تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805778365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهایی کوتاه از استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرهایی کوتاه از استان یزد یزد - ایرنا - خبرهای انتظامی، شهرداری، بهزیستی و خبرهای شهرستان های بافق و اردکان، اهم خبرهای کوتاه استان یزد است.


فرمانده انتظامی یزد از کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق پوشاک خارجی و سیگار از دو خودرو در این استان خبر داد .
سرهنگ ˈایرج کاکاوندˈ ضمن اشاره به کشف 1910 قلم پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی افزود: در بازرسی از این خودروها انواع پوشاک قاچاق شامل: 1645 ثوپ بلوز زنانه و 265 ثوپ لباسهای بچگانه کشف شد.
این مسوول با بیان اینکه پلیس آگاهی یزد در طرح جمع آوری مواد دخانی خارجی و قاچاق بیش از 59 هزار نخ انواع سیگار خارجی را کشف کرده از دستگیری پنج متهم در این رابطه خبر داد.
***
معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت :با موافقت شهردار یزد و در اقدامی کارشناسی شده، عملیات تفکیک در مقصد متوقف و قرارداد پیمانکار آن فسخ شد.
امین مقدم در این خصوص گفت :شهرداری یزد به منظور حفظ سلامت شهروندان از منافع مالی خویش گذشته و عملیات تفکیک در مقصد را متوقف کرد.
وی افزود: اخیرا با حضور پیمانکار سازمان مدیریت پسماند در محل دفن پسماندهای خانگی، مواد قابل بازیافت از پسماند های تر جدا شده و مواد تفکیک شده از طریق مزایده به فروش می رسید .
معاون خدمات شهری شهرداری یزد ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه فعالیت افراد در این محل، آنان را در معرض انواع آلودگی ها و بیماری های قابل انتشار قرار می داده و ورود آنها به محیط شهری، به عنوان انتقال دهنده بیماری و تهدید سلامت عمومی محسوب می شد و تصمیم گرفته شد برای حفظ سلامت عمومی این برنامه متوقف شود.
وی با اشاره به ورود پسماند خشک به همراه زباله های خانگی به محل دفن گفت: این مسئله گویای عدم تفکیک پسماندها از سوی شهروندان است.
مقدم در این زمینه افزود: با توجه به اینکه تجزیه این نوع پسماند سال ها در طبیعت به طول می انجامد، تفکیک مواد قابل بازیافت در منزل، می تواند به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن کمک شایانی کند .
معاون شهردار یزد تصریح کرد: در این راستا معاونت خدمات شهری در نظر دارد با بهبود سیستم جمع آوری زباله خشک، از مشوق هایی برای ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا استفاده کند.
***
معاون توان بخشی سازمان بهزیستی استان یزد از برگزاری جشنواره منطقه ای تتاتر معلولان چهارم بهمن ماه سالجاری در این استان خبر داد.
ˈناصر صباغزادگان ˈ افزود: این جشنواره به مدت چهار روز با حضور استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد برپا می شود.
وی زمان ارسال متون نمایشنامه ها به جشنواره مذکور را تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت:موضوع نمایش در این جشنواره آزاد است و حداقل دو سوم از بازیگران نمایش باید از افراد معلول باشند.
***
مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق گفت: در دوسال گذشته 610 میلیارد ریال به بخشهای عمران ، آبادانی و توسعه فرهنگی شهرستان بافق کمک کرده ایم.
ˈمحمد جواد عسکریˈ افزود:یکی از مزایای مدیرت بومی در دستگاههای اجرایی شهرستان بافق به ویژه شرکت سنگ آهن ، توجه به پیشرفت و توسعه پایدار و رونق و بالندگی این شهرستان است.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق وظایف قانونی خود را یاد آور شد و گفت: از نظر قانونی موظف به پرداخت و کمک در مباحث عمران ، زیست محیطی و مالیات برارزش افزوده هستم با این وجود در دوسالی که تصدی ، شرکت سنگ آهن مبلغ 610 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش های گوناگون کمک کرده است .
عسکری به برخی از این هزینه ها اشاره و تصریح کرد :در این مدت 180 میلیارد ریال به حسینیه ، تکایا، محافل فرهنگی و مذهبی برای جذب بیشتر جوانان ،40 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان از طریق خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی و بیمارستانی و تامین امکانات ایاب و ذهاب و اسکان و پذیرایی پزشکان متخصص از یزد به بافق ، 10 میلیارد ریال هم در بخش توسعه فضا و تجهیزات آموزش و پرورش هزینه و پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق، دوام اقتصادی و پیشرفت و توسعه بافق را منوط به راه اندازی طرح های جوار معدنی اعلام کرد و گفت: طرح های توسعه و جوارمعدنی از جمله آگلومراسیون ، گندله سازی ، فولاد و غیره اگر اجرا نشود تا چند سال آینده اقتصاد شهر بافق و ساکنین آن با خطر جدی رکود روبرو خواهند بود.
عسکری با بیان اینکه بحث خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق مربوط به امروز و دیروز نبوده افزود: سهام این شرکت سال 1378 طبق قانون به بخش غیر دولتی واگذار شده است.
این مسوول روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: خبرنگاران و روحانیون با قلم و بیان خود می توانند بحث خصوصی سازی را که قانونی و مربوط به زمان گذشته است برای مردم باز گو کنند تا در آینده شاهد اینگونه تنش ها و ضرر ها در جامعه و اقتصاد شهر و کشورمان نباشیم.
***
رقابت های انتخابی کشتی آزاد بسیج استان یزد برای اعزام به مسابقات کشوری بسیج برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.
این مسابقات با حضور 100 ورزشکار از یزد، اردکان، مهریز، خاتم، میبد، ابرکوه و بافق در سالن شهدا پنبه کاران برگزار شد.
در پایان این مسابقات در اوزان مختلف ˈ علیرضا قره چایی ˈ ، ˈ مهدی حیدر ˈ ، ˈ ارسلان حسین زاده ˈ ، ˈ محمد کاظم موسی زاده ˈ ، ˈ میلاد افغمی ˈ ، ˈ محمد مهدی بیگی ˈ ، ˈ عرفان دهقان ˈ ، ˈ سید مجتبی حسینی نسب ˈ ، ˈ محمد امین منصوری ˈ و ˈ محمد دلوچی ˈ مقام اول را کسب کردند .
***
به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، مسئول بسیج رسانه استان و شهرستان اردکان ، فرمانده و مسئولان سپاه الغدیر با حضور در دفتر امام جمعه از خبرنگاران برترتجلیل کردند.
سردار ˈعلی اکبر فتوحی ˈ در این دیدار ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه و فعالان این عرصه با مقدس خواندن فعالیت های خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی، قرآن را سرلوحه کار خبرنگاران عنوان کرد .
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: خداوند در قرآن کریم عظیم ترین خبرها را برای بشریت عنوان کرده و اصول خبرنگاری باید بر مبنای این کتاب الهی تنظیم شود.
وی افزود: از ویژگی های رسانه های دینی این است که پیام خدا را منتشر نماید و حق محور و عدالت محور باشد.
***
فرماندار مهریز گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در توسعه روستاها نقش مهمی بر عهده دارند.
سید محمد رستگاری ˈ روز سه شنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی این شهرستان افزود: طی سال های گذشته دهیاران کارهای مهمی را در روستاها انجام داده اند .
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی و دهیاران با همدلی و همکاری و ارتباط تنگاتنگ با مردم و همراهی مسولان اجرایی در شهرستان مهریز برنامه های خوبی را انجام داده اند .
فرماندار مهریز اظهار داشت: دولت و نظام از فعالیت های دهیاران در انجام رسالت و وظایف مهمی که بر عهده دارند به جد حمایت می کند و این حمایت ها و همراهی ادامه دارد .
***
فرمانده انتظامی یزد از دستگیری یک زوج سارق و اعتراف آنها به 10 میلیارد ریال سرقت از شهروندان در این استان خبر داد.
سرهنگ ˈایرج کاکاوندˈ گفت: این سارقان در تفت نسبت به سرقت طلاجات و وجوه نقد از منازل مردم اقدام می کردند .
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان آگاهی افزود: در این رابطه زوج سارقی شناسایی و دستگیر که در بازجویی های انجام شده به سه فقره سرقت به عنف و 17 فقره سرقت از منازل شهر تفت اعتراف کردند.
***
آخرین وضعیت کارگران مجتمع چادرملوی شهرستان اردکان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ، جلسه کمیسیون کارگری در محل سالن شهید عباسی فرمانداری اردکان با حضور ˈعبداللهیˈ مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، ˈحسین اسماعیلیˈ فرماندار اردکان و جمعی از نمایندگان کارگری استان و تعدادی از روسای ادارات مربوطه برگزار شد.
این جلسه با دستور کار بررسی آخرین وضعیت کارگران معدن چادرملو و شرکت آسفالت طوس تشکیل شد.
فرماندار اردکان دراین جلسه ضمن تاکید بر پیگیری ویژه جهت مشخص شدن نتایج جلسه قبل کمیسیون کارگری، با تعیین وقت معین خواستار اعلام نتیجه نهایی مطالبات کارگران شد.
در ادامه یکی از تاکیدات مهم فرماندار و اعضای کمیسیون کارگری استان و شهرستان، لزوم به کارگیری کارگران بومی در واحدهای صنعتی شهرستان بود که مقرر گردید در صورت جذب نیروی غیربومی به صورت فراخوان در استان جهت استخدام نیرو اقدام و در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی بر اخذ سوابق فرد از مراجع قضایی تاکید شد.ک/1
1968/650



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن