تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798602671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان فائو از جنگل های مبتلا به بیماری سوختگی شمشاد بازدید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناسان فائو از جنگل های مبتلا به بیماری سوختگی شمشاد بازدید کردند نوشهر - ایرنا - هیاتی از کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از توده های جنگلی مبتلا به بیماری سوختگی شمشاد در غرب مازندران بازدید کردند.


معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کارشناسان متخصصان علوم جنگل هستند و با هدف مطالعه میدانی گسترش و تاثیر بیماری سوختگی شمشاد به ایران آمدند.
ˈعلی کیانˈ با بیان این که این هیات مناطق مختلف جنگل های هیرکانی را از نزدیک مشاهده کردند، اظهار داشت: بخشی از برنامه این هیات به بازدید از توده های شمشاد آلوده به بیماری سوختگی در لیرهسر تنکابن و همچنین پارک جنگلی سیسنگان نوشهر اختصاص داشت.
کیان تاکید کرد: هدف کارشناسان فائو از این بازدید، تبادل نظر با کارشناسان ایرانی و استفاده از تجارب مشترک برای مهار و کاهش خسارات بیماری سوختگی شمشاد بود.
وی یادآور شد: گسترش آفات و بیماریهای گیاهی تابع مرزهای سیاسی نیست و کارشناسان کشورهای مختلف برای حفظ طبیعت و پوشش گیاهی کشور خود باید با کارشناسان بین المللی تبادل نظر داشته باشند.
به گزارش ایرنا، هیات کارشناسی سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد به سرپرستی پرفسور ˈخوزه ماریا کنذالسˈ و با هدف بررسی علت خشکیدگی گونه های جنگلی در نقاط مختلف ایران به کشورمان سفر کرده اند.
این هیات طی روزهای گذشته به منظور بررسی علت خشکیدگی درختان بلوط از دشت برم و جنگل های آفت زده شهرستان کازرون استان فارس و نیز جنگل های بلوط استان ایلام بازدید کرده اند.
بیماری بلایت یا سوختگی شمشاد (Boxwood blight) نخستین بار در سال 1389 در ایران و در جنگل های آستارا و تالش دیده شد و در جنگل های هیرکانی از غرب به شرق گسترش یافت.
این بیماری باعث چروکیدگی و ایجاد لکه های قهوه ای و خشکیدگی کامل در برگ گیاه و مرگ سریع و گسترده بافت ها در بخش عمده یا همه قسمت های هوایی گیاه می شود.
شمشاد هیرکانی با نام علمی بُوکسوس هیرکانا (Buxus hyrcana) درختی همیشه سبز و بومی جنگل های هیرکانی در شمال ایران است که در فهرست گونه های گیاهی در خطر انقراض اتحادیه بین المللی حفظ طبیعت (IUCN) قرار دارد.
غلامحسن اشرفی نیا رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر به تازگی اعلام کرده است، روند گسترش بیماری سوختگی شمشاد در جنگل های غرب مازندران متوقف شده است.
وی با تاکید بر نامشخص بودن دلیل قطعی شیوع این بیماری یادآور شد: به طور کلی عواملی همچون خشکسالی، تک کشتی محصولات، ورود فرآورده ها و محصولات جنگلی آلوده از سایر مناطق و کشورها، استفاده از ارقام اصلاح شده که نسبت به یک آفت یا عامل بیماری حساسند و همچنین کاشت گونه های ناسازگار از مهم ترین علل طغیان آفات و بیماری ها است.ک/3
7517/1535/506/ 2025



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن