تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798667928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقه جهانی کاریکاتور غزه برگزار می‌شود/ از «آدولف نتانیاهو» تا «بنیامین هیتلر»


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی شجاعی‌طباطبایی در گفتگو با مهر:
مسابقه جهانی کاریکاتور غزه برگزار می‌شود/ از «آدولف نتانیاهو» تا «بنیامین هیتلر»
رئیس خانه کاریکاتور ایران از برگزاری مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور غزه خبر داد و اعلام کرد که در اولین روز از اعلام این فراخوان آثاری از هفت کشور ارسال شده است.



مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری «مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور غزه» گفت: این مسابقه به صورت بین المللی و در دو بخش اصلی کارتون موضوعی و کاریکاتور چهره برگزار می شود.
 
وی در توضیح بخش های این مسابقه افزود: در بخش کارتون موضوعی سه تقسیم بندی داریم که شامل سکوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی، جنایت و کودک کشی در غزه، خیانت و همراهی شیوخ عرب و شیطان بزرگ آمریکا می شود و در بخش کاریکاتور چهره نیز در دو مورد بازی با کلمات کرده ایم و برای این که موضوع نسل کشی را به جنایات این سیاستمداران دنیا ارتباط دهیم، اسامی آنها را با یکدیگر تلفیق کرده ایم که شامل «آدولف نتانیاهو!» و «بنیامین هیتلر» می شود و همچنین «شیمون پرز»، «ایهود اولمرت»، «باراک اوباما»، «ملک عبدلله (پادشاه عربستان)، «حمد بن عیسی آل خلیفه (پادشاه بحرین)»، «فرانسوا اولاند»، «دیوید کامرون» و«آنگلا مرکل» از دیگر سیاستمداران دنیا هستند که در این بخش کاریکاتور چهره آنها را به نمایش خواهیم گذاشت.
 
شجاعی طباطبایی تصریح کرد: ما می خواستیم که هنرمندان دنیا شباهت این افراد را به یکدیگر در آثارشان به نمایش بگذارند به خصوص در موضوع نسل کشی چرا که برخی از آنها به موضوعی به نام هولوکاست تأکید  و باور دارند که در جریان آن 6 میلیون یهودی کشته شده است و این موضوع را بهانه ای کرده اند تا امروز رژیم صهیونیستی خود عامل چنین نسل کشی در غزه باشد.
 
این کاریکاتوریست با بیان این که هر هنرمند می تواند 5 اثر در هر بخش ارائه کند ادامه داد: هنرمندان تا آخر مهرماه سال جاری مهلت دارند تا آثارشان را به نشانی [email protected]  ارسال کنند.
 
او ضمن اشاره به جوایز این مسابقه یادآور شد: جوایز بسیار خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده است و به نفرات اول هر بخش 1500 دلار به همراه لوح تقدیر و تندیس به نفرات دوم هر بخش 1000 دلار به همراه  لوح تقدیر و تندیس و به نفرات سوم هر بخش 700 دلار به همراه لوح تقدیر و تندیس اهدا خواهد شد.
 
شجاعی طباطبایی همچنین از اهدای 6 جایزه 500 دلاری به هرماه لوح تقدیر به دیگر برگزیدگان این مسابقه خبر داد.
 
این داور جشنواره های کاریکاتور بین المللی درباره پیش بینی خود از میزان مشارکت هنرمندان دنیا در این مسابقه بیان کرد: با وجود آن که تنها یک روز از اعلام فراخوان این مسابقه گذشته است اما تاکنون آثاری از هفت کشور دنیا برای ما ارسال شده است که پیش بینی می کنیم شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان ظلم ستیز دنیا باشیم.
 
او تأکید کرد: هنرمندان بسیاری در دنیا متوجه وحشی گری های رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه شده اند و برای همدلی و همکاری در چنین برنامه ای ابراز علاقه کرده اند.
 
شجاعی طباطبایی در خاتمه درباره چگونگی نمایش این آثار توضیح داد: این آثار را به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز هم به شکل نمایشگاهی و هم در فضای مجازی به نمایش خواهیم گذاشت که برای محل نمایشگاه موسسه صبا را در نظر گرفته ایم و در فضای مجازی نیز هم در سایت ایران کارتون و هم در سایت جشنواره هنر مقاومت این آثار به نمایش درخواهد آمد.
 
 
 





۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن