تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814734518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش سوزی 600 هکتار از جنگل های کردستان در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آتش سوزی 600 هکتار از جنگل های کردستان در سال جاری سنندج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: 600 هکتار از جنگل ها و مراتع این استان در سال جاری دچار آتش سوزی شده است.


پیمان باباپیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری 500 هکتار از جنگل های استان از جمله منطقه ˈدره ورانˈ مریوان دچار آتش سوزی شده است.
وی ادامه داد: در همین مدت 100 هکتار مرتع نیز در استان دچار آتش سوزی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
باباپیری افزود: در فصل تابستان، آتش سوزی، جنگل ها و مراتع کردستان را تهدید می کند و بیشترین حادثه در جنگل های شهرستان های مریوان و کامیاران روی می دهد.
وی همچنین از رفع تصرف 450 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون هزار پرونده تخلفات منابع طبیعی در دستگاه های قضایی استان تشکیل شده است.
مدیرکل منابع طبیعی کردستان اظهار کرد: این استان با در اختیار داشتن 1.7 درصد اراضی ملی و مراتع کشور، بیش از 7.5 درصد کل علوفه کشور را تامین می کند.
وی ادامه داد: کردستان در میان 11 استان زاگرس نشین از لحاظ جنگلی رتبه هشتم کشور را دارد.
باباپیری با بیان اینکه یک میلیون و 787 هزار هکتار از اراضی ملی در کردستان واقع شده است افزود: 48.2 درصد وسعت این استان معادل یک میلیون و 414 هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می دهند.
این مسوول اظهار کرد: 12.2 درصد معادل 373 هزار هکتار آن را جنگل های کردستان تشکیل می دهند که در بین 32 استان کشور، دارای رتبه 18 است.
باباپیری بیان کرد: با توجه به گسترش عرصه های منابع طبیعی کردستان، کمبود نیروی انسانی و اعتبارات از مهمترین مشکلات این حوزه است.
وی انتظام نداشتن معدن کاران به تعهدها و عمل به قانون و تصرف بیش از حد منابع طبیعی برای کسب منافع مالی بیشتر را از دیگر مشکلات استان در حوزه منابع طبیعی دانست.
مدیرکل منابع طبیعی کردستان افزود: هم اکنون 50 گونه دارویی در استان شناسایی شده است و امسال کشت گیاهان دارویی به عنوان طرح ملی در 300 هکتار برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت مجاز چرای دام در مراتع استان دو میلیون و 100 هزار واحد دامی است، اضافه کرد: اکنون سه میلیون واحد دامی در مراتع شهرستان تعلیف می کنند که 900 هزار واحد آن مازاد بر ظرفیت است.
به گفته باباپیری در زمان حاضر 67 هزار خانوار کردستانی در قالب صدور پروانه بهره برداری از مراتع استان کسب روزی می کنند.ک/3
7345/533/591



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن