تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821091086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود پرسنل درمانی کافی از معضلات بخش بهداشت و درمان استان زنجان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان بیگلری:
نبود پرسنل درمانی کافی از معضلات بخش بهداشت و درمان استان زنجان است
زنجان -خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کمبود فضا در بلوک های زایمان و نبود پرسنل کافی و مورد نیاز از جمله معضلات مهم بخش بهداشت و درمان استان زنجان است.



به گزارش خبرنگار مهر،  علیرضا بیگلری، بعد از ظهر  یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمبود تخت بستری و نیروی پرستاری در بیمارستان‏های استان زنجان وجود دارد به طوری که بعضی از بخش‎ها که به 5 پرستار احتیاج است با 3 یا 2 پرستار اداره می‌شود. وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تلاش گسترده ای برای حل مشکلات و کمبودهای این حوزه صورت می دهد ادامه داد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 230 هزار نفر برای دریافت خدمات مورد نیاز به اورژانس های مراکز بیمارستانی زیر پوشش این واحد دانشگاهی مراجعه کردند. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نبود تجهیزات پزشکی کافی و متخصصان رشته های مختلف پزشکی از دیگر معضلات اجرای بهینه این طرح در استان است که با پیگیری های انجام شده این مشکل تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد. بیگلری افزود:  تعداد بیماران بستری شده همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  استان  زنجان افزایش یافته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: براساس گزارش های اعلام شده در این مدت 26 هزارو 400 نفر بستری و 28 هزار نفر از بیمارستان های علوم پزشکی استان ترخیص شده اند. بیگلری با بیان اینکه یکی از بسته های مهم در اجرای این طرح کاهش میزان عمل های جراحی سزارین و ترویج زایمانهای طبیعی  است افزود: تاکنون انجام دو هزارو 100مورد زایمان طبیعی و یک هزارو 82 مورد نیز عمل جراحی سزارین در مراکز بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه به ثبت رسیده است. وی  با اجرای این طرح تعداد بستری های مراکز بیمارستانی این استان در مقایسه با گذشته رشد 20 درصدی را نشان می دهد  افزود: طرح اجرای طرح تحول نظام سلامت گام مهم و ارزشمند در زمینه توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان کشور است و  اجرای طرح تحول نظام سلامت آثار و برکات فراوانی به لحاظ رضایتمندی مردم و کاهش پرداختی های درمانی داشته است.  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان باتاکید براینکه اصحاب رلانه تعامل سازنده با دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دارند افزود: سعی کردیم مشکلات را به کمک اصحاب رسانه حل کنیم. بیگلری  افزود: بسته بعدی شامل طرح پزشکان مقیم در بیمارستان‎ها بود که در این زمینه نیز با تلاش‎های صورت گرفته رضایت‌مندی حاصل شده است. همچنین یکی دیگر از خدمات این طرح حضور پزشکان در مناطق محروم نظیر خدابنده است که این مهم نیز رخ داد.  وی گفت در حال حاضر اقدام به ارتقای هتلینگ بیمارستان‎ها را آغاز کرده‎ایم، چرا که اکثر بیمارستان‎های استان قدمت زیادی داشته، از همین رو نقاطی از بیمارستان را شناسایی کرده‎ایم تا بازسازی این بخش‎ها آماده ارایه خدمات بهتر به مردم باشیم. در ضمن در مورد ویزیت‎های سرپایی نیز با تمهیداتی که اندیشیده شده توانستیم هزینه‎ها در کلینیک‎های ویژه و بیمارستانی را کاهش دهیم.

 بیگلری افزود: در حال حاضر بیش از 230 هزار مراجعه به اورژانس‎ها، 26 هزار و 400 مورد بستری، 28 هزار مورد ترخیص، دو هزار و 100 مورد زایمان طبیعی و هزار و 82 مورد زایمان سزارین دیده می‌شود که عمل سزارین کاهش 33 درصدی داشته و این اتفاق مهم است، چرا که پیشی گرفتن آمار سزارین در طولانی مدت می‎توانست مشکلاتی را در پی داشته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: دستگاه جدید سی تی اسکن بیمارستان ولی عصر(ع) شهر زنجان خریدار شده و تا پایان هفته جاری در بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

بیگلری با بیان اینکه دستگاه جدید سی تی اسکن بیمارستان ولی عصر(عج) با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال خریداری شده است و تا پایان این هفته نصب و راه اندازی می شود افزود: دستگاه جدید این مرکز با کمک انجمن خیریه بیمارستان ولیعصر(عج) خریداری شده است و راه اندازی آن منجر به افزایش رضایتمندی بیماران خواهد شد.

بیگلری  ادامه داد:  خرابی تیوپ دستگاه سی تی اسکن به عنوان یکی از اجزای مهم این دستگاه، مانع از فعالیت آن و ارایه خدمات به بیماران شده و تعمیر آن نیازمند اعتبار شش میلیارد ریالی بود.
 






۱۳۹۳/۵/۱۹ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن