تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش تغذیه با شیر مادر در آستارا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش تغذیه با شیر مادر در آستارا برگزار شد آستارا ـ ایرنا ـ به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر همایشی با همین عنوان در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس مرکز بهداشتی درمانی شهید محمدزاده شهرستان آستارا عصر شنبه در این آیین گفت: شیر مادر هدیه ای آسمانی از سوی خدا برای تامین سلامت و آرامش مادران و نوزادان است.
دکتر سعید طوافی شیر مادر را یک غذای کامل و سالم برای نوزادان ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر یک وظیفه همگانی است که در این میان سهم پزشکان ، بهورزان و کارکنان بیمارستان در بخش بهداشت و درمان چشمگیرتر می باشد.
وی تغذیه انحصاری شیر مادر در شش ماهگی نخست تولد نوزاد را یک ضرورت دانست و ادامه داد: شیر مادر به علت دارا بودن مقدار چربی و پروتئین لازم در تکامل وزنی و شخصیتی کودک موثر است.
وی ادامه داد: روند تغذیه با شیر مادر حداکثر تا دو سالگی کودک باید ادامه یابد.
طوافی اضافه کرد: پیشگیری از بیماری های عفونی و گوارشی ، تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و همچنین استحکام بخشی به حس عاطفی بین مادر و نوزاد از جمله فواید تغذیه با شیر مادر محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته با عنوان ˈتغذیه با شیر مادر ، یک عمر سلامتیˈ انتخاب شده و بایستی از سوی مادران جدی گرفته شود ، افزود: تغذیه با شیر مادر در جهت تامین سلامت مادران نیز موثر است که این امر برخی مواقع از سوی مادران مغفول می ماند.
به گزارش ایرنا ، در پایان همایش از محدثه کوزه گری ، عسل خالقوردی پور و شمیم فردین فر هر سه از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا به عنوان برگزیدگان مسابقه نقاشی تجلیل شد.
همچنین در ادامه این همایش از ˈماهره فرقانیˈ و ˈبهناز نیروˈ به عنوان مادران نمونه از روستاهای محروم مشند و سیج و نیز ˈگیسو پورافقیˈ ، ˈنیناز زمانیˈ و ˈپونه رجایی پورˈ به عنوان کارکنان فعال شبکه بهداشت و درمان آستارا در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر تقدیر شد.ک/2
7105 / 535 / 695



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن