تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804057952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه همکاریهای قم و استان گنسو چین در بخش کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه همکاریهای قم و استان گنسو چین در بخش کشاورزی قم - ایرنا - هیات فعالان اقتصادی استان گنسو چین در سفر خود به ایران از دو منطقه کشاورزی قم بازدید کردند و با استعدادها و توانمندی های کشاورزی قم آشنا شدند.


اعضای این هیات عصر دوشنبه به همراه تعدادی از مسوولان و کارشناسان استان ابتدا از ˈدهکده کشاورزی و گردشگری زیتونˈ در آزاد راه قم – تهران و مزرعه زیتون فدک بازدید و در زمینه توسعه همکاریهای کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

* *بازدید از طرح در دست ساخت بوستان جنگلی کُروکودیل قم
مدیرعامل شرکت تعاونی کشت و صنعت ˈرویش مرتفع زیتونˈ در حاشیه بازدید هیات چینی از ˈدهکده کشاورزی و گردشگری زیتونˈ به خبرنگار ایرنا گفت: این دهکده به مساحت 72 هکتار در یک طرح پنج ساله قرار است بوستان جنگلی کُروکودیل را بسازد.
حامد حجازی افزود: مجوز 10 هزار راس کروکودیل را در این بوستان داریم که در فاز نخست آن یک هزار راس کروکودیل برای پایلوت پرورش داده می شود و کلنگ ساخت آن نیز به صورت رسمی در هفته دولت امسال به زمین زده می شود.
وی هدف از راه اندازی این بوستان را جلوگیری از انقراض نسل این حیوان که با آب و هوای قم سازگار است برشمرد و خاطرنشان کرد: بوستان کروکودیل در جهان یکی از پرجذابه ترین مراکز برای جذب گردشگر است که در حال حاضر در ˈقشمˈ (استان هرمزگان) بوستانی با 40 راس کروکودیل وجود دارد.
وی با بیان اینکه این دهکده شش ماه است که راه اندازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بخش شیلات دهکده با 72 هزار ماهی کَپور در حال فعالیت است و مهر ماه امسال این ماهی را برداشت می کنیم .
مدیرعامل شرکت تعاونی کشت و صنعت رویش مرتفع زیتون با بیان اینکه راه اندازی این دهکده موجب اشتغال مستقیم 50 نفر شده است، گفت: در صورت راه اندازی کامل دهکده زیتون تا 600 نفر به صورت مستقیم در این جا مشغول به کار می شوند.
حجازی همچنین خاطرنشان کرد: در قسمت گلخانه این دهکده 32 نوع بذر گل و میوه از آکادمی کشاورزی چینی وارد شده است که پس از مرحله آزمایشی ،گیاهانی که با محیط سازگاری داشته باشند به مرحله تولید می رسند.
وی بخش دیگر این دهکده کشاورزی را باغ پسته با مساحت 13 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: باغ پسته این مزرعه احیا و اصلاح شده که تا سه سال آینده به محصول می رسد، همچنین 14 هزار اصله درخت جدید برای فضای سبز غرس شده است و آبیاری آن به صورت قطره ای انجام می شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی کشت و صنعت رویش مرتفع زیتون شهربازی، بازارچه، فضای فرهنگی (مسجد، کتابخانه و رصدخانه)، هتل و مجموعه ورزشی را از دیگر بخش های دهکده کشاورزی و گردشگری زیتون برشمرد.
وی پیشنهادهای ارائه شده به هیات چینی را در زمینه های مشارکت در سرمایه گذاری، خرید کروکودیل و پرورش و بازاریابی آن، انتقال بذرهای مناسب با آب و هوای منطقه، انتقال ماهیان زینتی جدید، ساخت کارخانه فرآوری قارچ، پرورش کرم آرتیمیا و اجرای عملیات شوری زدایی مناطق کشاورزی اعلام کرد.
* بازدید از مزرعه زیتون فدک
این هیات چینی همچنین از باغ 120 هکتاری فدک که 80 هکتار آن به کشت زیتون اختصاص دارد در جاده قدیم قم – کاشان بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زیتون فدک در باره این مزرعه گفت: در ابتدا 24 نوع زیتون ایرانی و اروپایی را در مزرعه خود کشت کردم که در نتیجه انجام پژوهش های علمی و میدانی به این نتیجه رسیدم که سه نوع زیتون در آب و هوای گرم قم پرورش می یابد.
ˈسید احمد بلند نظرˈ که در کنار مزرعه فدک خود، کارخانه صنعتی فرآورده های زیتون نیز دارد، اظهار کرد: از سال 1374 در این مزرعه درخت زیتون کاشته ام.
وی خاطرنشان کرد: از روش های تجربی و مطالعاتی بسیاری مانند کاشت اُرگانیک برای افزایش محصولات باغ خود استفاده کرده ام که هیچ نوع مواد شیمیایی برای کشت و نگهداری درخت زیتون به کار نمی برم و محصول نهایی به طور کامل ارگانیک است.

** امیدواریم خواسته های هر دو طرف محقق شود
سرپرست هیات استان گنسو چین نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار ایرنا گفت: در این دو روزی که وارد ایران شده ایم استقبال خوب و صمیمانه ای از ما شد و امیدواریم در بخش های گوناگون همچون کشاورزی، تجاری و صنعتی تعامل و همکاری خوبی بین دو طرف ایجاد و خواسته های هر دو طرف محقق شود.
ˈلیˈ در رابطه با سرمایه گذاری در بخش کروکودیل دهکده زیتون نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان قم، سرمایه گذاری روی کروکودیل به طور حتم می تواند بازده خوبی به همراه داشته باشد.
همچنین ˈچوˈ یکی از اعضای هیات استان گنسو چین به خبرنگار ایرنا گفت: استان قم دارای توانمندی های خوبی است و در این سفر توانستیم با برخی از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه روابط اقتصادی آشنا شویم.

** با آبیاری نوین، 40 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار ایرنا گفت: در صورت مهیا شدن زیرساخت های کشاورزی و استفاده از سیستم آبیاری نوین حداقل 40 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب در سال خواهیم داشت.
ˈاسدالله مرتضویˈ اظهار کرد: اکنون حدود هشت هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری هستند و حدود 23 هزار هکتار تسطیح اراضی و یک هزار و 200 کیلومتر نیز در هشت سال اخیر لوله گذاری انجام شده است.
وی با اشاره به طرح عملیات آب و خاک تعاونی های تولید گفت: با یک هزار و 90 میلیارد ریال برای تسطیح زمین ها و لوله گذاری کشاورزی برای 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم هزینه شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قم ،میانگین بازده آبیاری در اراضی کشاورزی استان را بین 40 تا 42 درصد اعلام کرد در حالی که میانگین کشوری در این زمینه بین 30 تا 35 درصد است.
وی با بیان اینکه هنوز اهمیت اقدامات بهینه سازی با توجه به شرایط منابع آبی استان برای بهره برداران مشخص نشده است، تاکید کرد: با اجرای درست روش آبیاری عملکرد و سطح کشت افزایش می یابد.
مرتضوی تصریح کرد: در دنیا از هر متر مکعب آب دو کیلوگرم مواد خشک تولید می شود در حالیکه در کشور ما این رقم کمتر از یک کیلوگرم است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل کشاورزی ما این است که سرمایه گذار برای افزایش عملکرد، افزایش بازده و یا بهره وری آن و افزایش کارایی آب ندارد.
وی با بیان اینکه کشاورزی یک اقتصاد ˈزود بازدهˈ و ˈپایدارˈ است، خاطرنشان کرد: در این بخش افراد کمتر سرمایه گذاری می کنند.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین تاکید کرد که در زمینه ˈارزش آبˈ نیازمند به فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به همه اقشار جامعه هستیم.
وی با بیان اینکه توانایی فنی کشاورزی ایران بالاست، گفت: کشور چین آب و هوای غنی دارد و برخی از محصولات آب بَر (میزان مصرف آب بالا) می توانند در سایر کشورها مانند چین تولید و ˈآب مجازیˈ وارد کشور شود.
مرتضوی با تاکید بر اینکه در حد استراتژیک باید تولید داشته باشیم تا در تحریم ها دچار مشکل نشویم، اظهار کرد: می توان بقیه محصول های کشاورزی را از طریق آب مجازی وارد کشور کرد.
وی با بیان اینکه باید آب برای کشاورزی پایدار برنامه ریزی شود، گفت: باید ورود آب به سفره های زیرزمینی با مصرف آب برابر باشد و همچنین باید به جای کود شیمیایی از کُمپوست استفاده کنیم چرا که از این راه می توان با کمترین هزینه بافت خاک را نیز اصلاح کرد و عملکرد آن را افزایش داد.
نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو چین نیز با حضور مسوولان دو استان، همچنین مقامات کشوری و 200 نفر از سرمایه گذاران چینی روز یکشنبه گذشته در تالار معصومیه استانداری قم برگزار و نمایشگاه دو روزه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گنسو چین در محل نمایشگاه دائمی قم افتتاح شد.
در این نشست مسوولان استانی قم و گنسو بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند و گسترش روابط اقتصادی را زمینه ساز توسعه هر دو استان دانستند.
چینی ها همچنین در این نشست برای سرمایه گذاری در طرح های حمل و نقلی و چند طرح بزرگ دیگر استان قم اعلام آمادگی کردند.
چندی است مسوولان دو استان قم و گنسو، توسعه روابط اقتصادی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده اند.
استان ˈگَنسو (Gansu)ˈ در غرب چین قرار داد و دارای 26 میلیون نفر جمعیت است. ک/4
7406/ 550/ 605



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن