تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804150653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار خانوار روستایی هرمزگان زیر پوشش هیچ بیمه اجتماعی قرار ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هزار خانوار روستایی هرمزگان زیر پوشش هیچ بیمه اجتماعی قرار ندارند بندرعباس – ایرنا – مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان گفت: اکنون 10 هزار و 200 خانوار روستایی هرمزگان زیر پوشش و عضو این صندوق بیمه ای می باشند که این تنها 10 درصد جمعیت خانوارهای روستایی استان را شامل می شود.


محمد علی دشوارگر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 153 هزار خانوار روستایی در استان زندگی می کنند که 98 هزار خانوار روستایی هرمزگان عضو هیچ صندوق بیمه اجتماعی نمی باشند.
وی، دلایل این امر را اختیاری بودن بیمه و بی توجه ای مردم نسبت به آینده دانست زیرا افراد به دنبال دریافت خدمات آنی اند و آینده نگری کمتری دارند.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه اکنون 52 خانوار روستایی در هرمزگان از مزایای این صندوق استفاده می کنند، ابراز کرد: از این تعداد دو خانوار از مزایای از کار افتادگی و بقیه از مزایای فوتی بهره مند شده اند.
دشوارگر بیان کرد: 124 مرکز کارگزاری صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر (شامل دهیاری ها، شرکت های تعاونی تولید روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی) در استان وظیفه ثبت نام، تمدید و سایر خدمات این صندوق را در نزدیکترین محل به روستاییان بر عهده دارند.
وی اشاره کرد: کمترین سن لازم برای عضویت در این صندوق 18 سال و بیشترین سن برای مردان 55 و برای زنان 50 سال می باشد.
وی یادآور شد: اکنون سقف سنی برداشته شده و هرفرد بالای 50 سال می تواند عضو صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شود.
دشوارگر خاطر نشان کرد: مجلس مصوبه ای گذارنده که در صورت تایید شواری نگهبان و ابلاغ دولت دیگر قادر به بیمه کردن افراد بالای 50 سال نخواهیم شد.
وی اظهار کرد: بنابراین بهتر است این افراد هرچه سریعتر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر شوند.
مسوول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان بیان کرد : میزان حق عضویت سالانه این صندوق بنا به انتخاب فرد بین یک میلیون و 200 هزار ریال تا سه میلیون ریال می باشد و دولت نیز دو برابر پرداختی وی را پرداخت می کند.
وی خاطر نشان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا ( در 230 عنوان شغل مرتبط با کشاورزی ) می توانند با تایید اداره جهاد کشاورزی عضو این صندوق بیمه اجتماعی شوند.
مسوول صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان ابراز داشت: هنگام خلاء بیمه های اجتماعی ، فرد زمان رسیدن به سن بازنشستگی یا از کار افتادگی قادر به تامین هزینه های زندگی خود نمی باشد و دولت یا دیگران باید بار مالی هزینه های زندگی وی را تامین کنند که این امر با کرامت انسانی منافات دارد.
دشوارگر ادامه داد: فرد می تواند در سن فعالیت خود را زیر پوشش یک صندوق بیمه اجتماعی قرار دهد تا ضمن حفظ کرامت انسانی و عزت نفس ، هزینه های زندگی وی یا خانوده اش در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی یا فوت توسط بیمه تامین شود.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیمه هنگام فوت بیمه شده نسبت به حمایت از خانواده وی اقدام می کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان برای دریافت خدمات به شهرها مهاجرت کرده و حاضرند در کار های ساختمانی و سخت مشغول به فعالیت شوند ، یادآور شد: علت این امر قرار گرفتن در زیر پوشش چتر حمایت بیمه و تمرکز خدمات رسانی دستگاه ها به شهرها به جای روستاها می باشد.
دشوارگر بیان کرد: باید تمرکز خدمات رسانی ها به سمت روستاها باشد تا این قشر مولد که موتور محرک اقتصادی جامعه اند با دریافت خدمات مناسب برای ماندگاری در روستاها رغبت داشته باشند.
بنا به گفته وی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از نهادهایی است که سعی دارد با فراگیر کردن خدمات بیمه اجتماعی ماندگاری روستاییان را در سکونتگاه هایشان تثبیت کند ولی خدمات رسانی سایر نهادها نیز باید به جای شهر بر روستاها متمرکز باشد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان یادآور شد: مهمترین خدماتی که باید بیشتر در روستاها ارائه شود شامل بهداشت و درمان، آموزش های تحصیلی ، فنی و حرفه ای و کشاورزی نوین و همچنین ارائه خدمات ارتباطی مانند اینترنت می باشد.ک/3
8144/668



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن