تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804871558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از استان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از استان یزد- ایرنا - خبرهای شهرداری، انتظامی، اداره تعاون و خبرهایی از شهرستان های بافق و ابرکوه، اهم خبرهای کوتاه استان یزد است.


با تخصیص اعتباری به میزان 800 میلیون ریال مرمت و بهسازی بوستان خبرنگار آغاز شد.
مرمت و بهسازی خانه باغی واقع در بلوار مدرس- شهرک بهاران که به تازگی به نام بوستان خبرنگار نامگذاری شده با تخصیص اعتباری به میزان 800 میلیون ریال در فاز یک توسط اداره فنی و عمران منطقه دو در دست اقدام است .
این بوستان در زمینی به مساحت 13 هزار و 715 متر مربع به صورت باغ و ساختمان ویلایی با زیربنای 250 مترمربع می باشد که در فاز یک ، مرمت دیوار بیرونی ساختمان اصلی به مساحت 120 متر مربع و نمای آن، همچنین تراس و قسمتی از پیاده روهای محوطه و فضای سبز در دستور کار قراردارد.
تکمیل این بوستان در فازهای بعدی وپس از تأمین اعتبار لازم امکان پذیر است.
***
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی یزد و حومه اظهار داشت: بیش از 400 نفر از رانندگان و عوامل اجرایی سازمان اتوبوسرانی در راستای ارتقاء سطح دانش فنی، اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و آمادگی روحی و روانی آموزش دیدند.
محمد جواد کریمی خاطرنشان کرد: این آموزش ها در 14 دوره با حضور کارشناسان مربوطه و روحانیون، با محوریت اخلاق، معارف اسلامی و احکام، قوانین جدید راهنمایی و رانندگی و امور ترافیک، تکریم ارباب رجوع و منشور اخلاقی سازمان برگزار شد.
*** عملیات عمرانی پارکینگ خیابان کاشانی که حدفاصل آتشکده تا چهارراه فاطمیه قراردارد با صرف هزینه ای بالغ بر 600 میلیون ریال به پایان رسید و آماده بهره برداری شد.
این پارکینگ از سوی واحد فنی عمرانی منطقه دو با صرف هزینه ای در حدود 600 میلیون ریال ساخته شده است.
350 مترمربع تخریب سنگ جدول قدیمی، 250 متر نصب سنگ جدول، موزائیک فرش و پیاده رو سازی، 2000 متر مربع روکش آسفالت و خط کشی مسیر از جمله اقداماتی می باشد که در این پروژه به انجام رسیده است.
***
حذف علف های هرز در سالجاری در 100 هکتار از باغچه های سطح شهر صورت گرفت و 30 هزار متر مربع گلکاری انجام شد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری یزد تصریح کرد در سالجاری در باغچه های بلوارهای جانباز، آزادگان، پروفسور حسابی، استاد احمد آرام، صیاد شیرازی، شهیدان انتظاری، 45 متری دانشگاه، شهید دهقان، شهید جوکار، استقلال، یزدباف، شهید عابدی، دهه فجر، امام صادق (ع) و ... که در مجموع به میزان 100 هکتار می باشد، خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و همچنین عملیات حذف علف های هرز نیز در آنها صورت گرفته است.
محمد صفدرپور افزود: در این مدت 30 هزار متر مربع گلکاری شامل کاشت گلهای فصلی و دائمی در میادین و پارکها و همچنین بلوار های سطح شهر به انجام رسیده و بیش از 9000 اصله درخت در سطح شهر هرس و خشکه بری شده است.
***
شش پل زیرگذر در سطح شهر یزد با صرف هزینه ای در حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال سنگ کاری و نورپردازی شد.
با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال، سنگ کاری و نورپردازی پل های حجاب، ضلع شمالی و جنوبی زیرگذر میدان امام علی (ع) ، زیرگذر میدان شهدای محراب، پل سرداران شهید، شهدای اصناف، تعاون و شهیدان احمدی در سه ماهه اول سالجاری از سوی سازمان رفاهی– تفریحی شهرداری یزد به انجام رسید.
نورپردازی میدان شهید بهشتی، رفوژ میانی بلوار جمهوری، زیرگذر حکیمیان ، رفوژ میانی بلوار امامزاده جعفر(ع) و المان های سطح شهر و از جمله برنامه های این سازمان تا پایان سالجاری است .
***
معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت:مرحله استانی مسابقات قرآنی به منظور شناسایی نفرات برتر برای حضور در مرحله منطقه ای مشخص شدند .
ˈ محمد رضا عرشیان ˈ افزود: در پایان مسابقات و در بخش درک مفاهیم قرآن ˈ سید محسن سالاری ˈ رتبه اول وˈ علی اصغر دهقان ˈ و ˈ رحمت الله خلیلی ˈ به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
وی اظهار داشت: در رشته قرائت تحقیق ˈ عباس بیگیˈ ، ˈ علیرضا طالبیان ˈ و ˈ منصور قانع ˈ و در رشته ترتیل ˈ مجید امینی ˈ ، ˈ محمدرضا عرشیان ˈ و ˈ کاظم جمالی نژاد ˈ به ترتیب رتبه های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.
این مسوول ادامه داد: در رشته حفظ نیز ˈ عباس فلاح ˈ در حفظ 20جزء ، ˈ محمدحسین ذوالفقاری ˈ حفظ 5 جزء و ˈ سید محمدمهدی دهقان نیری ˈ در حفظ یک جزء قرآن حائز رتبه نخست شدند.
عرشیان بیان کرد: در بخش خواهران نیز در رشته درک مفاهیم ˈ مرضیه دهقانی فیروزی ˈ ، ˈ طاهره ضیائی ˈ و ˈ راحله شمسی محمدآبادی ˈ حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: در بخش خواهران و در رشته ترتیل ˈ لیلا محمدی ˈ، ˈ زهرا تاج آبادی ˈ و ˈ فاطمه مزرعه سفیدی ˈ به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
عرشیان افزود: رتبه نخست حفظ 10 جزء خواهران به ˈ فرشته کاوه ˈ تعلق گرفت.
***
مسوول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: خانواده ها باید ورزش همگانی را برای تامین سلامتی و نشاط در جامعه نهادینه کنند.
ˈ آزاده دهقان ˈ در نشست نایب رئیسان هیات های ورزشی یزد افزود: توسعه ورزش همگانی در جامعه توسعه ورزش قهرمانی را در پی دارد.
وی اضافه کرد: بانوان و مادران می توانند با تشویق اعضاء خانواده و قرار دادن ورزش در سبد خانواده، ورزش همگانی را در جامعه نهادینه کنند.
این مسوول اظهار داشت: براین اساس باید توجه خاصی به مقوله ورزش بانوان داشت و با برنامه ریزی بانوان بیشتری به ورزش سوق داده شوند تا شاهد جامعه پرنشاط و پویا باشیم.
دهقان با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: به مناسبت گرامیداشت این دهه باید در بخش بانوان همچون سال های گذشته برنامه های خوب و پر محتوا طراحی و اجرا شود .
وی افزود: نایب رئیسان هیئت های ورزشی در اجرای هرچه بهتر این برنامه ها تلاش کنند.
***
محمد صفری هویدا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بافق به مقام نایب قهرمانی مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
تیم جودو این واحددانشگاهی به نمایندگی از استان یزد با سه شرکت کننده دیگر در مسابقات کشوری جودو دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت.
این دوره از مسابقات درنیمه دوم مرداد ماه جاری به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه آزاد واحد قائم شهر برگزار شد.
در این مسابقات 19 تیم در هشت وزن به رقابت پرداختند که در پایان محمد صفری هویدا از واحد دانشگاهی بافق موفق به کسب مقام دوم در وزن 73 کیلوگرم شد.
***
فرماندار بافق در سفر به دهستان سبزدشت مسائل و مشکلات مردم این دهستان را بررسی کرد.
ˈسید مهدی طلایی مقدمˈ به اتفاق بخشدار مرکزی بافق و جمعی از مسوولان اجرای این شهرستان به منطقه سبز دشت رفت و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد.
فرماندار بافق در این سفر از روستاهای موری آباد ، سعید آباد ، باجگان ، کرمانی و فیروزآباد بازدید و به صورت چهره به چهره با مردم دیدار کرد .
وی در نشست مسجد جامع روستای باجگان سبزدشت با حضور مردم منطقه برخی از مشکلات این روستاها را مورد بررسی قرار داد.
کمبود آب شرب و کشاورزی ، ایجاد راه دسترسی به مزارع، بهسازی جوی ها به منظور جلو گیری از هدر رفت آب زراعی،مرمت استخر و قنوات برای دسترسی بیشتر به آب کشاورزی با توجه به وضعیت خشکسالی، روشنایی معابر ، توجه به آثار طبیعی و بناهای باستانی، ایجاد مجتمع های دامداری و دامپروری و همچنین موارد مربوط به سرمایه گذاری در بخشهای مختلف ،از جمله مواردی بود که در این سفر مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.
طلایی مقدم با بررسی مشکلات دهستان سبزدشت بافق، نسبت به رفع آنها قول مساعد و پیگیری داد و از مسئولان مربوطه خواست تا برای برطرف کردن مشکلات مطرح شده تمام تلاش خود را به کار گیرند.
فرماندار بافق در حاشیه این بازدید همچنین با تعدادی از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد .
در دیدار فرماندار بافق و هیات همراه با چند خانواده ایثارگر دهستان سبزدشت، پدر و مادر شهیدان به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی و رشادت های فرزندان شهید خود پرداختند و طلایی مقدم ضمن قرائت فاتحه ،برای آن شهیدان علو درجات آرزو و از خانواده آنها تجلیل کرد.
دهستان سبزدشت بافق به مرکزیت روستای بساب، به شکل روستاهایی به هم پیوسته در فاصله 100 کیلو متری شهر بافق قرار دارد.
جمعیت این دهستان حدود چهار هزار نفر و شغل اصلی مردم کشاورزی و پسته مهمترین محصول زراعی آن است.
***
رییس کل دادگستری استان یزد گفت : تدبر در آیات قرآن مجید و انس و الفت با آن روح را تعالی و قلب را صیقل می دهد.
ˈ غلامحسین حیدری ˈ افزود : با تلاوت با تدبر آیات قرآن و توجه به معانی و مفاهیم عظیم این مصحف شریف می توان زندگی سعادتمند و رو به تعالی را رقم زد.
وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت : یاد مرگ و تلاوت قرآن زنگار ها را از دل می زداید و انسان باید با تاسی با آنها دل را صیقل دهد.
حیدری یادآور شد: غفلت ، دنیا زدگی و خطاهای ناخواسته موجب زنگار گرفتگی دل می شود که باید با انس با قرآن این زنگار ها را زدود.
این مسوول ، قرآن را فرصت بسیار خوبی برای انس با قرآن ذکر کرد و بیان داشت : باید فرصت ها را غنیمت شمرد و برای دوری از روزمرگی و غفلت های زندگی ماشینی به قران پناه برد.
***
رییس هیات فوتبال استان یزد از انتخاب ˈ سعید علی نژادیان ˈ برای قضاوت مسابقه بین تیم های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و استقلال تهران خبر داد .
ˈ محمد حسین رسولزادگان ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقه دو تیم درچارچوب هفته سوم لیگ برتر باشگاه های کشور در روز پنجشنبه بیست و سوم مرداد ماه از ساعت 19:15 در فولاد شهر اصفهان بر گزار می شود .
وی خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال ، ˈ علیرضا فغانی ˈ داور این مسابقه است که ˈ سعید علی نژادیان ˈ و ˈ محمد رضا ابوالفضلی ˈ کمک های او در امر قضاوت خواهند بود.
رییس هیات فوتبال استان یزد گفت: داور چهارم این مسابقه ˈ رضا کرمانشاهی ˈ و همچنین ناظر داوری نیز ˈ خداداد افشاریان ˈ است .
رسولزادگان گفت: از 100 داور فوتبال یزد در رده های مختلف علمی حدود 30 نفر آنها در امر قضاوت مسابقات مختلف لیگ کشور حضور دارند .
***
ریس پلیس آگاهی استان یزد گفت: پلیس مهریز 70 راس دام زنده قاچاق را کشف کرد.
ˈ سرهنگ ˈ علیرضا خالقی ˈ افزود: ماموران هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون بنز که از کرمانشاه عازم شهرهای جنوبی بود مشکوک و خودرو را برای بازرسیب متوقف کردند.
رییس پلیس آگاهی استان یزد در پایان از دستگیری یک نفر متهم و تحویل وی به مراجع قضایی خبر داد.
***
فرمانده انتظامی یزد از افزایش 23 درصدی کشفیات موادمخدر در این شهرستان طی سالجاری خبر داد.
سرهنگ ˈیوسف سپهوند ˈ گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان یزد از ابتدای امسالبا جدیت پیگیری شده است .
وی اضافه کرد: این موفقیت با افزایش فعالیت های ماموران و اقدامات ارزنده کلانتری ها تابعه در حیطه اقدامات اطلاعاتی و انتظامی و کار و تلاش مضاعف حاصل شد .
این مسوول اظهار داشت: تلاش شبانه روزی ماموران و ارائه آموزش همگانی کارشناسان پلیس و همچنین برخورد قاطع بافروشندگان موادمخدر و در نهایت مشارکت و تعامل مردمی از مهمترین عوامل این اقدام می باشد .
***
استاندار سابق یزد و جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه بمناسبت روز خبرنگار ، باحضور درمنزل ابوالفضل کارگر از خبرنگار ایرنا درابرکوه عیادت کردند.
ابوالفضل کارگر خبرنگار ایرنا ، از پیشکسوتان عرصه اخبار شهرستان ابرکوه که هفته گذشته بخاطر مشکلات دستگاه گوارشی دربیمارستان خاتم النبیاء (ص) ابرکوه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.
***
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با مراقبت های مناسب می توان در دوره سالمندی از زندگی لذت برد و زندگی با نشاطی داشت و از بیماری و ضعف در امان بود.
ˈمحمدحسن لطفیˈ در گردهمایی پیشکسوتان صنعت آب استان یزد که در محل در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد،افزود: برآوردهای رسمی بیانگر آن است که در صورت تداوم روند موجود، جمعیت سالمند ایران تا سال 1405به سه برابر افزایش یافته و به 15 میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.
این مسئول مفید واقع شدن برای دیگران، توانایی های بالقوه، مشارکت و امنیت به منظور افزایش کیفیت در زندگی، بهینه سازی فرصت ها برای سلامتی را از ویژگی های سالمندی سالم برشمرد.
وی افزود: در دوران سالمندی شاهد کاهش قدرت بدنی، اختلال در سیستم گوارش، قلب و عروق، اعصاب و ایمنی بدن خواهیم شد.
***
روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان یزد در اطلاعیه ای از تشکیل ستاد برگزاری هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: به همین منظور نخستین نشست برای هم اندیشی و برنامه ریزی برنامه های هفته دولت در این اداره کل برگزار شد.
در این این نشست تاکید شد که در هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر دستاوردها و عملکرد این اداره کل در اولین سال استقرار دولت تدبیر و امیدبه نحو شایسته ای به تصویر کشیده شود.
***
روابط عمومی دانشگاه یزد در اطلاعیه ای اعلام کرد که دفتر گسترش آموزش عالی در نشست اخیر خود با ایجاد سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد به طور قطعی موافقت کرد.
در این اطلاعیه رشته های جدید مددکاری اجتماعی، مطالعات منطقه ای و علوم اقتصادی، معرفی شد.
در حال حاضر 14هزار و 150دانشجو در 12 دانشکده و 46 گروه آموزشی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه با 373نفر عضو هیات علمی، 62 رشته مصوب کارشناسی، 83 رشته و گرایش کارشناسی ارشد و 36 رشته و گرایش دکترا فعالیت دارد. ک/1
7536/650



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن