تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش سوزی 150 هکتار از جنگل های اندیمشک/ به بالگرد برای مناطق صعب العبور نیاز داریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان سراج الدین خبر داد:
آتش سوزی 150 هکتار از جنگل های اندیمشک/ به بالگرد برای مناطق صعب العبور نیاز داریم
اندیمشک ـ خبرگزاری مهر: سرپرست اداره منابع طبیعی اندیمشک از آتش سوزی حدود 150 هکتار از جنگل های منطقه الوار گرمسیری این شهر خبر داد.



جهانشیر سراج الدین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزي در شمال منطقه جوروند به نام ريت كوه و سخت تله بعد از ظهر روز جمعه اتفاق افتاد که ماموران اعزامی از هلال احمر، جهادکشاورزی و منابع طبیعی توانستند با همکاری نیروهای منطقه ای ساعت 11 صبح روز گذشته آتش را مهار کنند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی اندیمشک تنها 12 نفر پرسنل دارد، افزود: در این اداره یک یگان حفاظت با سه نیرو داریم و در حالیکه مساحت اراضی منابع طبیعی اندیمشک حدود 250 هزار هکتار است با این تعداد کم نیرو در حال حفاظت از کل مناطق هستیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی اندیمشک تصریح کرد: برای حفاظت از مناطق صعب العبور به بالگرد نیاز داریم چون در برخی موارد ضروری امکان دسترسی به خط زمینی در مناطق وجود ندارد. برای مهار آتش باید بین هفت تا هشت ساعت بگذرد تا به مناطق صعب العبور برسیم.

سراج الدین خاطرنشان کرد: زمان برای ما بسیار ارزشمند است. بسیاری از مناطق را نمی شود با وسایل حمل و نقل زمینی پوشش داد و باید با پای پیاده حرکت کرد که متاسفانه تا به منطقه ای که دچار آتش سوزی شده برسیم دامنه آتش سوزی بسیار گسترده شده است.

وی یادآور شد: اگر مسئولین یک بالگرد در اختیارمان قرار دهند سرعت کار بالا می رود. در منطقه الوار گرمسیری پایگاه منابع طبیعی نداریم و در مواقع دریافت گزارش باید از شهرستان اندیمشک نیروها به سمت این منطقه حرکت کنند. معمولا آتش سوزی ها در بعد از ظهر اتفاق می افتد و ورود نیروها به منطقه تا شب طول می کشد.

گفتنی است بیشتر درختان منطقه الوار گرمسیری بلوط و زالزالک هستند.


۱۳۹۳/۵/۲۰ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن