تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818809651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنوب کرمان از نظر کمبود فضای درمانی رتبه دوم کشور را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob جنوب کرمان از نظر کمبود فضای درمانی رتبه دوم کشور را دارد جیرفت - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آمارها نشان می دهد جنوب کرمان از لحاظ کمبود فضای بهداشت و درمان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.


محمدرضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بعد از ارومیه دومین دانشگاهی است که از لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی با کمبود مواجه است.
وی بیان کرد: اقداماتی برای رفع کمبودها در برخی شهرستان های جنوب کرمان انجام شده است.
وی گفت: بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت با 50 سال قدمت یکی از بیمارستان های فرسوده در جنوب کرمان محسوب می شود که با توجه به فرسودگی، قابلیت تبدیل هم ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: بیمارستان آیت الله کاشانی به عنوان بیمارستان تک تخصصی در جنوب کرمان است که طبق آمار موجود این بیمارستان با یکهزار زایمان در ماه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: با این حجم بالای کار اما با کمبود شدید فضای فیزیکی و نیروی انسانی در این بیمارستان مواجه هستیم.
محمدی ادامه داد: با توجه به بسته های تشویقی در بیمارستان آیت الله کاشانی، آمار زایمان های طبیعی در این بیمارستان قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت از شاخص اعلام شده توسط وزارتخانه بیشتر بود و با اجرای این طرح، آمار افزایش یافته است.
وی گفت: یک بیمارستان 230 تختخوابی برای جایگزینی بیمارستان آیت الله کاشانی مصوب و زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان نیز جانمایی شده که نیازمند تخصیص اعتبار لازم برای ساخت است.

**خدمات رسانی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت دو برابر ظرفیت
وی تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت به صورت مصوب 120 تختخوابی است که در حال حاضر به عنوان یک بیمارستان 240 تختخوابی فعالیت دارد و در حالی که چارت اداری و درمانی این بیمارستان برای 120 تختخواب تعریف شده است و این موضوع موجب شده تا حجم کار افزایش یابد.
محمدی بیان کرد: اورژانس بیمارستان امام (ره) بسیار شلوغ است و این در حالی است که حتی نیرو برای منشی پزشکان وجود ندارد.
وی گفت: در زمینه جذب پرستار از دانشجویان رشته پرستاری استفاده می شود که به علت نبود دانشکده پرستاری در شهرستان های دیگر این طرح اجرا نمی شود.

**بیمارستان 12 فروردین کهنوج فرسوده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج یک بیمارستان فرسوده است که فقط اورژانس این بیمارستان بازسازی شده است.
محمدی ادامه داد: زایشگاه بیمارستان کهنوج مشکلات بسیار زیادی دارد و کمبود نیرو و فضای درمانی از جمله این مشکلات است.

**بیمارستان منوجان نیازمند اعتبار است
وی با اشاره به آغاز بکار بیمارستان 32 تختخوابی منوجان گفت: این بیمارستان با وجود اینکه در سطح متخصص، خدمات ارایه می دهد هنوز به علت نداشتن پروانه بهره برداری به عنوان یک مرکز اورژانس و زایشگاه دیده می شود و اعتبار لازم به این بیمارستان اختصاص داده نمی شود.
محمدی ادامه داد: نیاز است هرچه زودتر پروانه بهره برداری این بیمارستان از سوی وزارتخانه داده شود زیرا احداث این بیمارستان در این منطقه محروم نیاز ضروری است.
وی گفت: بیمارستان های قلعه گنج و رودبار جنوب هم با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در سه ماه آینده به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل داده می شوند و این بیمارستان ها به تجهیزات و نیروی انسانی نیاز دارند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جمعیت حدود یک میلیون نفر را در هفت شهرستان جنوب کرمان زیر پوشش دارد.ک/3
7444/8154

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن