تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798294302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود فضای مستقل درمانی مهمترین مشکل بیماران هموفیلی استان مرکزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نبود فضای مستقل درمانی مهمترین مشکل بیماران هموفیلی استان مرکزی است اراک - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نبود فضای درمانی مستقل مهمترین مشکل بیماران هموفیلی در استان مرکزی است.


دکتر سید ˈمحمد جمالیانˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته حمایت از بیماران هموفیلی ( یکم تا هفتم مرداد ماه) افزود: هم اینک 128 بیمار هموفیلی در زمره بیماران خاص استان مرکزی ثبت شده که 101 نفر آنان مرد و بقیه زن هستند.
وی توضیح داد: درحال حاضر به دلیل فرسودگی و کمبود فضاهای درمانی و بیمارستانی استان مرکزی امکان ایجاد بخش مستقل برای خدمات رسانی به بیماران هموفیلی وجود ندارد و این بیماران با استفاده از بخش های داخلی و اطفال بیمارارستان امیرکبیر اراک روند درمانی خود را پی می گیرند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در صورت تحقق نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک زمینه برای ایجاد بخش مستقل خدمات به بیماران هموفیلی مهیا می شود.
دکتر جمالیان یکی از مشکلات جدی بیماران هموفیلی در شهرستانهای استان مرکزی را نبود مرکز توزیع دارو عنوان کرد و گفت: این بیماران با وجود معضلات ناشی از هموفیلی مجبور هستند برای تهیه داروهای خود به اراک سفر کنند.
وی اظهار کرد: به تازگی پیگیری از طریق معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری نظام توزیع داروی این بیماران خاص در شهرستانها انجام شده است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: نبود امکانات آزمایشگاهی و تشخیصی خاص این بیماران در استان یکی دیگر از معضلات است که با توجه به تعداد محدود آنان و گرانی تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه دولتی و خصوصی استقبالی از خرید و ارائه خدمات در این خصوص نشده است.
دکتر جمالیان بیان کرد: بخش عمده بیماران هموفیلی استان از نظر درآمدزایی در سطح متوسط و پایین هستند و با توجه به اینکه براثر این بیماری با مشکلات مفصلی و تخریب دندانها به شکل وسیع مواجه می شوند برنامه ای در دست انجام است تا این بیماران با تعرفه دولتی و نازلترین قیمت از خدمات دندانپزشکی و فیزیوتراپی بهره مند شوند.
وی عنوان کرد: یکی از گام های برنامه تحول نظام سلامت دولت حمایت قاطع از 18 بیماری سخت درمان است که هموفیلی نیز یکی از آنها است و با ابلاغ دستورالعمل ها، استان آماده است خدمات تکلیفی را با بهترین شرایط به این بیماران ارائه دهد.
هموفیلی بیماری است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و به همین دلیل خونریزی در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند دیرتر از دیگران بند می آید.
هموفیلی یک اختلال ژنتیکی است که در نتیجه ایجاد تغییر در ژن ها پدید می آید و می تواند ارثی و یا حین رشد در رحم ایجاد شود.ک/3
560/559



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن