تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804228626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: رفتار آمریکا درباره تروریسم دوگانه است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاریجانی: رفتار آمریکا درباره تروریسم دوگانه است
رئیس مجلس باانتقاد از رفتاردوگانه امریکا درقبال تروریسم گفت:امریکایی‌ها سالهاست چشم خود را بر روی جنایات صهیونیستها بسته‌اند و امروز برای انحراف افکار ملت‌ها ازحوادث غزه،به فکر حمله به داعش درعراق افتاده‌اند.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 10 August 2014


رئیس مجلس باانتقاد از رفتاردوگانه امریکا درقبال تروریسم گفت:امریکایی‌ها سالهاست چشم خود را بر روی جنایات صهیونیستها بسته‌اند و امروز برای انحراف افکار ملت‌ها ازحوادث غزه،به فکر حمله به داعش درعراق افتاده‌اند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ،آقای علی لاریجانی درنشست علنی امروز در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در شرایط امروز سیاست‌های ضدمردمی و ضداسلامی غرب به ویژه امریکا به همراه رفتارهای گروه‌های نادان و تندرو، جهان اسلام را دچار هرج و مرج کرده است، امروز از لیبی تا یمن شاهد فضای آشفته و پر از شقاوت و خونریزی هستیم و آنچه بی‌ارزش شده جان مسلمانان، امنیت، آسایش و آرامش آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست‌های شیطانی امریکا به همراه گروه‌های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند، مانند دو لبه قیچی، حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره‌پاره می‌کند؛ از طرف دیگر رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمرده است و وحشیانه‌ترین رفتار را علیه ملت عزیز فلسطین روا می‌دارد، اما جالب‌ترین بخش این تراژدی موضع‌ گیری‌ها و رفتارهای دولت امریکاست که در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار، طنزترین است.

وی ادامه داد: بیش از 40 ماه است که مردم سوریه اعم از سنی، علوی، مسیحی و شیعی هر روز تحت فشار و کشتار تروریست‌ها از جمله داعش، شرایط سختی را تحمل می‌کنند؛ در این مدت دولت امریکا یکسره از تروریست‌ها حمایت کرده است و نه آوارگی مسیحیان و تخریب مراکز دینی آنان و دیگران برایش اهمیت داشته و نه شقاوت و خونریزی تروریست‌ها عواطف آقای اوباما را جریحه‌دار کرده است.

آقای لاریجانی گفت: آقای اوباما باید پاسخی برای رفتارها و سیاست‌های متناقض دولت امریکا داشته باشد؛ حال اگر شما طرفدار مسلمانان هستید، چرا وقتی تروریست‌ها به سامرا، موصل، الانبار و تکریت حمله و هزاران نفر را آواره و مراکز دینی شیعی را تخریب کردند، واکنشی نشان ندادید؟ اگر حامی کردها هستید، چرا آوارگی هزاران نفر از آنان را که پس از اشغال موصل انجام شد، تحمل کردید؟

رئیس مجلس خطاب به دولتمردان امریکایی تصریح کرد: اگر پشتیبان مسیحیان هستید، چرا در واکنش به بلایی که تروریست‌ها بر سر زنان و مردان مسیحی در موصل و سایر مناطق و شهرها درآوردند، هواپیما نفرستادید؟ و در آخر اگر طرفدار حقوق بشر هستید، چرا در مقابل جنایت‌های 70 ساله رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، 40 ماه فجایعی که تروریست‌ها بر مردم سوریه وارد کردند، چند ماه کشتار و آوارگی مردم شمال و جنوب عراق، چشمانتان را بسته است و ساکتید و غالباً هم از آنها حمایت می‌کنید؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که دولت امریکا طرفدار شیعه، سنی، مسیحی، ایزدی، کرد یا عرب و یا به طور کلی حقوق بشر و انسان نیست، بلکه پرونده این دولت سیاه‌تر از این حرف‌هاست. آن روز که صدام بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم حلبچه و سردشت ریخت و هزاران نفر را قتل‌عام و مجروح کرد، دولت امریکا نه‌تنها مانع نشد و این فجایع را محکوم نکرد، بلکه از این اقدام حمایت هم کرد، حال این سؤال پیش می‌آید که آیا مردم حلبچه و سردشت کرد و سنی نبودند؟

آقای لاریجانی گفت: هنگامی که در سال 1369 صدام‌ با حمایت امریکا به کشتار شیعیان مبادرت کرد و گورهای دسته‌جمعی فراوانی را از اجساد زنان، مردان و کودکان شیعه عراق پر کرد، دولت امریکا نگاهی همراه با رضایت بر چهره داشت و پس از اشغال عراق، امریکا هزاران جوان شیعه و سنی را به بهانه‌های واهی در زندان‌های ابوغریب و بوکا و تحت شکنجه‌های غیرانسانی و شدید به زنجیر کشید؛ چشم‌ها را بر فجایعی که بر مسیحیان سوریه به دست تروریست‌ها انجام شد، بست، چون منافع امریکا در حمایت از تروریست‌ها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه و سردشت در جنوب و مرکز عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان به کمک مظلومان اعم از سنی، شیعه، مسیحی، دروس، کرد و عرب شتافت؛ حال امریکا با اعزام چند هواپیما به بهانه کمک‌رسانی و یا زدن تروریست‌ها می‌خواهد دست‌های خون‌آلود خود را در فجایع ضدبشری خود در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و ایران پاک کند و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد؛ زیرا اکنون زمان بیداری ملت‌هاست و نقاب از چهره غرب به ویژه امریکا فروافتاده است.

وی تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره در کنار مظلومان بوده‌اند و در عراق نیز همان گونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظیم‌الشأن نجف فرموده‌اند، حامی حقوق همه ملت عراق بوده و هستند و روابط صمیمانه ما با اکراد، اهل تسنن، شیعیان و مسیحیان اعم از آشوری، کلدانی یا مردم ایزدی‌مسلک مشخص و پیداست.

رئیس مجلس گفت: آیا جز ایران از ابتدا تاکنون از دولت اقلیم در اربیل حمایت کرده است؟ روزی که آن همه مخالف داشتند تنها ایران کنار آنها ایستاد. آیا جز ایران و مرجعیت نجف از تدوین قانون اساسی به دست منتخبان برگزیده مردم عراق کس دیگری حمایت کرد؟ آیا دولت امریکا با تمام توان مخالف برگزاری انتخابات و برقراری دموکراسی در عراق نبود؟ این ایستادگی ما بود که سیاست‌های امریکا را با شکست مواجه کرد و امروز در آن دموکراسی حاکم شده است.

وی ادامه داد: همیشه به دوستان خود در عراق چه در بغداد و چه در اربیل توصیه‌های برادرانه مبنی بر حفظ وحدت، رعایت حقوق همه آحاد ملت داشته‌ایم، گرچه سیاست ایران دخالت نکردن در امور همسایگان است، اما از آنجا که روابط بسیار عمیقی میان مردم ایران و عراق وجود دارد، از سر صمیمیت و برادری و خیرخواهی دیدگاه‌های خود را مطرح کردیم.

آقای لاریجانی افزود: به آقای اوباما توصیه می‌کنم که برای پرت کردن حواس ملت‌های منطقه و جهان از جنایت‌های انجام شده در فلسطین، راه دیگری را پیدا کند؛ شاید هالیوود بتواند کمک بیشتری به شما کند تا چند هواپیمای نظامی ارتش امریکا در بمباران‌های اربیل.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن