تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801625979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحیمی: پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال رویکرد اصلی دیوان محاسبات است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رحیمی: پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال رویکرد اصلی دیوان محاسبات است تبریز- ایرنا - رییس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه گاهی زیان وارده به بیت المال جبران نمی شود، گفت: پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال رویکرد اصلی دیوان محاسبات است.


امین حسین رحیمی روز چهارشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اینکه پاسداری از بیت المال وظیفه دیوان محاسبات است افزود: اهتمام دیوان محاسبات نظارت لازم برای جلوگیری از تخلف اداری است.
وی با یادآوری اینکه نخستین پاسدار بیت المال مدیر دستگاه اجرایی است ، افزود: در واقع دیوان محاسبات تنها نظارت بر پاسداری می کند.
رحیمی نظارت دیوان پس از هزینه کرد بودجه را برای مدیران مضر دانست و گفت: توبیخ و مجازات پس از صدور رای هم به طور معمول به علت عدم توان مالی مدیران متخلف به جبران زیان وارده منتهی نمی شود.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به دنبال پرونده سازی برای مدیران نبوده و تنها درصدد هزینه کرد درست بیت المال است ، از مدیران خواست به دیوان محاسبات اعتماد کنند.
رحیمی با اعلام اینکه پرونده های مهمی در دیوان محاسبات وجود دارد که برای حفظ آبروی افراد مطرح نمی شود ، گفت: ما حق نداریم آرامش روانی جامعه را به هم بزنیم.
وی با بیان اینکه اصل پیشگیری در نظام اسلامی رعایت اصول اخلاقی و مراقبت از خود است ، اظهار کرد: آموزش هم می تواند نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات داشته باشد.
رحیمی با اشاره به اینکه برخی اقدامات در دستگاه ها در ظاهر تخلف نیست ولی آثار زیانباری دارد گفت: آموزشها در این راستا مفید خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طرح سنا ( سامانه نظارت الکترونیکی ) در راستای شفافیت بیشتر و اطلاع سریعتر از تخلفات اداری اجرایی شده است ، گفت: اجرای کامل این طرح مستلزم همکاری مدیران دستگاه های اجرایی است.
رحیمی از راه اندازی کمیته تعامل با دیوان محاسبات در هر استان جهت پیشگری از تخلفات خبرداد و افزود: در صورتی که دیوان محاسبات مخالف هزینه کرد بودجه توسط یک دستگاه باشد در این کمیته بررسی و راه حل ارائه می شود.
وی با بیان اینکه طرح مسایل اقتصادی توسط رهبری در سالهای اخیر به معنای جدی بودن این مسایل است ، گفت: برای شکوفایی اقتصادی ، صرف نظارت کافی نیست و نیازمند اصلاح برخی قوانین هستیم.
رحیمی در خصوص مدیریت جهادی مورد تاکید رهبری نقش مدیران را مهم دانست و افزود: تعامل بیشتر بین قوا از ضرورتهای مدیریت جهادی است.
رییس کل دیوان محاسبات کشور بر بودجه ریزی عملیاتی تاکید کرد و گفت: تنظیم بودجه عملیاتی برای سال آینده در دستورکار دولت است.
7232/245



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن