تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819731869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صحبت از اقتصاد و پول و سرمایه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صحبت از اقتصاد و پول و سرمایه است کرمان - ایرنا - سردبیر هفته نامه صبح کرمان در شماره روز سه شنبه این نشریه از نگاه جامعه به کارآفرین و سرمایه گذار سخن گفته است.


به گزارش ایرنا، در مطلب ˈجلیل مظهریˈ با عنوان ˈسخن سردبیرˈ آمده است: اگرچه خیلی دیر شده و اکنون این استاندار است که رسما می گوید سرمایه داشتن، کارآفرین بودن گذشته از آن که بد نیست بکله کاری است کارستان که هیچ گاه دین و مذهب ما هم آن را تقبیح نکرده است. هرگاه تلاشی صورت گیرد، هرگاه خلاقیتی به کار رفته شود و هرگاه تکیه گاه انسانها خدا و خدمت به خلق خدا باشد کار با برکت و منافع همراه بود و البته باید توجه داشت هیچ گاه، کارخانه داران مسلمان درآمد کارخانه را در بانکها سپرده نگذاشتند که منافع آن را بگیرند.
این سرمقاله می افزاید: باغدار، کشاورز هم هیچ گاه به اندیشه سپرده گذاری و از سود پول استفاده کردن نبوده، کارخانه دار، باغدار، کشاورز، تولیدکنندگان عاشق خدمت عاشق تلاش و عاشق گسترش کارشان بودند.
اوائل انقلاب مد شده بود، شعار می دادند: مرگ بر سرمایه دار و روی دیوار باغ ها و کارخانه ها می نوشتند مرگ بر سرمایه دار زالو صفت!
سردبیر صبح کرمان می نویسد: روی امام جمعه محترم کرمان در نمازجمعه گله کردند که چرا سرمایه گذاری کم شده و از سرمایه گذاران خواستند در کار تولید و بکارگیری بیکاران سرمایه گذاری نمایند. روز بعد خدمتشان عرض کردم با این شعارها و با این تندروی های مجاهدین و فدائیان و توده ای ها کسی حاضر به سرمایه گذاری و کارآفرینی فکر نمی کنم باشد.
وی ادامه داد: هفته بعد این انسان وارسته و این بزرگوار که واقعا باعث افتخار کرمانی ها می باشند مفصلا صحبت نمودند و گفتند این شعارها گذشته از آنکه دردی را دوا نمی کند باعث خرابی مملکت است و همانجا فرمودند: من از همه آنها که بگونه ای مورد اهانت قرار گرفتند پوزش می خواهم.
مظهری در سخن خود نوشت: بعد از سی سال این بار استاندار ˈرزم حسینیˈ بی هیچ ترس و واهمه ای گفت: سرمایه و کارآفرینی بد نیست و خدمت است.
جناب آقای استاندار تلاش فرمایند این فکر و این اندیشه نهادینه شود.
باید خطبای نمازجمعه به مردم بگویند: کار کردن و کارآفرینی خوب و پسندیده است و از نظر شرعی پولی که از راه حلال بدست آید عیب و ننگ نیست.
باید تلاش کنیم موجی نباشد، مقطعی نباشد. اگر چنین شود و هر سرمایه گذاری یکی دو شغل فراهم کند، موجب رضای خدا و ترقی و پیشرفت جامعه خواهد بود.
هفته نامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صبح کرمان به مدیرمسوولی شهلا مظهری منتشر می شود و 568 امین شماره آن 21 مرداد روی پیشخوان روزنامه فروشی ها رفت.ک/1
8154



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن