب‌وهوایی را تجربه و امتحان خود را پس داده است. وی تصریح کرد: ستوان یکم «شارشانکولوف» فارغ تحصیل دانشکده نظامی دریایی روسیه ناخدای این کشتی بوده و خدمه آن شامل 30 نفر هستند که البته در این ناوچه از سلاح‌های اتوماتیک استفاده می‌شود. ** تجهیز قزاقستان به کشتی مین‌روب در سال آینده ژانزاکوف در بازدید از کارخانه کشتی‌سازی «سریدنی نیوسکی» نیز عنوان کرد: تا سال 2015 نیروی نظامی دریایی قزاقستان به کشتی مین‌روب موشکی مجهز خواهد شد و در بودجه سال آینده هزینه‌های مربوط به ساخت کشتی جدید موشکی با جابجایی 500-600 تن و مجهز به مجموعه پیشرفته موشک‌های ضدکشتی اختصاص یافته است. وی افزود: این کشتی به ناو فرماندهی نیروی دریایی قزاقستان متعلق خواهد بود ضمن آنکه در برنامه توسعه نیروی دریایی این کشور به غیر از ساخت کشتی‌ها، احداث زیربنای ساحلی نیز در نظر است به طوریکه در محوطه بندر دریایی «آکتائو» یک یا 2 هکتار زمین برای احداث اسکله نیروی دریایی قزاقستان اختصاص داده می‌شود. وزیر دفاع قزاقستان پس از حضور در این کشتی‌ها و کارخانه‌های مربوطه از پایگاه نظامی دریایی در شهر آکتائو نیز بازدید کرد. این مسئله در حالی است که به نقل از منابع رسمی قزاقستان، کارخانه «زینیت» قایق تندروی «آیبار» را نیز به آب انداخته است.

تاکنون از این نوع قایق تندرو، 22 فروند براساس سفارش وزارت دفاع قزاقستان ساخته شده است که جایگزین قایق‌های قدیمی مدل «بورکیت» شده‌اند و برای حفاظت از آب‌های منطقه‌ مرزی و آب‌های ساحلی قزاقستان به منظور جلوگیری از کشتیرانی غیرقانونی، عملیات قاچاق و صید غیرقانونی ماهی و بازرسی و برخورد با کشتی‌های متخلف اختصاص یافته است. به گفته مقامات قزاق، این قایق‌ها بهترین مشخصات کشتیرانی دریایی از قبیل سرعت بالا، قدرت مانور خوب، طی مسافت طولانی و شرایط مناسب برای خدمه را داراست ضمن آنکه با وسایل پیشرفته فنی و نظارتی و همچنین سیستم‌های کنترل الکترونیکی و سیستم مدیریت از راه دور مسلسل 12،7 میلی‌متر «HCBT» مجهز شده است. در مراسم به آب انداختن این قایق تندرو علاوه بر وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی قزاقستان، «نوگایف» استاندار استان غربی، نمایندگان مجلس قزاقستان، معاون مدیر خدمات مرزی کمیته امنیت ملی، ریاست مدیریت منطقه‌ای حفاظت ساحلی و مدیریت منطقه‌ای «باتیس» و همچنین برخی مدیران و بازنشستگان نیروی مسلح این کشور حضور داشتند.

این قایق مرزبانی به افتخار شهر معدن‌چیان با نام «کاراگاندا» نامگذاری شده است. در ضمن، کارخانه کشتی‌سازی زینیت که شاخه فرعی شرکت «اینژینیرینگ» ملی قزاقستان است، در سال گذشته جایزه پاریس را به خاطر بهترین قرارداد جمعی دریافت کرد. انتهای پیام/.

93/05/12 - 16:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن