تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799084364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران در معرض بیماری های خودایمنی قرار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک پزشک طب کار خبرنگاران در معرض بیماری های خودایمنی قرار دارند بندرعباس-ایرنا- یک پزشک گفت:خبرنگاران به دلیل شرایط ویژه کاری بیش از سایر مشاغل در معرض بیماری های خود ایمنی هستند.


دکترفاطمه نوروزی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری خودایمنی (Autoimmune disease) هنگامی رخ می دهد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می کند.
وی ادامه داد:بیماری های خودایمنی می توانند اندام ها و بافت هایی از جمله گلبول های سرخ خون، عروق خونی، غده تیروئید، لوزالمعده، عضلات، مفاصل و پوست را درگیر کنند.
وی استرس و به هم خوردن الگوی صحیح خواب و تغذیه را از دیگر مواردی دانست که امکان ابتلا به عوارض آنها در خبرنگاران فراوانی بیشتری دارد.
دکتر نوروزی افسردگی های مزمن و دوره ای و همچنین برخی بیماری های عضلانی-اسکلتی که ناشی از نشستن دراز مدت پشت میز و کار با سیستم های رایانه ای را از دیگر مواردی دانست که خبرنگاران بیشتر در معرض آنها هستند.
همچنین این عوارض در عکاسان و تصویربرداران که باید دوربین های سنگین را با پایه های آن بر روی دوش خود حمل کنند و به سرعت در یک مسیر بدوند روی می دهد.
وی متذکر شد:میز و صندلی محیط کاری خبرنگاران نیز در بیشتر موارد مناسب نیست و کار کردن مداوم با کامپیو تر وصفحه مانتیتور بدون استراحت های کوتاه در فواصل کار به خصوص در خبرگزاری ها به مرور مشکلات بینایی و کمر درد وعوارض واختلالات اسکلتی عضلانی در اندام های فوقانی مانند مچ دست شانه وگردن را می تواند برای خبر نگاران ایجاد کند.
این پزشک رعایت الگوی صحیح خواب و تغذیه ،تحرک ،ورزش و پیاده روی را از جمله مواردی دانست که خبرنگاران باید آنها را جدی گرفته و به شدت رعایت کنند تا آسیب های شغلی آنان که در طب کار شناخته شده است به حداقل کاهش یابد.
وی همچنین توصیه کرد:خبرنگاران در رژیم غذایی خود مواد آنتی اکسیدان دار مانند سبزیجات و میوه ها مصرف میوه هایی که دارای رنگدانه و آنتی اکسیدان هستند مانند هندوانه، انگور و هلو و شلیل را مورد توجه قراردهند چرا که مصرف این نوع میوه ها علاوه بر تامین ویتامین ها ، باعث شادی و ایجاد نشاط وکاهش استرس در افراد می شوند.
به گفته دکتر نوروزی ،شاغلان در حرفه های خبرنگاری به دلیل اینکه زمان مشخصی برای صرف غذا ندارند، بهتر است مصرف دانه های روغنی از جمله انواع بادام، گردو، پسته، فندق و خشکبار را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانند و از زیاده روی در مصرف نوشابه ها و آبمیوه های مصنوعی که عرف پذیرایی در نشست ها و مناسبت های خبری است پرهیز کنند.
دکتر نوروزی همچنین با اشاره به فراوانی آسیب های حوادث ناشی از حضور در صحنه های خبری پرخطر مانند ،سیل ،زلزله ، آتش سوزی ،جنگ و موارد مشابه ،به خبرنگاران و عکاسان توصیه کرد:حفظ سلامتی و جان خود را به عنوان یک اولویت مهم تلقی کرده و نسبت به رعایت موارد ایمنی در این موقعیت ها حساسیت ویژه داشته باشند.
به گفته این پزشک افزون بر استرس، خبرنگاران به علت تماس مداوم و طولانی با وسایل الکترونیکی ارسال اخبار و گزارش ها مانند استفاده از تلفن، موبایل، رایانه در معرض مواجهه با امواج الکترومغناطیسی قرار دارند که که این امر می تواند منجر به بروز علایمی مثل خستگی پذیری (سندروم خستگی مفرط)، بی اشتهایی، سردرد، شروع و تشدید سردردهای می گرنی در افرادی که زمینه ابتلا به بیماری دارند شود.
دکتر نوروزی ادامه داد: اختلالات شنوایی و ناپایداری هیجانی، افزایش تحریک پذیری، خواب آلودگی، بی خوابی، اختلالات ریتم قلبی، بی ثباتی فشار خون و اختلالات غدد درون ریز بدن که جزئی از آن ناشی از اثرات حرارتی این امواج است.
وی اضافه کرد:خبرنگاران به علت کار در فضای باز و زیر نور خورشید وتماس طولانی با اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ممکن است دچار سوختگی های خفیف یا شدید پوستی ناشی از آفتاب (اثرات اشعه ماوراء بنفش) وهمچنین بروز ضایعاتی در الیاف الاستیک و منطقه سطحی در پوست شوند به طوری که در ناحیه صورت و گردن این عامل منجر به ضخیم شدن، چروک و پیری زودرس پوست را به همراه دارد.
این پزشک صاحب نظر در طب کار در پایان خاطرنشان کرد:انجام ورزش های مداوم روزانه، مرخصی های متناوب و منظم و نیز تفریحات مناسب از بهترین راهکارهای کاهش از استرس شغلی است که رعایت این نکات می تواند تا حدی اثرات منفی رویارویی های خطرزای شغلی خبرنگاران را کاهش دهد.ک/3
7192/668



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن