تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806711712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی در برابر تفکیک جنسیتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی روزنامه های ایران/ شنبه 18 مرداد 1393 روحانی در برابر تفکیک جنسیتی تهران-ایرنا-سخنان «حسن روحانی» رییس جمهوری در آخرین روز سفر استانی به چهارمحال و بختیاری درباره ی حقوق زنان در روزنامه های امروز به عنوان پاسخ جدی وی به حامیان طرح تفکیک جنسیتی تعبیر شد.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز شنبه 18 مرداد 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

***تفکیک جنسیتی ممنوع
سخنان رییس جمهوری در چهارمحال و بختیاری در مورد حقوق زنان، در روزنامه های امروز بازتاب داشت؛ سخنانی که بسیاری آن را پاسخی غیر مستقیم به طرح تازه ی تفکیک جنسیتی مورد حمایت شهرداری تهران دانستند.
روزنامه ی «اعتماد» در گزارشی با عنوان «کنایه روحانی به تفکیک جنسیتی» نوشت: در این یک سال گذشته حسن روحانی هر از چند گاهی بهتر دیده تا با منتقدان خود رک و راست تر حرف بزند. این بار شنیدن سخنان صریح رییس جمهوری سهم علما و ایثارگران و برگزیدگان و همین طور اعضای شورای اداری استان چهار محال و بختیاری بود؛ دو جلسه یی که حکم اختتام سفر روحانی به این استان را داشتند. روحانی ابتدا صبح روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری دفاع از حقوق زنان و همین طور بحث هزینه کردن درآمدهای نفتی سال های گذشته را به عنوان محور سخنان خود قرار داد و باز هم مثل همیشه از «افراطی گری ها» گلایه کرد؛ «افراطی گری»هایی که به زعم او کشور را در وضعیت نامناسبی قرار داده اند... این مقدمه یی بود تا حسن روحانی در یکی دو جمله کوتاه، اما مهم نظرش درباره وضعیت و موقعیت زنان را بگوید: «مگر می شود 50 درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه های مختلف به کار گرفته نشوند. زن های ما اهل عفافند و این جامعه اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند. » این قسمت از سخنان روحانی علی الخصوص در این روزها بسیار معنادار است، روزهایی که تفکیک جنسیتی کارمندان در شهرداری به یک چالش سیاسی تبدیل شده است. چندان بیراه نیست اگر این جملات کوتاه روحانی را ناظر به اقدام اخیر رقیب انتخاباتی او در 24 خرداد بدانیم که اکنون در شهرداری تهران دستور جداسازی زنان و مردان را صادر کرده است.
روزنامه ی «ایران» هم در گزارشی سخنان روحانی را بازتاب داد. به نوشته ی ایران به باور روحانی، برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هر کس شایسته تر است کار را بر دوش بگیرد. رئیس جمهوری با یادآوری اینکه امام (ره) مخالف تفکیک جنسیتی بود، تصریح کرد: مگر در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مرد در کنار زن ننشسته اند و قانون وضع نمی کنند؟ از مجلس اول همین وضعیت بوده است و در خبرگان قانون اساسی هم زنان حضور داشتند. مگر می شود 50 درصد جامعه را به بهانه های مختلف و حرف های قرن قجری طرد کرد. البته زنان ما خودشان اهل عفاف و حجاب هستند و می دانند جامعه، جامعه اسلامی و اخلاقی است و خودشان مراعات می کنند و پیشتاز اخلاق اند.
به نوشته ی ایران پیش از آنکه روحانی درباره طرح جنجالی تفکیک جنسیتی موضع بگیرد، معاون او در امور زنان و خانواده – شهیندخت مولاوردی – هم به صراحت اعلام کرد که دولت مخالف چنین طرحی است.
روزنامه ها همچنین تیتر گزارش های خود در این ارتباط را با بخش های دیگری از سخنان روحانی مزین کردند.
«عده ای خوردند و بردند و مردم را دور زند» بخشی از سخنان روحانی بود که در عنوان گزارش روزنامه های «تعادل» و «جهان صنعت» برجسته شد.
«مردم باید بدانند در چند سال گذشته چه بر سرشان آمده» نیز تیتر گزارش روزنامه های «آفتاب یزد» و «شهروند» در این ارتباط بود.
روزنامه ی «آرمان» هم عنوان «فساد سال های قبل را نمی توان با سرو صدا شست» را برای گزارش خود برگزید.

***خبرنگاران؛ سفیران آگاهی
دیروز هفدهم مرداد روز خبرنگار بود. روزنامه ها یادداشت های زیادی را به این مناسبت منتشر کردند و از فراز و نشیب های حرفه ی خبرنگاری گفتند.
«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در یادداشت «ستون اول» روزنامه ی ایران در این ارتباط رسانه را رکن چهارم دموکراسی و خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران را مهم ترین رکن رسانه خواند و نوشت: خبرنگاری، حرفه ای اثرگذار و ارزشمند و در عین حال بسیار دشوار است. دشواری این حرفه نه فقط از لحاظ فیزیکی بلکه خبرنگاران از نظر روحی نیز تحت فشار قرار می گیرند و گاه آزرده، مکدر و خسته می شوند. همیشه بی طرفی و صداقت یک خبرنگار به نفع او تمام نمی شود بلکه هرگاه خبرنگاری- در چارچوب قوانین و رسالت اطلاع رسانی خویش- انتقادی را مطرح یا برای کشف حقایق، مبارزه با فساد و دفاع از حقوق مردم تلاش می کند، ممکن است هزینه هم دربر داشته باشد... آنچه مسلم است، خبرنگاران سختکوش و حرفه ای همواره با دشواری های فراوان روحی، جسمی و سختی کار روبه رو بوده اند. با این همه، جذابیت های حرفه ای این شغل، بسیاری از علاقه مندان را به خود جذب می کند تا با وجود همه محدودیت ها، جریان آزاد اطلاع رسانی مختل نشود و با دیگر بخش ها همراهی کند.
روزنامه ی «ابتکار» هم در سرمقاله ی خود از رسالت تفسیر، تبیین و تحلیل حرفه ی خبرنگاری گفت. «محمدعلی وکیلی» سردبیر ابتکار و نویسنده این سرمقاله با اشاره به اینکه تفسیر حقیقت، تبیین واقعیت ها و تحلیل رخدادها پایه های آگاهی بخشی جامعه به حساب می آیند، نوشت: تفسیر خبرنگاران باعث می شود تا گوهر حقیقت پنهان نماند و آفتاب حقیقت از زیر ابر سیاه خدعه و نیرنگ سیاست بازان و قدرتمداران و زراندوزان بیرون آید. رسالت تحلیل گری خبرنگار، ابعاد مبهم وقایع را کشف و آشکار میکند و اجازه نمی دهد حقوق مردم در دالان تاریکِ بازی الفاظ ضایع گردد؛ و از آنجا که حقیقت مراتب تشکیکی دارد، کشف لایه های زیرین و پنهانِ آن رسالت خبرنگار است. تبیین حقیقت یعنی بیان علل دور و نزدیک یک مسئله. اهمیت این رسالت در این است که بدانیم همواره بخشی از حقیقت با اتکا به علل نزدیک به اطلاع مردم می رسد و در گمان مخاطب کل حقیقت همان است که گفته و نوشته شده است. ولی رسالت خبرنگار امین و آگاهی بخش این است که علل دور و نزدیک یک مسئله را یکجا ببیند و در تبیین خود به کار ببندد، تا بخش بیشتری از حقیقت رونمایی شود. سنگینی این وظایف، خبرنگاری را نه در چارچوب یک شغل که در قامت یک رسالت جریان ساز و در امتداد رسالت پیامبر قرار داده است.
روزنامه ی «تفاهم» هم در یادداشتی در توصیف شغل خبرنگاری نوشت: خبرنگاری تنها یک شغل نیست، بلکه رسالتی است که فرد خبرنگار با نگاه تیزبین خود حقایق نهفته در دل حوادث و پدیده های اجتماعی و سیاسی را کشف و با پردازش و انتقال آن به همگان به وظیفه ی خویش عمل می کند.
تفاهم در ادامه تعهد، احساس مسوولیت، صراحت بیان، تیزهوشی، بردباری، سرعت عمل، نوآوری، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی، امانتداری و بی طرفی را از ویژگی های خبرنگار برشمرد.
«کامبیز نوروزی» فعال حوزه ی رسانه نیز در یادداشتی در روزنامه ی اعتماد با عنوان «با احترام بی تبریک» با زبانی گلایه آمیز از سیاست های دولت در حوزه ی رسانه نوشت: کار بدانجا کشیده است که حتی احترام تجربه حرفه یی، که ابتدایی ترین حق حرفه یی در هر شغلی است، برای روزنامه نگار رعایت نمی شود. هرکس، به اتکای یک ابلاغ دولتی، می خواهد به روزنامه نگار، کار یاد بدهد و تا آنجا پیش می روند که هدیه دولت به روزنامه نگاران می شود «آموزش رایگان خبرنگاری»، هدیه یی که لابد عده یی در حکم قیم و سرپرست تدارکش را دیده اند و به نام هدیه تبریک روز خبرنگار به آقای رییس جمهور گفته اند و ایشان هم خبرش را داده اند. این همه در شرایطی رخ می دهد که بی هیچ گمان و تردید، روزنامه نگاری امروز ایران، از نظر سطح کار حرفه یی در بهترین دوران 150 ساله اش به سر می برد... روزنامه نگاری امروز ایران، نیازی به بسیاری از این تبریک ها ندارد. در همه این 100، 150 ساله هم نداشته است. روزنامه نگاری ایرانی با تبریک و بی تبریک راهی را رفته است که می تواند به آن ببالد. راهی که در آن توسعه مطبوعات و روزنامه نگاری و پیشرفت آزادی مطبوعات و روزنامه نگاری، برای نخستین بار در تاریخ مطبوعات ایران، رو به نهادینگی گذاشته است و با تبریک و بی تبریک، فرآیند حفظ و استقلال حرفه روزنامه نگاری از مداخلات دولتی را هم طی خواهد کرد.

***ادامه گفت و گوهای هسته یی با چاشنی خوشبینی
ارزیابی گفت و گوی یک روزه و دوجانبه میان معاونان وزیران خارجه ی ایران و آمریکا در ژنو که روز پنجشنبه برگزار شد، یکی از محورهای خبری تحلیلی روزنامه ها بود. این گفت و گو در چارچوب توافق میان ایران و گروه 1+5 برای رایزنی های دوجانبه در سطح معاونان و کارشناسان تا شهریور ماه برای دستیابی به گام نهایی برنامه اقدام مشترک برگزار شد.
روزنامه ی «شرق» در گزارشی با عنوان «مذاکره ناگهانی هسته ای؛ مفید و سازنده» به گفت و گوی دوجانبه ابران و آمریکا پرداخت.
به نوشته ی شرق هنوز مذاکره ای با اعضای کشورهای 1+5 برنامه ریزی نشده تنها طرف آمریکایی بود که باید در این مذاکره حضور پیدا می کرد. ویلیام برنز، قائم مقام و وندی شرمن، معاون وزیرخارجه آمریکا، ریاست تیم مذاکره کننده آمریکایی را برعهده داشتند به همراه تیم کارشناسی شان از جمله: جک سولیوان، جیمز تیمبی مشاور ارشد در امور کنترل تسلیحاتی و منع تکثیر سلاح های اتمی، رابرت مالی، مدیر ارشد امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکا و پاول ایروین، مدیر بخش عدم اشاعه سلاح های هسته ای شورای امنیت ملی آمریکا. عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفته که «بحث اصلی مذاکرات دوجانبه روز پنچشنبه با آمریکا در ژنو درباره اختلافاتی بود که وجود دارد و اینکه چگونه می شود دیدگاه های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کرد.» پس از این دیدار چهارساعته بود که هم مذاکره کننده ارشد تیم ایران و هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این مذاکرات را مفید و سازنده خواندند.
شرق در ادامه نوشت: به گفته عراقچی، گفت وگوهای خوبی با طرف آمریکایی انجام شد و «قرار شد این گفت وگوها در ماه های آینده هم ادامه یابد... از هم اکنون تا برپایی مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور، یکسری جلسات دوجانبه برگزار خواهد شد و پس از آن امیدواریم که نتیجه این رایزنی های دوجانبه به برگزاری دور دیگری از مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی با اعضای گروه 1+5 منجر شود.
روزنامه ی «مردم سالاری» هم در گزارشی با سازنده نامیدن این گفت و گوها نوشت: این مذاکرات بر اساس اعلام سید عباس عراقچی با هدف ادامه رایزنی ها از مذاکرات وین 6 درباره موضوعات مورد اختلاف و نیز بررسی نحوه نزدیک کردن دیدگاه های دو طرف برگزار شد.
مردم سالاری از زبان «ماری هارف» سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا نیز این مذاکرات را سازنده خواند.
برخی روزنامه ها هم از رویکرد تحلیلی به این موضوع پرداختند.
روزنامه ی شهروند در یادداشتی در این ارتباط نوشت: به هر ترتیب، خوشبینی نسبت به روند مذاکرات به حدی است که یکی از اعضای ارشد تیم اوباما سناتورهای مخالف مذاکرات هسته ای را به زبان طنز خطاب قرار دهد. گرگ تیلمن، عضو ارشد انجمن کنترل تسلیحات آمریکا که بیش از سه دهه در بدنه اجرایی و قوه مقننه آمریکا فعالیت کرده، در مقاله ای در نشریه نشنال اینترست با اشاره به پیشرفت روند مذاکرات هسته ای، خطاب به نمایندگان آمریکایی نوشت که با عرض پوزش خدمت نمایندگان آمریکایی، باید بگوییم که توافق هسته ای موفقیت آمیز بوده و مذاکرات درحال پیشرفت است.
شهروند با اشاره به نوشته ی این پژوهشگر آمریکایی مبنی بر اینکه موفقیت مذاکرات هسته ای تأثیر کمی در برطرف شدن «تردید»های نمایندگان جمهوری خواه آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران داشته است نوشت: به هر حال اگر «تردید»های کنگره نشینان جمهوری خواه آمریکایی برطرف هم نشود، باز هم مذاکرات در ماه های آینده همچنان ادامه خواهد یافت.
روزنامه ی آرمان هم در یادداشتی از «ضرورت مذاکره با آمریکا» گفت و نوشت: در این میان باید به چند نکته توجه داشت؛ یکی بحث اختلاف میان آمریکا و1+5 است و نکته دیگر که می تواند به مراتب مهم تر باشد اینکه بسیاری از تحریم های اعمال شده از سوی آمریکاست و نکته سوم اینکه در مذاکراتی که میان ایران و 1+5 در جریان است آمریکا نقشی مهم و تاثیر گذار دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت لذا با توجه به آنچه مطرح شد باید بر این مسئله تاکید کرد که بحث مذاکره به یک ضرورت تبدیل شده و خوشبختانه مقامات به خوبی این ضرورت را تشخیص داده و شرایط را برای مذاکره به صورت مستقیم فراهم کرده اند. آنچه در رابطه با تاثیر این گفت وگوها بر مذاکرات با 1+5 می توان بیان کرد این که گفت وگو های دوجانبه قطعا بر روند کلی مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود و در روند مذاکرات پدیده ای مثبت قلمداد می شود.
این روزنامه در یادداشت دیگری در مورد ضرورت گفت و گو با آمریکا در مورد موضوع هسته یی نوشت: در موضوعات هسته ای واضح است که آمریکا میان اعضای 1+5 دارای نقش راهبری و به تعبیری دیگر اصلی است... به هر ترتیب کشورهای غربی همچنان برای آمریکا نقش محوری و کلیدی در تصمیم گیری هایشان قائل هستند. از سوی دیگر توان اقتصادی و کنترل آمریکا بر بازارهای این کشورها به نوعی پیشتازی اش را در تصمیم گیری ها رقم می زند. چنانچه مذاکرات با آمریکا با موفقیت همراه شود، بی تردید مذاکرات دوجانبه یا چندجانبه با دیگر اعضای 1+5 هم موفقیت آمیزتعبیر می شود.

***صهیونیست ها و داعش؛ عوامل بحران ساز خاورمیانه
آغاز حملات وحشیانه ی اسراییل به غزه پس از پایان آتش بس 72 ساعته و همچنین صدور مجوز حمله ی هوایی علیه داعش به وسیله اوباما به خاطر پیشروی این نیروها در مناطق کرد نشین و مسیحی نشین عراق، منطقه ی خاورمیانه و تحولات آن را باز هم در کانون توجه روزنامه ها قرار داد.
بسیاری از روزنامه ها تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازتاب دادند.
روزنامه ی «کیهان» در گزارشی در این مورد نوشت: در پی به توافق نرسیدن گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر آتش بس موقت که از صبح روز سه شنبه آغاز شده بود ساعت 8 صبح روز گذشته پایان یافت و رژیم صهیونیستی چند ثانیه پس از پایان یافتن مهلت آتش بس با دستور نتانیاهو حملات هوایی و زمینی خود را به مناطق مسکونی غزه از سر گرفت.
این خبر در بسیاری از روزنامه های دیگر چون «اطلاعات»، «جمهوری اسلامی»، «دنیای قتصاد»، «رسالت» و ... بازتابی گسترده داشت.
این روزنامه همچنین در مصاحبه ی دیگری از قول «حسن لاسجردی» کارشناس مسایل خاورمیانه نوشت: اسراییل در غزه به اهداف خود نرسید.
بسیاری از روزنامه ها نیز به تحولات عراق پرداختند. روزنامه ی «جوان» با اطلاق عنوان «صلیب سوزی» به تحرکات تازه ی داعش در عراق نوشت: در حالی که کاخ سفید پیش از این هرگونه حمله علیه گروه تروریستی داعش و کمک به دولت شیعی عراق راتلویحاً مشروط به برکناری نوری المالکی از قدرت کرده و از این گروه برای اعمال فشار به بغداد استفاده می کرد، اما پس از پیشروی این گروه تروریستی به سمت شمال و آتش زدن کلیساها و صلیب های مسیحیان، باراک اوباما روز پنج شنبه دستور حمله هوایی علیه شبه نظامیان داعش را صادر کرد... این در حالی است که مقامات آمریکایی تاکنون در مقابله جنایت های تروریست ها علیه غیرمسیحیان در سوریه و عراق و غزه سکوت کرده اند. به نظر می رسد یکی از دلایل اقدام نظامی امریکا علیه داعش پیشروی این گروه تروریستی به سمت شمال و ناتوانایی کردها برای مقابله با داعش است.
روزنامه ی شرق هم در یادداشتی در مورد احتمال بازگشت آمریکا به عراق نوشت: نفس بازگشت آمریکا به عراق در هر سطحی که باشد، به این معناست که عراقی ها خود قادر به حل وفصل مسایل داخلی خودشان نیستند و این هرچند که در سطح محدودی باشد می تواند عواقب ناگوار پایدارتری به جای بگذارد. به ویژه آنکه ظهور جریان رادیکال با ادعا و ذهنیت خلافت گرا در خاورمیانه برخلاف تصوری که آن را موقتی و دست ساخته آمریکا و اسراییل می داند یک جریان ریشه دار و ایدئولوژیک با انگیزه های قوی است که نمی توان آن را با واژه هایی نظیر «کرایه ای» ساده کرد و آن را توضیح داد. اندیشه خلافت گرا که اکنون داعش در عراق و سوریه آن را سنگ بنای خلافت اسلامی قرار داده و با اعلام ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه، خواهان بیعت با آن شده است از شرق آسیا، شبه قاره هند در قالب جماعت های اسلامی تا شمال آفریقا و حوزه مدیترانه دنیای عرب، هوادارانی جدی دارد. دولت مرکزی عراق اگر این واقعیت را به درستی درک نکند دخالت آمریکا هم نمی تواند مشکل داعش را حل کند. علاج بحران جاری عراق در توزیع مناسب قدرت، دست کشیدن از انحصارطلبی در قدرت و تقویت وحدت ملی صرف نظر از عناصر قومیت و مذهب است.
روزنامه مردم سالاری هم در یادداشتی با اشاره به بحران غزه و عراق در ماه های گذشته نوشت: در چنین شرایطی به نظر می رسد تنها راهکار خروج از این همه ناآرامی و رسیدن به ثبات و امنیت در خاورمیانه، جلب مشارکت سیاسی همه مردم بدون در نظر گرفتن مصالح سیاسی است؛ موضوعی که ایران برای حل بحران فلسطین در قالب برگزاری رفراندومی آزاد بین ساکنان مناطق تحت مناقشه بین اعراب و رژیم صهیونیستی بارها پیشنهاد داده و نسخه ای است که می تواند در سایر نقاط منطقه نیز بحرانها را کاهش داده و ثبات و امنیت و آرامش را که مردم منطقه تشنه آن هستند برقرار سازد.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9275**2054



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن