تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821193569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اخبار کوتاه استان یزد یزد - برداشت محصولات کشاورزی و مسابقات فوتسال جام رمضان اهم خبرهای کوتاه استان یزد است .


مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول بادام در سطح باغات این شهرستان امسال 20 درصد نسبت به پارسال کاهش نشان می دهد .
ˈ ˈمحمد حسین حکیمی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش نزولات جوی و تداوم خشکسالی از علل اصلی کاهش برداشت این محصول است .
وی ادامه داد: یک هزار و 200 هکتار از سطح باغات و مزارع مهریز به کشت بادام اختصاص دارد و بطور متوسط از هر هکتار حدود 200 کیلوگرم بادام برداشت می شود .
مدیر جهاد کشاورزی مهریز مهمترین مناطق زیر کشت بادام در این شهرستان را شامل: دهستان های تنگچنار ، ارنان و خورمیزات و حومه شهر عنوان کرد.
***
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه گفت : کار برداشت محصول انجیر با توجه به شرایط آب و هوایی از سطح باغات این شهرستان آغاز شده و از سطح 20هکتار بیش از80تن انجیر برداشت و روانه بازار مصرف شود که این رقم 10درصد نسبیت به پارسال افزایش دارد.
ˈمحمد علی حاتمی زاده ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متوسط عملکرد این محصول سه تن در هر هکتار و در بعضی از باغات این شهرستان تولید این محصول بالای پنج تن می باشد.
وی با بیان بیشترین تولید انجیر درباغات دهستان فراغه است ادامه داد : انواع انجیر مله ، زرد ، سیاه و آبان ماهی ارقام انجیر این شهرستان هستند و بهترین نوع محصول آن رقم زرد است که از لحاظ طعم و کیفیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
***
مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت:برداشت محصول گندم در سال زارعی جاری و در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن تا 10 درصد کاهش نشان می دهد .
ˈ محمد حسین حکیمی ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش شدید نزولات جوی ، کم آبی و خشکسالی از علل اصلی این کاهش محصول بوده است .
وی با اشاره به اینکه 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به محصول گندم اختصاص دارد ادامه داد: عمده مناطق برداشت گندم در مهریز در بخش مرکزی و مناطق ارنان ، تنگچنار ، خورمیزات و حومه شهر است .
مدیر جهاد کشاورزی مهریز اظهار داشت: حدود 300 خانوار در بخش مرکزی این شهرستان در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصول گندم فعالیت دارند .
***
امام جمعه هرات خاتم گفت: پیگیری جدی روسای اداره راه و شهرسازی دو استان یزد و کرمان در تسریع دو بانده کردن جاده هرات شهربابک یک ضرورت است .
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضائی ضمن تذکر به رئیس ادارات راه و شهرسازی دو استان یزد و کرمان ،خواستار پیگیری جدی و تسریع در دو بانده کردن جاده هرات شهربابک شد.
***
مسابقات فوتسال جام رمضان یزد با قهرمانی تیم استیلا کویر ایده آل به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا ، در فینال این رقابت ها تیم های استیلا کویر ایده آل و شهدای محمد آباد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم استیلا کویر با نتیجه چهار بر صفر حریف خود را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.
همچنین در دیدار رده بندی نیز تیم های فولاد آلیاژی و مهررایان مقابل یگدیگر قرار گرفتند که دو تیم در پایان به تساوی دو بر دو دست یافتند و تیم فولاد آلیاژی در ضربات پنالتی با نتیجه 4بر دو و در مجموع 6 بر 4 به پیروزی رسید و در رده سوم قرار گرفتند. ک/1
7541/650



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن