تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821163051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت رژیم صهیونیستی از نوآوری های فلسطینی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وحشت رژیم صهیونیستی از نوآوری های فلسطینی ها تهران - ایرنا - دبیر کنفرانس حمایت از انتفاضه ملت فلسطین گفت: اسرائیل در جنگ ماه اخیر هیچ نوآوری نداشت اما فلسطینی ها نوآوری های زیادی همچون عملیات دریایی، موشک های بیشتر و تونل ها را داشته که وحشت زیادی را برای رژیم صهیونیست و آمریکا ایجاد کرده است.


به گزارش روز دوشنبه شبکه قرآن و معارف سیما حسین شیخ الاسلام در برنامه شب آسمانی، ضمن بررسی و تحلیل مسائل فلسطین اشغالی گفت: منطقه فلسطین در طول تاریخ به عنوان یک منطقه بسیار مهمی مطرح بوده چون این سرزمین منطقه اتصال سه قاره مهم جهان یعنی آفریقا، اروپا و آسیا است.
وی افزود: این سرزمین بر روی نشر افکار و فرهنگ ها بسیار تاثیرگذار بوده و به همین دلیل محل بعثت پیامبران نیز در این سرزمین قرار گرفته و حضرت موسی، عیسی، زکریا و یحیی و بسیاری از پیامبران دیگر نیز در این سرزمین قرار داشته اند.
مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از آن که نفت در این منطقه پیدا شد وهمه فهمیدند که این ماده نقش بسیار زیادی بر روی تعیین قدرت ایفا می کند، استکبار تصمیم گرفت تا بر روی این قدرت کنترل داشته باشد و در همین راستا یک طرح کوتاه مدت و طرحی بلند مدت را برنامه ریزی کردند.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرح کوتاه مدت این بود که شاه ، امیر و حکومت ها را بخرند، از طرفی روحیه مردم این منطقه را مطالعه کردند و دریافتند که این مردم، مسلمانانی متمدن و دارای فرهنگ هستند بنابراین تصمیم گرفتند تا افرادی از جنس خودشان را وارد این منطقه کنند و از این جا بود که طرح های صهیونیست ها آغاز شد.
شیخ الاسلام افزود: پرچم هرکشوری ناموس آن کشور است. ما بر روی پرچم خود شعار «لا اله الا الله» را داریم و این به معنای آن است که هرگز از این شعار دست برنخواهیم داشت و بر روی پرچم اسرائیل نیز دو خط آبی است که این دو خط نشان دهنده نیل و فرات است.
وی اضافه کرد: همه میادین نفتی در بین این دو رود قرار دارد و آبراه های مهم نیز در میان این دو رود است و لذا رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا برای رسیدن به اهدافش رنگ قداست مذهبی بزند.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل از همان ابتدا با خشونت، تجاوز خود را شروع کردند و از طرف دیگر زمین های اطراف را خریدند. البته اسراییل از ابتدا دهکده ها و خانه ها را نابود کردند و همه را می کشتند و فقط چند نفر را زنده نگه می داشتند.
وی مطالب بعضی از رسانه های خارجی مبنی بر فروش رضایتمندانه زمین از سوی فلسطینی ها را سرپوشی بر جنایات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: زمین هایی که رژیم صهیونیستی خریداری کرده، یک هزارم از سرزمین فلسطین نبوده که توسط مزدوران عرب فروخته شده و زمانی که ملت فلسطین متوجه نیت اسرائیل شد، فتوی به حرام بودن فروش زمین ها را دادند و حتی اگر کسی این اشتباه را می کرد، اعدام می شد.
شیخ الاسلام همچنین گفت: در ابتدا انگلیسی ها و پس از آن آمریکا از این رژیم غاصب حمایت می کردند و آمریکا با خود اندیشید که اگر می خواهد کاری کند که همه ملت ها و حکومت ها موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند، باید حمایت کند تا این رژیم جنایتکار ارتشی قوی داشته باشد. از طرفی هم طرح سازش را پیش بردند تا کشورهای عربی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند.
وی ادامه داد: پس از آن یهودی و غیریهودی که خوی تجاوز داشتند به سرزمین های اشغالی کوچ کردند تا این که در سال 1357 با انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آن ها به هم خورد و امام روش جدیدی را ابداع کرد که اساس آن اسلام و تکیه اش رای مردم ظلم ستیز و عدالت خواه بود.
شیخ الاسلام گفت: امام خمینی(ره) در دوران جوانی خود نیز به نابودی اسرائیل اعتقاد داشت و پس از آن نیز در سخنرانی های قبل از انقلاب سه موضوع شاه و استبداد، استکبار و آمریکا و همچنین صهیونیست و اسرائیل را مطرح کرد.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام با درایت خود روز آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند تا مردم با دهان روزه به یاد قدس شریف باشند و به این ترتیب سعی داشتند این موضوع را به جهان اسلام معرفی کنند و اولین جایی هم که این نامگذاری اثر خود را گذاشت، کشور مصر بود.
این کارشناس افزود: استکبار در ابتدا متوجه اقدامات امام(ره) نشد اما در سال 66 در مراسم حج، خانواده آل سعود آن جنایت را انجام داد و 150 نفر از حاجیان و برخی از حاجیان فلسطینی را به شهادت رساند و پس از آن در فلسطین به اسم شهدای برائت، مراسم تشییع برگزار کرده و علیه خاندان سعودی دست به تظاهرات زده و انتفاضه را به راه انداختند.
فراهنگ(1)**1003**1569



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن