تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی خبرگزاری رسا ـ طومار دانشجویان بسیجی آذربایجان‌شرقی خطاب به رییس قوه قضائیه و نامگذاری یکی از خیابان های تبریز با نام خبرنگار از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از دانشجویان عدالت خواه و مطالبه گر بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی استان آذربایجان شرقی نسبت به برگزاری دادگاه (م.ه) بیانیه ای صادر کردند که امضای این طومار هم اکنون در دانشگاه تبریز از سوی اساتید دانشجویان بسیجی ادامه دارد.
ابتدای متن این طومار با این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ « گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است، همه چیز ماست، منهای آن جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. » خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه آمده است: در روزهای اخیر خبری منتشر شد که پس از ماه ها دل های مردم ولایی و مسلمان ایران را از پیگیری مطالباتشان از سوی دستگاه قضایی خشنود کرد.
خبر برگزاری دادگاه مهدی هاشمی، دانشجویان مطالبه گر و مردم عدالتخواه را بیش از پیش نسبت به پیگیری اجرای عدالت امیدوار نمود. با اینکه می‌دانیم برخورد با وابستگان به کانون‌های قدرت و ثروت و آقازاده‌ها با فشار زیاد از سوی کسانی که حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادیشان با رانت خواری گره خورده است همراه است، اما انتظار مردم و دانشجویان از دستگاه قضا، شفافیت و عمل به مر قانون و پرهیز از هر گونه مصلحت سنجی است.
ما دانشجویان و جوانان استان ولایتمدار آذربایجانشرقی از قوه محترم قضائیه درخواست مجدانه داریم تا فارغ از فشارهای سیاسی برخی اشخاص و گروهها به همه ی موارد اتهامی فرد مذکور اعم از پرونده های قطور اقتصادی و امنیتی رسیدگی کرده و تنها عمل به مرّ قانون را ملاک ارزیابی خود قرار دهند.
دانشجویان عدالت خواه و مطالبه گر بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی استان آذربایجان شرقی تصریح کرده اند: در پایان امیدواریم رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی راه را برای اجرای کامل عدالت در کشور باز نموده و همه ی اشخاص خائن سزای اعمال خائنانه خود را ببینند.
یکی از خیابان های تبریز نام خبرنگار به خود می گیرد
صادق نجفی، شهردار کلانشهر تبریز در جلسه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: با پیگیری های اعضای این شورا در صدد هستیم یکی از خیابان های مناسب و در حال بازگشایی تبریز به نام خبرنگار نامگذاری کنیم.
براساس این گزارش، وی همچنین از حضور شهرداران هشت شهر کشور در تبریز خبر داد و گفت: ازاعضای شورای شهر دعوت می کنیم با حضور در جلسه این شهرداران همراه شهرداری تبریز باشند تا بتوانیم بیشترین بهره را از این جلسه مهم داشته باشیم.
نجفی در خصوص رفع مشکل ورودی و خروجی بزرگراه غرب تبریز گفت: در جلسه ای با اداره راه و شهرسازی و استانداری توافق کردیم 50 درصد این پروژه توسط شهرداری و بقیه هم توسط راه و شهرسازی به پایان برسد.
محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سوی جامعه پزشکی تبریز
اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای ابراز همدردی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی با تجمع مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، کشتار بی رحمانه مردم غزه را محکوم کردند.
این تجمع با همراهی سایر مردم تبریز نیز همراه شده و همه یک صدا فریاد آزادی غزه و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را فریاد زدند. در این تجمع، رییس دانشگاه، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حضور داشتند.
در قطعنامه پایانی این تجمع آمده است: حمله اشغالگران صهیونیست به گروه های امدادی و بیمارستان ها و منع دسترسی به کمک های انسانی و ایجاد مانع فراروی اقدامات آن ها، محاصره و جلوگیری از خروج مجروحان و ورود نیروهای پزشکی تخصصی، تخریب گسترده اماکن مسکونی و محیط زیست از بارزترین نمادهای ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است.
این بیانیه افزوده است: از صلیب سرخ جهانی خواستاریم زمینه اعزام نیروهای تخصصی بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و دارویی به غزه و انتقال مجروحان را فراهم کند، بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور جهت پذیرش و ارائه خدمت به مجروحان و مصدومین غزه از لحاظ درمانی بهداشتی و توانبخشی در آمادگی کامل می باشند.
جامعه پزشکی استان آذربایجان شرقی در این قطعنامه با تأکید بر امدادرسانی سریع به مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خاطرنشان کرده است: جامعه پزشکی جهت اعزام به منطقه مظلوم غزه در قالب تیم های درمانی تخصصی و بیمارستانی اعلام آمادگی کرده و آماده است تا با دایر کردن بیمارستان های صحرایی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در منطقه مقاوم غزه اقدام کند.
75 گروه جهادی به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام می شوند
عبدالله شادی، مسؤول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا گفت: 75 گروه جهادی از دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به مناطق محروم تشکیل شده که این گروه های جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی و غیربسیجی مراکز علمی و دانشگاهی استان است که طی دوره های 15 روزه به مناطق محروم و روستائی استان اعزام می شوند.
وی رویکردهای اصلی اردوهای هجرت دانشجوئی در سالجاری را علمی و جهادی اعلام و اظهار داشت: ورود به مسایل عمرانی برای امسال محدودتر از سال های گذشته بوده و بیشتر هدف این اردوها حضور در عرصه های علمی و آموزشی خواهد بود.
شادی اضافه کرد: توجه به تربیت درون گروهی از ویژگی های مهم و بارز اردوهای جهادی دانشجوئی برای سالجاری است که در این راستا تلاش می شود نسبت به تربیت و استعدادپروری نیروهای جوان و آماده در زمینه هایی همچون کشاورزی، آبخیزداری، کلاس های آموزشی و امدادی اقدام شود./935/د101/ب



۱۳۹۳/۵/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن