تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804333212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت وزیر راه برای سرمایه گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دعوت وزیر راه برای سرمایه گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور تهران - ایرنا - وزیر راه وشهرسازی از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست برای افزایش سهم ایران در تجارت دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور و در پسکرانه های این مناطق سرمایه گذاری کنند.


به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در سمینار معرفی فرصت های جدید پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی ضمن تسلیت به بازندگان حادثه هواپیمای آنتونف 140 افزود: بنادر کشور در خلیج فارس و دریای عمان از ظرفیت های خوبی برای توسعه اقتصاد دریا محور برخوردار هستند و باید از این ظرفیت ها با استفاده از توانمندی های بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان این عرصه بهره مند شویم.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته برنامه های مفصلی برای نوسازی تمام شقوق حمل و نقل و از همه مهم تر نوسازی نرم افزاری این شقوق حمل و نقل، استقرار نهادهای بازار حمل و نقل، ارتقای استاندارد و ارتقای بهره وری و همچنین توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه درون زا با نگاه برونی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته آخوندی، واقعیت این است که حمل و نقل ایران در بخش نرم افزاری و سخت افزاری و چه در بحث نوسازی نهادهای بازار حمل و نقل اعم بنگاه داری و سازمان های حاکمیتی نیاز به بازنگری بنیادین دارد، هر چند که در یک سال اخیر اقدامات فراوانی در این زمینه انجام شده و مطمئن هستم به کمک همکاران و تمام دست اندر کاران در یک دوره میان مدت نسبت به نوسازی شقوق مختلف حمل و نقل موفق می شویم.
وی با بیان این که، خوشبختانه به دو دریای مهم دسترسی داریم، گفت: دریای جنوب و دریای خزر در شمال و رئیس جمهوری در اولین سفرهای خود به مناطق جنوبی کشور سفر کردند و این نشان می دهد که دولت به توسعه دریا محور و ظرفیت های بندری کشور در جنوب توجه جدی دارند.
آخوندی با بیان این که ظرفیت های بسیار بزرگی در جنوب داریم و تصمیم داریم موقعیت رقابتی ایران را در سواحل جنوب حفظ و بیشتر شود گفت: بنادر جنوبی 30 میلیون تن ظرفیت کانتینری دارند و هم اکنون افزایش شش میلیون تنی ظرفیت بنادر جنوبی در دستور کار قرار گرفته است و با با توجه به دستور توسعه فاز 3 بندر شهید رجایی و ظرفیت بندر چابهار و بندر جاسک به عنوان بندر سوم مهم جنوب این ظرفیت ها در حال افزایش است.
وی افزود: منطقه جنوب منطقه بسیار مهم برای ما چه در حوزه خلیج فارس و چه دریای عمان است و تصمیم استراتژیک برای این مناطق داریم، برای این کار هم به منابع و هم به تجهیزات نیاز داریم، ضمن این که باید از لحاظ نرم افزاری نیز این بنادر تجهیز شوند.
آخوندی با اشاره به مزیت نسبی در بنادر جنوبی کشور اظهار داشت: با اتصال بنادر جنوبی به شمالی، دولت فقط امور حاکمیتی و تسهیل در امور تجارت و تامین زیرساخت ها را انجام می دهد.
وی با تاکید برای این کار نیازمند نوسازی تجارت حمل و نقل و حمل و نقل ترکیبی هستیم، یادآور شد: دولت به تنهایی نمی تواند حمل و نقل دریایی را توسعه دهد ما فقط می توانیم زیربناها را توسعه دهیم و باید در این حوزه از توانمندی های بخش خصوصی استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که خوشبختانه شرایط رو به بهبود است، ابراز امیدواری کرد: هر چه بیشتر روابط ایران با جهان به صورت گسترده تری توسعه یابد و بتوانیم بر مبنای درست و منصفانه تجارت بین المللی را توسعه دهیم و دولت در کنار حفظ حقوق هسته ای ایران، حقوق تجارت و دسترسی به بازارهای بین المللی و آبهای بین المللی را برای همه مردم ایران هدیه کند.
وی افزود: مردم ایران حق دارند سهم خود را از بازارهای حمل و نقل بین المللی افزایش دهند و با تعامل های بین المللی می توانیم یک حمل و نقل دریایی سالم در دنیا داشته باشیم تا سهم ایران در این حوزه بیش از پیش افزایش یابد.
وی با تاکید بر این که هیچکس قبول نمی کند قیمت تمام شده کالا به دلیل بی تدبیری افزایش یابد، تصریح کرد: در این بخش به دنبال این هستیم با توجه به این که اکثر بنادر جنوب یا منطقه ویژه یا منطقه آزاد هستند تجارت در این مناطق تسهیل شود.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همین بحث را در دریای شمال داریم و به دنبال همکاری بین کشورهای حوزه دریای خزر هستیم و جلساتی در این زمینه در آستاراخان روسیه هفته پیش برگزار شد و طی چهار ماه اخیر بخش اعظم کالاهای اساسی توسط ریل از بنادر به مرکز کشور و سایر مقاصد حمل شده است.
آخوندی با بیان این که باید دسترسی آسان در تمام بنادر فراهم شود، گفت: حمل و نقل ترکیبی دریا و ریل توسعه ترانزیت و صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد و یک کمیته هماهنگی بین ریل و دریا در تمام بنادر ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم این موضوع را گسترش دهیم.
سمینار معرفی فرصت های جدید پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی طی روز جاری با حضور فعالان عرصه دریا و دریانوردی کارشناسان امور ا قتصادی و مسئولان سازمان بنادر و دریایی کشور به منظور بررسی راه کارهای توسعه حمل و نقل دریایی و افزایش سهم ایران در تجارت دریایی برگزار شد.
اقتصام(3)1108**1594



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن