تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799128272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز 17 هزار لیتر بر ثانیه ای آب در شهرکهای صنعتی /نبود قانون حمایتی خاص صنایع کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی اعلام کرد: نیاز 17 هزار لیتر بر ثانیه ای آب در شهرکهای صنعتی /نبود قانون حمایتی خاص صنایع کوچک خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به اینکه نیازمند 17 هزار لیتر آب در شهرک های صنعتی هستیم ، گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار و 500 لیتر بر ثانیه آب در شهرکها وجود دارد؛ اما این شهرک ها نیازمند 17 هزار لیتر آب بر ثانیه هستند تا بتوانند به صورت فعال کار کنند و این در حالی است که 92 درصد از آب کشور به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ مرداد ساعت 11:49



به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، سیدابریشمی در همایش عملکرد 50 سال تلاش صنایع کوچک که امروز در محل سالن اجلاس سران با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آقای نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیران وزارت صنعت برگزارشد، اظهار کرد: کشورهای درحال توسعه سالها است که به دنبال مدلی برای رشد و توسعه صنعتی در کشور هستند تا بر اساس آن بتوانند بر مشکلات خود فائق آیند و بر همین اساس برخی از همین کشورها از یکی دو دهه قبل در راستای بالا بردن انعطاف پذیری خود در امر تولید و سرمایه گذاری به گسترش صنایع کوچک و متوسط پرداخته اند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنایع سنگین به تنهایی قادر به رفع مشکلات اقتصادی کشور و ارتقا آن به یک کشور توسعه یافته صنعتی نیست ،عنوان کرد: توجه به توسعه صنایع کوچک باعث ایجاد اشتغال برای بخش وسیعی از جامعه در گستره کشور و تاثیر زیاد بر رشد و توسعه اقتصادی می شود که این امر در کشور ما از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان سیاست گذار و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به عنوان متولی ونهاد اجرایی و حمایتی پیگیری می شود.
وی افزود: در آغاز برنامه سوم عمرانی کشور که از سال 1341 تا 1345 ادامه داشت نظام برنامه ریزی کشور به نظام برنامه ریزی 5 ساله تبدیل شد و در آن زمان راهبردها و سیاست های توسعه صنعتی کشور مشخص و دولت با ایجاد برخی از زیرساخت های توسعه ای به این نتیجه رسید که باید بخش صنعت تقویت شود.
سیدابریشمی خاطرنشان کرد: در این برنامه بود که سازمان نواحی صنعتی به منظور برنامه ریزی و اجرای طرح های مربوط به نواحی صنعتی در سال 1343 تشکیل شد و با گذشت نیم قرن از آغاز به کار سازمان نواحی صنعتی تغییرات نسبتا زیادی در طول چرخه عمر این سازمان در سال 1384 سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ماموریت خدمت رسانی به صنایع کشور و به طور خاص صنایع کوچک را بر عهده گرفت و در این راستا این سازمان با ایجاد 31 شرکت استانی به عنوان بازوی اجرایی نقش پررنگی در توسعه صنعتی کشور ایفا می کند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک 91 درصد از صنایع کشور را تشکیل می دهند که 41 درصد از اشتغال صنعتی در حوزه صنایع کوچک ایجاد شده و 24 درصد از سرمایه گذاری در حوزه صنعت در این بخش است.
سیدابریشمی عنوان کرد: اهمیت توانمندسازی صنایع کوچک و ارتقا توان رقابتی آنها موجب شده تا سازمان بویژه در یک دهه اخیرو در راستای وظایف اساسنامه ای خود طیف وسیعی از خدمات متنوع از حمله خدمات فنی، مهندسی، مشاوره ای، آموزشی، ارتقا مهارت های کارکنان، تامین مالی و ارتقا سطح فناوری را در قالب 84 پروژه توسعه خوشه ای دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای در حال حاضر دارای 930 شهرک و ناحیه صنعتی است که در 731 شهرک به بهرهبرداری رسیده آن 61 هزار واحد تولیدی و در دست ساخت و ساز وجود دارد.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: در راستای شتاب بخشی به توسعه صنعتی تلاش های متعددی انجام شده و ابلاغیه وزیر صنعت در خصوص ترغیب صنعت گران به سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی با اعمال تخفیف های لازم در حقوق انتفاع از خدمات زیربنایی، پیشنهاد و پیگیری اصلاح قوانین و مقررات مخل تولید از مجلس، تشکیل کمیته هم اندیشی سازمان های توسعه ای،عقد تفاهم نامه ایجاد شهرک های صنعتی مشترک ایران و چین و اختصاص 100 هزار میلیارد ریال جهت رونق صنایع کوچک با اولویت رونق بخشی به صنایع کوچک در حال بهره برداری از جمله این پیش بینی ها است.
سیدابریشمی ادامه داد: همچنین اصلاح دستورالعمل حق بهرهبرداری از زمین های اعیانی و تاسیسات شهرکها و نواحی صنعتی در سال 93 در راستای تسهیل استقرار سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، اصلاح ضوابط اجرایی قانون مالیات های مستقیم، واگذاری اداره 81 شهرک و ناحیه صنعتی به صاحبان صنایع مستقر در شهرک ها و بهرهبرداری از 21 شهرک و ناحیه صنعتی جدید از حمله این پیش بینی ها است.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به چالشهای پیشرو سازمان و شرکتهای استانی خاطرنشان کرد: عدم کفایت منابع مالی جهت ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری به صنایع کوچک، قوانین و مقرارتی که مانع توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک است، مشکلات مربوط به تامین امکانات زیربنایی مورد نیاز شهرک ها، عدم وجود قانون حمایتی خاص صنایع کوچک و نداشتن ساختار و نظام مالی و بانکی مناسب برای ارائه خدمات بانکی و مالی با کمترین بروکراسی به صنایع کوچک از جمله مشکلات سازمان شهرکهای صنعتی است.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن