تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803034234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج هزار طرح نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پنج هزار طرح نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد مشهد - ایرنا - دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون 60 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد پنج هزار طرح متعلق به این استان است.


به گزارش روز شنبه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ˈفیروز ابراهیمیˈ افزود: این در حالی است که هنوز منابع بانکی، جانمایی لازم و مزیت سنجی برای طرحهای نیمه تمام کشور انجام نشده و روز به روز هم به این طرح ها افزوده می شود.
وی صدور بی رویه مجوز طرح های صنعتی را به عنوان یکی از مشکلات حوزه صنعت عنوان و بیان کرد: با صدور بی رویه مجوز برای طرح های صنعتی با دست خود سرمایه های کشور را به مشتی آهن و آجر تبدیل کرده و به زمین پیچ می کنیم اما هیچ گونه تولیدی انجام نمی گیرد.
وی گفت: در شرایطی که این تعداد طرحهای نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد همچنان صدور مجوزهای تاسیس واحدهای صنعتی ادامه دارد و این به ضرر صنعت کشور است لذا نگاه ما به نیازها و سرمایه های کشور باید واقعی باشد.
دبیر خانه صنعت خراسان رضوی با اشاره به تعطیلی 14 هزار کارخانه در کشور طی چند سال گذشته، گفت: هم اکنون طبق آمار رسمی نرخ مرگ و میر صنعت در کشور بیش از 15 درصد است.
ابراهیمی لازمه خروج از رکود را رونق تولید دانست و افزود: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی آسیب شناسانه به مشکلات اقتصادی پرداخته اما روش های اجرایی این بسته نامشخص است.
وی ادامه داد: چنانچه لایحه حمایت از تولید ملی که طی چند مرحله نسبتا چکش کاری شده است زودتر برای تصویب مجلس برده شود، بهتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در زمینه قوانین اقتصادی مشکل زیاد وجود ندارد، اظهار کرد: برای مثال قانون بهبود فضای کسب و کار یک قانون بسیار عالی است و اگر اجرا شود مشکلات کسب و کار کشور حل خواهد شد، اما مشکل ما در اجرای قوانین است.
ابراهیمی در باره شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: کارشناسان معتقدند خروج از رکود مهمتر از کاهش تورم است این درحالی است که کاهش تورم یکی از دلایل افزایش رکود است.
وی تاکید کرد: اقتصاد کشور باید بطور کامل از مرحله تورمی خارج شده و انرژی آن به منظور خروج از رکود به کار گرفته شود.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر همواره قیمت ها سرکوب شده است، گفت: با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها حوزه تولید موظف شد تا هیچ افزایش قیمت نداشته باشد.
ابراهیمی افزود: این درحالی بود که دستمزدها 30 درصد افزایش یافت و بسته حمایتی 10 هزار میلیارد تومانی که مقرر شد با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به حوزه تولید اختصاص داده شود نیز عملی نگردید لذا لازمه خروج از رکود حمایت از تولید است اما این مهم به تولید کشور ضربه می زند.
وی اظهار کرد: به منظور رونق تولید داخلی تسهیلات بانکی باید با نرخ معقول و قابل توجیه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، از افزایش هزینه های تولید جلوگیری شود و تمرکز سیاست خارجی بر بهبود روابط با کشورهای خارجی باشد.
ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون دولت با روش های انقباضی در کنترل تورم موفق عمل کرده است، گفت: لازمه خروج از رکود پرهیز از گفتاردرمانی و رفتن به سوی عملیاتی کردن قانون ها و تعهد به آنهاست و در کنار پیشنهاد بسته های مختلف باید یک تغییر در روش های اجرایی و سیاست های آن در نظر گرفته شود.
وی همچنین با اشاره به افزایش مالیات بر تولید طی سالهای گذشته افزود: در دو سال گذشته با رشد منفی اقتصاد مواجه بودیم، این درحالی است که در پایان سال 1392 مالیات بر ارزش افزوده از شش درصد به هشت درصد افزایش یافت که این امر تولید را تحت تاثیر قرار می دهد./1
7489 /664



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن