تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش های دریای چین جنوبی و افزایش صنایع نظامی در جنوب شرق آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چالش های دریای چین جنوبی و افزایش صنایع نظامی در جنوب شرق آسیا کوالالامپور – ایرنا – چالش های برخی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) با چین بر سر مالکیت بخشی از اراضی دریای چین جنوبی و حضور نظامی آمریکا در منطقه این کشورها را به سمت افزایش بودجه نظامی و فعال کردن این بخش در صنعت واداشته است.


به گزارش ایرنا، برخی از کشورهای عضو آ.سه.آن مانند اندونزی و مالزی برای کاهش وابستگی به تسلیحات آمریکایی و اروپایی سرمایه گذاری در بخش صنعت نظامی را آغاز کرده اند.
برخی از این کشورها مانند فیلیپین و مالزی به دلیل اختلاف با چین بر سر مالکیت بخشی از اراضی دریای چین جنوبی به سمت توسعه نظامی رفته اند و برخی دیگر بدون داشتن اختلاف با چین تلاش دارند با تقویت نظامی کشور و تولید ادوات نظامی نه چندان پیشرفته خود را برای صادرات این ادوات به کشورهای همسایه آماده کنند.
هم اکنون کشورهای اندونزی و تایلند شرکت های نظامی محلی خود را تشویق به ساخت تجهیزات نظامی کرده اند.
گزارش ها نشان می دهد بودجه نظامی کشورهای عضو آ.سه.آن سال 2016 به 40 میلیارد دلار افزایش می یابد که در مقایسه با امسال 10 درصد رشد نشان می دهد.
برخی از کشورهای منطقه نیز فعالیت ها را برای آموزش متخصصان داخلی افزایش داده اند.
کارشناسان منطقه معتقدند تقویت صنایع دفاعی کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا یک مساله اقتصادی و امنیتی بلندمدت است که باعث شده است این کشورها بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای نوسازی و به روز کردن تجهیزات نظامی به کار گیرند.
گسترش صنایع دفاعی کشورهای منطقه پس از آن در دستور کار جدی مقامات این کشورها قرار گرفت که چین نسبت به حفاری در مناطق غنی از نفت وگاز در دریای چین جنوبی و اطراف ویتنام اقدام کرد.
چالش های دریای چین جنوبی هفته جاری در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن در میانمار مورد بحث قرار گرفت که نشان از اهمیت این موضوع در بین سران این کشورها دارد.
تحلیلگرن منطقه ای براین باور است که حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه همراه با اختلاف بر سر مالکیت بخش هایی از آب های دریای چین جنوبی زمینه نظامی گری بیشتر را در منطقه ایجاد کرده است.
چین سال گذشته بیش از 145 میلیارد از بودجه خود را به بخش دفاعی تخصیص داد.
در پی افزایش چالش های بین چین و ویتنام، مقامات ویتنام سال گذشته 543 میلیون دلار بابت خرید 32 دستگاه کشتی نظارتی و ساحلی تخصیص دادند.
بودجه دفاعی کشورهای آ.سه.آن سال گذشته با پنج درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به حدود 35 میلیارد دلار رسید و پبش بینی می شود که میزان افزایش بودجه در سال آینده به 10 درصد برسد.
در مقایسه با سال 1992 بودجه نظامی کشورهای جنوب شرق آسیا دو برابر شده است. افزایشی که می توان آن را نتیجه بالا گرفتن چالش های منطقه ای دانست.
گزارش ها منتشر شده نشان می دهد اندونزی که اختلافی با چین ندارد نیز طی پنج سال گذشته هزینه های دفاعی خود را دو برابر کرده و سال جاری قراردادی برای خرید سیستم دفاعی و رادار هوایی به ارزش 164 میلیون دلار منعقد کرده است.
سنگاپور نیز اواخر سال گذشته دو زیردریایی مجهز از آلمان به شرط دخالت صنعتگران این دولت - شهر در حال توسعه در این طرح خریداری کرد.
از سوی دیگر فیلیپین که از نظر تجهیزات نظامی با کشورهای دیگر منطقه فاصله دارد در پی آن است تا سال 2017 یک میلیارد و 500 میلیون دلار ادوات نظامی جدید خریداری کند.
اندونزی، برونئی، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، لائوس، کامبوج، میانمار، مالزی و ویتنام 10 کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن هستند.
آساق**241**1611



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن